Gå til innhold

Bursdag - 6 åringer - hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min fyller 6 år snart og i klassen er det ca 12 jenter. Det er altfor mange til å kunne ha det hjemme. Det går ikke an å leie SFO lokalene. Har tidligere leid i bhg, men det går heller ikke nå. Hva gjør man da? Tenkte på utebursdag, men det er ofte ikke toaletter tilgjengelig. Tenkte å kunne ha det ute på skolen, men der er det da ingen toaletter tilgjengelig. Tenkte på en park i nærheten, men der stenger de toalettene for sesongen før bursdagen skal holdes. Siden min datter ikke sitter på huk for å tisse enda, regner jeg med at det vil være flere som ikke gjør det. Synes lekeland er for dyrt. Noen lure ideer der ute??

Anonymkode: 38745...b5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe verre å ha en utebursdag i to timer enn å f.eks. dra på skogstur eller en lekeplass i to, timer, noe jeg regner med folk flest gjør rett som det er. Man går på do rett før man drar og jeg har aldri hørt at det er et problem for småbarnsfamilier generelt å dra steder det ikke er toalett. Jeg tenker at dette går veldig fint og at utebursdag er supert. :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke noen venner som kan hjelpe deg da? Jeg låner alltid lokale av en venninne som arbeider på skole. Og en venninne av meg igjen låner alltid barnehagen som en kamerat jobber på. 

Anonymkode: b6252...6b7

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal leie en plass i nærheten der det er et stort uteområde med bålplass og utedo. Tror det er speideren som eier (eller i alle fall disponerer) plassen. Kanskje det er noe sånt i nærheten av dere også?

Ellers er det flere som leier ut lokaler, f.eks. diverse ungdomsklubber / aktivitetshus.

Anonymkode: 8f13a...939

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Ta med bøtter, toalettpapir, søppelposer og sett opp noen stenger, fest laken rundt med klyper og voila; utedo. Det er vel hovedsalig tissing det er snakk om så det burde gå helt fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er litt naiv, men lurer på om du lager problemer av ingenting nå... Folk flest tar jo turer i marka innimellom uten å tenke at de må ha do tilgjengelig. Hvorfor kan de ikke sitte på huk og tisse? Har ei på 7 selv og hun har gjort det lenge...Men de fleste barn klarer jo å holde seg litt når de er så store. Du kan jo presisere i invitasjonen at det ikke er do tilgjengelig og at de derfor med fordel kan tisse før de kommer. Og så kan du jo servere saft istedenfor brus. Men om du vil unngå utebursdag, så finnes det sikkert mange andre alternativ. Bor dere i by eller på landet? Forstår godt at lekeland blir dyrt. Noen steder kan man ha kinobursdag og jeg har sett ridesenter som tar imot bursdagsselskap, men alt dette koster nok en del. Hva med å høre om et idrettslag i nærheten leier ut klubbhuset sitt til en billig penge? Eller et vanlig forsamlingshus? Det brukes ofte å la seg gjøre. Kanskje du kjenner noen som jobber et sted som leier ut kantina? På min manns jobb er det stadig vekk arrangementer i kantina iallefall.

Anonymkode: 747a4...4cb

Skrevet (endret)

Vel har du vurdert at man kanskje ikke må invitere alle. Hadde du foreksempel kun invitert 11 så blir det et hode mindre å mette. Inviterer du 10 er det hele 2 mindre, ikke vanskligere enn det. 

Uansett så tviler jeg på at datteren din er like god venn med alle. Så dropp å inviter de jentene barnet ditt ikke liker så godt, så er problemet løst. Vi har gjort det slik hver gang, blir noe styr og gnål fra foreldre som ikke liker det. Men alle kan ikke inviteres, kan ikke sørge for at alle føler seg inkluderte hele tiden. 

Er en del av voksenlivet at ikke alle måinviteres til alt hele tiden!

Masse lykke til med å stryke navn på listen ;)

Endret av QQbaby
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Arkana skrev:

Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe verre å ha en utebursdag i to timer enn å f.eks. dra på skogstur eller en lekeplass i to, timer, noe jeg regner med folk flest gjør rett som det er. Man går på do rett før man drar og jeg har aldri hørt at det er et problem for småbarnsfamilier generelt å dra steder det ikke er toalett. Jeg tenker at dette går veldig fint og at utebursdag er supert. :) 

Jeg har faktisk alltid lurt på hvordan barnefamilier gjør akkurat dette?? Vi kan ikke dra mer enn max 30 min før en av ungene må på do, selv om de var der rett før vi gikk ut... Så skogsturer, strandturer o.l har vi måttet slutte med. Så jeg hadde ALDRI vurdert utebursdag på ett sted uten do!

Jeg ville ha bedt de 4-6 beste vennene hjem, og begrunnet dette med plassmangelen hvis noen spurte. Jeg synes det er en uting  å forvente at alle har plass/penger til å invitere alle bestandig!

Anonymkode: e49d6...965

Skrevet

Jenter på 6 år med kjole klarer fint å sitte på huk å tisse, det har de sikkert gjort i barnehagen i dress allerede.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss kan vi leie gymsalen på skolen til en billig penge.. er det noe som går an hos dere? Et vennepar av meg feiret barnebursdag i garsjen et år.... 

Anonymkode: 1b028...e45

Skrevet (endret)

Hagen eller verandaen? Med hagebord  til kakene. Lån flere hagebord av naboer så jentene kan sitte når de spiser. Så kan de springe litt inn og ut og tisse på do inne? Vi hadde utebursdag til minstejenta nå i juni - lånte lekeplassen her i boligfeltet, Så var de litt hjemme hos oss på trampolina. Men hadde maten på benkene på lekeplassen. Kjempefin bursdag! Kom 4 av barna som bor rundt her ekstra da, de skulle egentlig å leke på lekeplassen. Men det var bare hyggelig. Hadde bålpanne der vi grilla pølser og ei langpannekake og godteri/snacks. Barna var mest opptatt av å leke. 

Endret av Snabeltann
AnonymBruker
Skrevet

Burde vel ikke være noe problem at de voksne som er der hjelper med å holde jentene når de skal tisse i skauen. Om de ikke klarer å tisse på huk selv. 

Ellers er det gode forslag her over med kino, ridesenter, speideren osv. Hvis dere kan bruke litt penger til leie.

Anonymkode: c2627...140

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...