AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1 Skrevet 3. august 2017 Så jeg har sikkert lagt denne under helt feil kategori.. Men uansett; Vi er en liten, mannsdominert bedrift hvor det kun er to damer; meg og en kollega på rundt 55-60 som opprinnelig jobbet med HR, men som ble plassert hos oss grunnet nedbemanning. Hun har vært litt overalt hos de fleste avdelinger her, men blir alltid omplassert fordi hun ikke er spesielt dyktig med det vi driver med. Det trengs litt tempo, bein i nesa, og generelt at man er veldig PÅ. Hun liker å ta seg veldig god tid med ting, gjerne kvadruppelsjekke at alt hun gjør er riktig - noe som forsåvidt er bra det og, men ikke nødvendigvis når du jobber men korte tidsfrister slik som vi gjør. Uansett; i dag og resten av uka og neste uke må jeg ta over jobben hun har gjort fordi hun ikke har vært tilstede overhodet, hun har sittet i private telefonsamtaler, tatt seg x antall kaffepauser osv, mens det virkelig har brent overalt. Sjefen sa til henne foran alle sammen når hun skulle gå at jeg skulle ta over jobben, så kan hun sitte og sortere papir og annet slikt som hun har gjort mye av før fordi ingen andre gidder. Hun sier veldig sarkastisk "åååh for en forfremmelse" og han sier "det er bare veldig hektisk nå så vi har ikke tid til opplæring". Hun sier "ok hadet" og forsvinner fort ut døra. Hun er ikke dum, hun skjønte jo hva han mente. Men å gjøre det foran alle sammen? Rett etter hun har gått er han ikke ferdig. Han snur seg mot meg og sier "skjønner ikke hva vi skal gjøre. Hun var vært plassert på hver eneste avdeling nå, men hun kan ikke brukes noe som helst sted" jeg responderer ikke, vet ikke helt hva jeg skal si. Han fortsetter "hun får sitte å sortere papir, for da kan hun ta så mange kaffepauser og telefonsamtaler som hun bare orker" mens han flirer ganske nedsettende. Jeg synes det var så sykt ubehagelig! Han stoppet heller ikke der, han sa et siste "ja det blir spennende å se hva som kan gjøres fremover. Dette går jo i alle fall ikke". Blir litt paff bare. Hva sier man? Jeg ba jo ikke om å baksnakke henne? Burde jeg sagt noe? Anonymkode: 1d3b5...be4
Gjest Margit Spat Skrevet 3. august 2017 #2 Skrevet 3. august 2017 Sjefen din er skikkelig uproff, og du opptrådde helt riktig. Uansett hva han måtte mene om den andre arbeidstakeren: han har ikke noe med å dele dette med øvrige underordnede. Han setter deg i en lojalitetsklemme. I verste fall kan det hende at han gjør det for å teste deg.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #3 Skrevet 3. august 2017 For så vidt greit at han tar tak i når ting ikke blir gjort, men det er uprofft å gjøre dette foran alle de andre. For det andre lar han jo også deg ta konsekvensen av at hun ikke gjorde jobben sin, nemlig at det blir dobbelt opp på deg noen uker fremover. Det er faen ikke greit, og det bør du ta opp med han. Anonymkode: 0d46d...019 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #4 Skrevet 3. august 2017 Menn baksnakker ikke, her må du ha misforstått. Menn er jo alltid dyktige ledere Anonymkode: 76faf...ad8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #5 Skrevet 3. august 2017 Slikt er skikkelig ubehagelig. Har opplevd lignende på gullfunn av en butikksjef som også ble regionsjef. Anonymkode: 1bb51...3cd 2
Bakepulver Skrevet 3. august 2017 #6 Skrevet 3. august 2017 Særdeles lite profesjonell sjef. Slike situasjoner er veldig ubehagelige. Du håndterte det på en bra måte, Ts. Noen ganger er taushet gull.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #7 Skrevet 3. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slikt er skikkelig ubehagelig. Har opplevd lignende på gullfunn av en butikksjef som også ble regionsjef. Anonymkode: 1bb51...3cd Ubehagelig og uproft, men om du ikke funker i en eneste avdeling i firmaet og i tillegg tar deg ufortjent mange pauser og private tlf samtaler, kanskje du burde finne deg en annen jobb? Anonymkode: 0b209...f41
Gjest Margit Spat Skrevet 3. august 2017 #8 Skrevet 3. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ubehagelig og uproft, men om du ikke funker i en eneste avdeling i firmaet og i tillegg tar deg ufortjent mange pauser og private tlf samtaler, kanskje du burde finne deg en annen jobb? Anonymkode: 0b209...f41 Det er da ingenting som tyder på at noen er uenige med deg i det. Det at en medarbeider ikke fungerer, fritar imidlertid ingen leder fra å opptre profesjonelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå