Minlillelykke Skrevet 4. august 2017 #81 Skrevet 4. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Aha! Skjønner. Litt enklere når man er to voksen på en unge. Handler også en gang i uka, og med to voksne, men det blir for uoversiktlig om begge de voksne skal ha hver sin vogn. Selv om de andre barna er større og roligere, bør det være en voksen som ser etter dem, med begge hender fri. Junior sitter heldigvis stort sett fint i setet sitt, men begynner han å klatre setter jeg han ned i vogna i stedet. Anonymkode: 6554a...5eb Vi har forøvrig veldig sjeldent sønnen med på handling da vi har en litt over gjennomsnittt engasjert bestemor som MÅ se han minst en gang i uka, så han er ofte der
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #82 Skrevet 4. august 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når faren min kommer tilbake til hytten med kattebæsj og sand på en pakke wienerpølser, så tenker jeg at det er maten min jeg bekymrer meg for - ikke bakteriefloraen ungene deres sitter og slikker på... Anonymkode: 50266...f29 Og spor av kattebæsj og sand kan det meget vel være, helt uten at det har vært et eneste barn der. Anbefaler forøvrig både å ta wienerne ut av emballasjen, samt varmebehandle dem før du spiser dem. Anonymkode: 6554a...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #83 Skrevet 4. august 2017 17 timer siden, Minlillesky skrev: De vognene tipper lett altså! Det skal ikke mye til før de tipper. Har ikke noe med fart å gjøre. Har selv hatt barnet mitt rett oppi vognen. Det var det letteste i perioder, for å få gjennomført handlingen. Nå gjør jeg det ikke lengre, for hun er 5 år Da hadde jeg kontroll på hvor hun var og jeg husket å få med meg alt på handlelisten uten å bli veldig svett. Men holdt hele tiden i vognen, og holdt øye med barnet og vognen. For den tipper lett altså! Men da var hun jo mye mindre. I perioder der hun overhode ikke ønsket å høre på mamma uansett hva som ble gjort. Mange foreldre kjenner seg nok igjen i den..alle har sånne perioder, selv om barnet er flink til å høre etter ellers... Hva, du som har sånn stålkontroll på ungen din?!? Anonymkode: 342f7...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #84 Skrevet 4. august 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva, du som har sånn stålkontroll på ungen din?!? Anonymkode: 342f7...0a3 Sånne stalker-poster er grunnen til at folk bruker AB tross 'ufarlige' emner... Direkte ufint. Og jeg ser ikke at hun har motsatt seg selv her. Det går at å ha en unge som traseer og nekter å gjøre som foreldrene sier, uten å ha så lite kontroll at man føler ungen må tjores. Anonymkode: ba3ea...af2 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #85 Skrevet 4. august 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett et barn stå i en handlevogn som veltet. Det var mye blod og skrik, men det gikk heldigvis bra. Jeg har noen ganger barnet mitt i vogna, hvis han nekter å sitte i det setegreiene. Men da får han selvsagt ikke lov til å stå! Da er det rett utav igjen. Jeg snur meg ikke vekk fra vogna så lenge han er oppi der. Når det gjelder det hygieniske så tenker jeg at de vognene er så skitne uansett at en sko fra eller til ikke har noe å si... man vasker/ koker maten før man spiser den uansett og den er jo alltid i emballasje. Anonymkode: bb672...0a4 Du må jo passe på da. Man forlater jo ikke barnet alene i vognen. På en annen side kunne det like gjerne skjedd hjemme ved at han stod på en stol. Faktisk mye mer sannsynlig i og med at en stol tipper mye lettere enn en tung handlevogn. Anonymkode: 4b8b6...91d 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #86 Skrevet 4. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som det er en rekke fornærmede småbarnsforeldre, som prøver å rettferdiggjøre det at de setter unga sine i vogna her inne. Jeg skjønner ikke logikken "tenk på all den andre dritten, det skader ikke med litt til". Burde vi ikke heller tenke "hva kan jeg gjøre for å minimere hvor mange bakterier som spres rundt?". Er det ikke derfor vi for eksempel vasker oss på hendene? Anonymkode: 50266...f29 Nesj, jeg har ikke barn. Ikke er jeg spesielt begeistret for dem heller så jeg foretrekker at de sitter i vognen fremfor å virre rundt i butikken Anonymkode: f34cc...46a 3
Louiah Skrevet 4. august 2017 #87 Skrevet 4. august 2017 Med tre små barn så sitter en i sittedelen og de to andre oppe i vogna, men med skoene av riktignok. Tror det er eneste løsning for oss uten å ha barna i bånd 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #88 Skrevet 4. august 2017 8 timer siden, Seig Laban skrev: Bare et spørsmål: hva mener dere at vi med tvillinger skal gjøre? Det er dessverre svært få butikker som har handlevogn med to sittedeler. Jeg kan ærlig innrømme at jeg ett par ganger har tatt en tvilling i sittedelen og den andre rett ned i handlevognen i mangel på andre måter å gjøre det på. Riktignok uten sko på beina. Mine startet ikke å gå før de var over 18 mnd, så det var liksom eneste måten å gjøre det på. Akkurat det blir vel en litt annen sak Anonymkode: 2a0e4...16a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #89 Skrevet 4. august 2017 På 3.8.2017 den 16.00, AnonymBruker skrev: Man plasserer barnet i setet som følger med vognen, med skitne sko vendt bort fra selve kurven der matvarer skal oppi. Anonymkode: 07c38...42d Nettopp. Barn oppi selve handlevogna er en uting. Og ja, jeg har tre barn selv. Anonymkode: 4f95b...b26 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #90 Skrevet 4. august 2017 9 timer siden, Seig Laban skrev: Bare et spørsmål: hva mener dere at vi med tvillinger skal gjøre? Det er dessverre svært få butikker som har handlevogn med to sittedeler. Jeg kan ærlig innrømme at jeg ett par ganger har tatt en tvilling i sittedelen og den andre rett ned i handlevognen i mangel på andre måter å gjøre det på. Riktignok uten sko på beina. Mine startet ikke å gå før de var over 18 mnd, så det var liksom eneste måten å gjøre det på. La noen passe barna mens du er i butikken Anonymkode: b3b51...b1f 2
Tellus Skrevet 4. august 2017 #91 Skrevet 4. august 2017 Å ha unger med sko i vogna er jo direkte ekkelt! Har selv 2 små barn. Greit nok at maten stort sett har emballasje, men så setter man jo maten rett på kjøkkenbenken etterpå når man kommer hjem.......... 1
Havrekjeksen Skrevet 4. august 2017 #92 Skrevet 4. august 2017 17 minutter siden, Tellus skrev: Å ha unger med sko i vogna er jo direkte ekkelt! Har selv 2 små barn. Greit nok at maten stort sett har emballasje, men så setter man jo maten rett på kjøkkenbenken etterpå når man kommer hjem.......... Ikke stol på at emballasje er ren, barn eller ei. Ser enkelte andre har kommentert, men jeg hadde sommerjobb i min onkel butikk hver sommer seks år på rad. Og vi hadde arbeidshansker på kjøl eller engangshansker når vi la I hyllene. Typisk gråhvite hansker. De var brunsvarte etter veldig kort tid. Varene og emballasjen er rundt om på truck, lastebilplan, rullebånd som aldri er vasket siste tre år, gulv, asfalt ved en lagerinngang, mer gulv, mer truck, og håndtert av en hel masse folk. Og dette var før kundene fikk rørt ved dem. Jeg legger også emballasje på benken, men flytter mat over i boller eller skjærefjøl og måtte oppdra mannen min grundig når jeg fant ut at han brukte pizzaesken som pizzafat. Jeg tror dolokket hadde vært bedre 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #93 Skrevet 4. august 2017 Både vognene og kurvene er så ufattelig møkkete fra før, så jeg tror ikke noen sko gjør noe fra eller til. Butikkene har jo fått refs for null rengjøring av kurver og vogner. Men siden det ikke er noe enkel måte å vaske de på så gidder de ikke å vaske dem. Anonymkode: c904b...a3a 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #94 Skrevet 4. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nope. Den er ikke bristende. Gulvene i butikkene blir vasket hver eneste dag. Kurvene blir så og si aldri vasket Anonymkode: b3b51...b1f Men så står det ikke hundrevis sv unger i vognene heller. Anonymkode: 707bf...e62 2
Tellus Skrevet 4. august 2017 #95 Skrevet 4. august 2017 23 minutter siden, Havrekjeksen skrev: Ikke stol på at emballasje er ren, barn eller ei. Ser enkelte andre har kommentert, men jeg hadde sommerjobb i min onkel butikk hver sommer seks år på rad. Og vi hadde arbeidshansker på kjøl eller engangshansker når vi la I hyllene. Typisk gråhvite hansker. De var brunsvarte etter veldig kort tid. Varene og emballasjen er rundt om på truck, lastebilplan, rullebånd som aldri er vasket siste tre år, gulv, asfalt ved en lagerinngang, mer gulv, mer truck, og håndtert av en hel masse folk. Og dette var før kundene fikk rørt ved dem. Jeg legger også emballasje på benken, men flytter mat over i boller eller skjærefjøl og måtte oppdra mannen min grundig når jeg fant ut at han brukte pizzaesken som pizzafat. Jeg tror dolokket hadde vært bedre uff da, er det så ille... har ikke tenkt over det på den måten. Men synes nok fremdeles at det er ufint å stappe ungene oppi vogna. Det fins jo en sittedel der for en grunn. Jenta mi på 3 sitter fremdeles oppi den - hvis hun ikke vil ha egen liten vogn å trille på da.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #96 Skrevet 4. august 2017 Så lenge ikke betjeningen, de som jobber der sier noe ville jeg ikke brydd meg. Det å være sånn fanatiker over bakterier er ikke bra. Tenk alle som bruker hendene sine og tar i produktet du skal sette på kjøkkenbenken din! Den voksne hånden kan ha flere bakterier enn barnesko! Anonymkode: 68c6d...052 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #97 Skrevet 4. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: La noen passe barna mens du er i butikken Anonymkode: b3b51...b1f Ikke alle har barnepasseren. Sjekk inn til virkeligheten. Antar mannen Ts refererer til og hans likesinnede knapt beveger seg utenfor egen hjemmesfære. Antar dere alle har en antobac i lommen som brukes etter å ha reist kollektivt, før og etter handling, kontakt m kontanter? Ja? Eller..nei? Hadde dette vært en alvorlig smittekilde hadde det kommer anbefalinger fra Folkehelseinstituttet, slik som ved salmonella, svineinfluensa o.l. Noen spør småbarnsforeldrene "hvorfor iallfall ikke bare bidra til litt mindre skutt?" Men disse har faktisk en nytte av å plassere ungen i vognen, det er altså en kost/nyttevurdering. Det kan man ikke si ved alle andres rutiner. Anonymkode: 707bf...e62 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #98 Skrevet 5. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: La noen passe barna mens du er i butikken Anonymkode: b3b51...b1f 😂😂😂 du har barn selv? Anonymkode: e8a8e...910 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå