Vera Vinge Skrevet 3. august 2017 #21 Skrevet 3. august 2017 Dette har jeg faktisk aldri tenkt på, rett og slett fordi jeg anser handlevogner som så skitne i seg selv. Jeg har hatt begge barna mine oppi selve handlevogna mange ganger, men de har sittet, da. Det har vært en måte å ha kontroll på barna, så de ikke løper rundt og herjer i butikken (der er jeg streng de gangene de begge går selv, men om de er overtrøtte og egler hverandre opp, kan det skje at de prøver seg). Jeg ser poenget til de over med at sko og mat ikke akkurat hører sammen. Men så må jeg si at gamle matrester og annen skitt må være minst like skittent i vogna som sko. Dessuten anser jeg all matemballasje som skitten. Jeg bruker f.eks. ikke utsiden av emballasjen som underlag når jeg er hjemme og skjærer ost eller andre ting, som jeg ser noen gjør. Selv om ingen barn hadde sittet eller stått i vognene, ville de vært skitne. 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #22 Skrevet 3. august 2017 Enig med de fleste her, det er uhygenisk. Anonymkode: b03b7...57c 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #23 Skrevet 3. august 2017 8 minutter siden, Vera Vinge skrev: Dette har jeg faktisk aldri tenkt på, rett og slett fordi jeg anser handlevogner som så skitne i seg selv. Jeg har hatt begge barna mine oppi selve handlevogna mange ganger, men de har sittet, da. Det har vært en måte å ha kontroll på barna, så de ikke løper rundt og herjer i butikken (der er jeg streng de gangene de begge går selv, men om de er overtrøtte og egler hverandre opp, kan det skje at de prøver seg). Jeg ser poenget til de over med at sko og mat ikke akkurat hører sammen. Men så må jeg si at gamle matrester og annen skitt må være minst like skittent i vogna som sko. Dessuten anser jeg all matemballasje som skitten. Jeg bruker f.eks. ikke utsiden av emballasjen som underlag når jeg er hjemme og skjærer ost eller andre ting, som jeg ser noen gjør. Selv om ingen barn hadde sittet eller stått i vognene, ville de vært skitne. Det kan vel hende, men man prøver jo å holde maten sin unna akkurat gata og gulvet, da. Og at handlevogner har skitne sko oppi dem gjør dem vel heller ikke renere enn de hadde vært uten, selv om de heller ikke hadde vært gullende rene uten skoforurensning? Og så er hele scenariet en oppførsel som ikke akkurat skriker at man tar hensyn til sine medmennesker som skal bruke vogna etterpå, da. Det er litt som når hele barselgruppa med vogner går side om side og sperrer et helt fortau - man bør ikke bli overrasket over at folk reagerer litt, selv om det ikke akkurat er verdens ende man påfører dem. Anonymkode: ac507...b75 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #24 Skrevet 3. august 2017 Er vel en grunn for at det finnes setedel i vognen, eller hva ts? Barn skal ikke være i handlevognen der man plasserer mat. Æsj, trodde du visste bedre. Ikke for å være frekk, men tenk på hygienen. Anonymkode: 4f36f...44d 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #25 Skrevet 3. august 2017 Jeg er enig med Vera Vinge. Vognene er så skitne at det neppe utgjør noen forskjell om det sitter et barn i. Noen ganger har jeg faktisk alle tre barna oppi vogna. Det er de gangene jeg er alene med alle tre, må handle, de er klin kokos og jeg ønsker å skåne de andre handlende (Om du blir gretten av en unge i en vogn, gjetter jeg på at du blir direkte utrivelig om ungen i stedet springer rundt som en villmann). Anonymkode: 6554a...5eb 10
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #26 Skrevet 3. august 2017 Hva gjør dere som har unger som ikke går enda, men som er i stand til å klatre ut av/reise seg i sittedelen, forresten? Anonymkode: 6554a...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #27 Skrevet 3. august 2017 Det går an å planlegge handlingen litt bedre også, så slipper man å ha med seg krakilske unger i butikken. Anonymkode: 7d46f...af2 10
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #28 Skrevet 3. august 2017 Svært så fine på det, folk har blitt da. Har ikke barn selv, men har aldri brydd meg om barnet sitter eller står i vogna. Disse vognene ser jeg på som uhygieniske i utgangspunktet, så her pakkes matvarer uten emballasje i plast før det legges oppi vogna uansett. Men la nå disse "selvsentrerte" mødrene gjøre det de vil. Det er jo galt at barna løper tulling i butikken også. Alt man skal klage på! Anonymkode: 1ebd9...c42 8
Minlillesky Skrevet 3. august 2017 #29 Skrevet 3. august 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: ikke trygt??? hvor fort kjører hun da? tenker du at barnet skulle hatt hjelm ??? Anonymkode: 4b8b6...91d De vognene tipper lett altså! Det skal ikke mye til før de tipper. Har ikke noe med fart å gjøre. Har selv hatt barnet mitt rett oppi vognen. Det var det letteste i perioder, for å få gjennomført handlingen. Nå gjør jeg det ikke lengre, for hun er 5 år Da hadde jeg kontroll på hvor hun var og jeg husket å få med meg alt på handlelisten uten å bli veldig svett. Men holdt hele tiden i vognen, og holdt øye med barnet og vognen. For den tipper lett altså! Men da var hun jo mye mindre. I perioder der hun overhode ikke ønsket å høre på mamma uansett hva som ble gjort. Mange foreldre kjenner seg nok igjen i den..alle har sånne perioder, selv om barnet er flink til å høre etter ellers... Endret 3. august 2017 av Minlillesky 1
bopera Skrevet 3. august 2017 #30 Skrevet 3. august 2017 Nå har jo det ved flere anledninger blitt tatt prøver av handlevogner og kurver i butikkene rundt omkring i Norge, og det er blitt avslørt noen bekymringsfulle dårlige hygieniske forhold. Det ble påvist avføring og urin i de fleste vognene, samt flere andre typer bakterier. Vi drar med oss alt dette på skoene våre, og barn som står i vognen er en stor kilde til bakterier i handlevognene våre. Ja, alle varer har emballasje eller ligger i poser, men hva tror du skjer når du kommer hjem, og legger disse varene på benker, i kjøleskap og i skuffer og skap? Det er allerede nok skitt i disse vognene, ikke la barna gjøre de enda mer uhygieniske... 13
Minlillelykke Skrevet 3. august 2017 #31 Skrevet 3. august 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere som har unger som ikke går enda, men som er i stand til å klatre ut av/reise seg i sittedelen, forresten? Anonymkode: 6554a...5eb Vi handler utelukkende på lørdager eller når vi er to, når dette var tilfelle gikk jeg mes barnevogn mens mannen tok handlevognen. Ellers kan bæresele være ett alternativ 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #32 Skrevet 3. august 2017 7 minutter siden, Minlillelykke skrev: Vi handler utelukkende på lørdager eller når vi er to, når dette var tilfelle gikk jeg mes barnevogn mens mannen tok handlevognen. Ellers kan bæresele være ett alternativ Hvem ser etter resten av barna, mens du og mannen er okkupert med hver deres vogn? Anonymkode: 6554a...5eb 2
Glød Skrevet 3. august 2017 #33 Skrevet 3. august 2017 Hvor rene tror dere emballasjen på varene er? Jeg har jobbet som varepåfyller, uten hansker blir man utrolig møkkete på hendene. 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #34 Skrevet 3. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går an å planlegge handlingen litt bedre også, så slipper man å ha med seg krakilske unger i butikken. Anonymkode: 7d46f...af2 Dessverre. Selv med det mest solide handleregime er det ikke til å unngå at man noen ganger må handle med barn på slep. Anonymkode: 6554a...5eb 5
Minlillelykke Skrevet 3. august 2017 #35 Skrevet 3. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem ser etter resten av barna, mens du og mannen er okkupert med hver deres vogn? Anonymkode: 6554a...5eb Vi har foreløpig bare en. Men når minste kommer blir jo eldste å sitte i setet på handlevogna. Når minste er i den fasen at hun skal klatre ut er eldste omtrendt 4 år, så da har vi nok kontroll på han. Ellers får en handle og en være hjemme. Det løser vi på en grei måte
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #36 Skrevet 3. august 2017 Barnesko i handlevogna kan vel umulig være noe særlig verre enn håndtaket på vogna eller kortterminalen du deler med alle som ikke vasker hender etter nesepill, hosting og toalettbesøk (eller annen aktivitet nedi buksa). Eller folk med ulike sykdomssmitter. Kanskje veska du setter fra deg på gulvet/ bakken innimellom også sto på noe mikroskopisk æsj? Det er umulig å beskytte seg mot alt som er møkkete. Anonymkode: 874f3...576 14
Gjøksuppe Skrevet 3. august 2017 #37 Skrevet 3. august 2017 (endret) Og hva med uteliggeren som blar og tafser seg gjennom alle ostepakkene i hyllen før han finner en som faller i smak? Tenk hva som skjer med den bakteriefrie kjøkkenbenken din da! Selv har jeg en bøtte med klorin hvor jeg dypper alle matvarer jeg kjøper. For å være på den sikre siden Endret 3. august 2017 av Gjøksuppe 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #38 Skrevet 3. august 2017 Men dere som synes det er uhygienisk.. Bruker dere aldri kurver? De settes på gulvet og trilles på gulvet hvor alle tråkker og går.. Også stables de oppi hverandre så alle vognene er "gnidd" mot en annens bunn. Jeg er som Vera, antok at vogner er skitne som dørhåndtak på offentlige toaletter. TS Anonymkode: ba3ea...af2 10
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #39 Skrevet 3. august 2017 Foreldre med små barn eier verden. Ser stadig unger med sko i vognene. Støvler også. De kommer fra bhg...i klær og støvler ,rett opp i vogna. Noen mener det kun er vogna som blir skitten...sier mest om mødrene. Anonymkode: d7b72...466 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #40 Skrevet 3. august 2017 Jeg tror ikke at du ville spise mat som hadde falt på gulvet i butikken heller. Barn skal ikke stå i handlevognene. Gulvene i enkelte matbutikker har ofte mindre bakterieflora enn handlevognene/-kurvene Anonymkode: b3b51...b1f 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå