Nerine_ Skrevet 3. august 2017 #61 Skrevet 3. august 2017 6 minutter siden, GT-R skrev: Hvor skulle skoa vært da, på utsiden av butikken? Neida, de kan man sette ved stativet til handlekurven eller ved døra. Mange muligheter😉 det gjorde som sagt jeg de gangene jeg har måttet hatt barn oppi kurven. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #62 Skrevet 4. august 2017 8 timer siden, Nerine_ skrev: Når jeg for eksempel har kjøpt meg en sjokolade, åpner og knekker jeg opp sjokoladen fra utsiden, jeg tar altså på emballasjen. Så bruker jeg de samme fingrene til å putte sjokoladen i munn. Ergo bakterier går fra emballasjen til det som er inni. Da foretrekker jeg faktisk at den emballasjen er fri for søle og alle annen dritt barn har under skoa. Det gjelder jo stort sett alt egentlig, eller vasker du kanskje hendene etter du har åpnet påleggs pakka før du legger pålegget på maten osv? Ikke det at jeg er hysterisk altså, men jeg syns ikke sko hører hjemme der man legger mat, med eller uten emballasje. Du har ikke blitt syk av det? så hva er problemet? Anonymkode: fd4c8...58b 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #63 Skrevet 4. august 2017 8 timer siden, Nerine_ skrev: Jada det er jeg fullstendig klar over. Men hvorfor kan ikke folk ta av barna skoa iallefall? Da er problemet løst. Det kommer bakterier fra alle andre steder uansett. Han som runka før han dro på butikken, og la varer i vogna du brukte i dag. Samme vogna brukte en mor etter å ha skifta bleie på ungen uten å vaske seg godt etterpå. En unge som har pelt seg her og der, og lekt med ting på bakken har hjulpet til med å legge matvarer i vogna. Et par som akkurat har hatt sex uten å vaske seg har lagt matvarer i den vogna. Smårester fra alt det der ligger i vogna. Og det får du på eplene dine. Etterpå så tar kassadama på matvarene dine og. Hu har i løpet av dagen tatt på penger, og matvarer som har vært i hendene på narkiser, sex-avhengige, barn, osv osv. Anonymkode: fd4c8...58b
Nerine_ Skrevet 4. august 2017 #64 Skrevet 4. august 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke blitt syk av det? så hva er problemet? Anonymkode: fd4c8...58b Tenker at det er ok å ta hensyn til andre som skal bruke handlevogna etterpå, og i mine øyne er det unødvendig å putte sko der. Setter ikke skoa mine på kjøkkenbenken heller, selvom jeg mest sannsynlig ikke hadde blitt syk av det. 2 1
Nerine_ Skrevet 4. august 2017 #65 Skrevet 4. august 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer bakterier fra alle andre steder uansett. Han som runka før han dro på butikken, og la varer i vogna du brukte i dag. Samme vogna brukte en mor etter å ha skifta bleie på ungen uten å vaske seg godt etterpå. En unge som har pelt seg her og der, og lekt med ting på bakken har hjulpet til med å legge matvarer i vogna. Et par som akkurat har hatt sex uten å vaske seg har lagt matvarer i den vogna. Smårester fra alt det der ligger i vogna. Og det får du på eplene dine. Etterpå så tar kassadama på matvarene dine og. Hu har i løpet av dagen tatt på penger, og matvarer som har vært i hendene på narkiser, sex-avhengige, barn, osv osv. Anonymkode: fd4c8...58b Ja selvfølgelig, men barn sine sko er jo ofte synlig møkkete av søle og annen dritt. Mat skal i kurven, sko skal på gulvet. Så enkelt er det i mine øyne. 3 1
Simbyxor Skrevet 4. august 2017 #66 Skrevet 4. august 2017 17 timer siden, Sirah skrev: Overse denne mannen. Heller en unge oppi vogna hvor man har kontroll enn en løpsk unge som løper villmann i butikken. Det er jo uansett bare deres egne varer dette eventuelt går utover. Enig! 1
Simbyxor Skrevet 4. august 2017 #67 Skrevet 4. august 2017 7 minutter siden, Nerine_ skrev: Tenker at det er ok å ta hensyn til andre som skal bruke handlevogna etterpå, og i mine øyne er det unødvendig å putte sko der. Setter ikke skoa mine på kjøkkenbenken heller, selvom jeg mest sannsynlig ikke hadde blitt syk av det. Du vet vel at den delen som barnet sitter eller står på blir dyttet inn når du skal handle dine varer?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #68 Skrevet 4. august 2017 Jeg tenker som så: Den matemballasjen, og de pengene jeg tar i, er det i verste fall flere hundre personer som har tatt i før meg. Dette er gender som har vært i rumpa, nesa, mannfolk som har klødd seg på pungen. Folk som har tatt i uvaska håndtak og ikke vaska seg ila hele dagen før de gikk i butikken. Skitten som kan være i handlevognene, er derfor det siste jeg bekymrer meg over.. Anonymkode: b7a44...288 4
Nerine_ Skrevet 4. august 2017 #69 Skrevet 4. august 2017 1 minutt siden, Simbyxor skrev: Du vet vel at den delen som barnet sitter eller står på blir dyttet inn når du skal handle dine varer? Det har vel ikke noe med saken å gjøre? Diskusjonen går ut på barn med sko oppi vogna. 1
Simbyxor Skrevet 4. august 2017 #70 Skrevet 4. august 2017 8 timer siden, Nerine_ skrev: Neida, de kan man sette ved stativet til handlekurven eller ved døra. Mange muligheter😉 det gjorde som sagt jeg de gangene jeg har måttet hatt barn oppi kurven. Åh herlighet. Ja, for når du skal ha med en trassen 4-åring og en trassen 2-åring inn i butikken, alene, og de skriker, maser (kan jeg få sånn???), vil ha smoothie, vil ha sjokolade, vil ha yoghurt og er midt oppi det å lære seg hvordan man oppfører seg i butikken så er det å TA AV SKOENE selvfølgelig det første man tenker på og har lyst til. - "Nå skal jeg bare ta av skoene dine" - "neheeei" - "jo - vi må ta av skoene så ikke Nerine_ fra Kvinneguiden blir sint" - "neeei.. gooo.. neei *dødshyl*" - "Jo, vi MÅ" Det hørtes skikkelig hyggelig ut. 3 1
Simbyxor Skrevet 4. august 2017 #71 Skrevet 4. august 2017 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Det har vel ikke noe med saken å gjøre? Diskusjonen går ut på barn med sko oppi vogna. Ja, da misforstod jeg. Men med mindre ungen har tråkka i hundemøkk, er nok ikke skoa noe mer skitne enn hendene til folk, som AB så fint nevner: 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker som så: Den matemballasjen, og de pengene jeg tar i, er det i verste fall flere hundre personer som har tatt i før meg. Dette er gender som har vært i rumpa, nesa, mannfolk som har klødd seg på pungen. Folk som har tatt i uvaska håndtak og ikke vaska seg ila hele dagen før de gikk i butikken. Skitten som kan være i handlevognene, er derfor det siste jeg bekymrer meg over.. Anonymkode: b7a44...288
Nerine_ Skrevet 4. august 2017 #72 Skrevet 4. august 2017 (endret) 7 minutter siden, Simbyxor skrev: Åh herlighet. Ja, for når du skal ha med en trassen 4-åring og en trassen 2-åring inn i butikken, alene, og de skriker, maser (kan jeg få sånn???), vil ha smoothie, vil ha sjokolade, vil ha yoghurt og er midt oppi det å lære seg hvordan man oppfører seg i butikken så er det å TA AV SKOENE selvfølgelig det første man tenker på og har lyst til. - "Nå skal jeg bare ta av skoene dine" - "neheeei" - "jo - vi må ta av skoene så ikke Nerine_ fra Kvinneguiden blir sint" - "neeei.. gooo.. neei *dødshyl*" - "Jo, vi MÅ" Det hørtes skikkelig hyggelig ut. Jeg gjorde det iallefall sånn, var aldri noe problem. Har heller aldri sagt jeg blir sint, tenker bare det er naturlig å ta hensyn til andre som skal bruke ting etter meg. Endret 4. august 2017 av Nerine_ 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #73 Skrevet 4. august 2017 13 timer siden, Minlillelykke skrev: Vi har foreløpig bare en. Men når minste kommer blir jo eldste å sitte i setet på handlevogna. Når minste er i den fasen at hun skal klatre ut er eldste omtrendt 4 år, så da har vi nok kontroll på han. Ellers får en handle og en være hjemme. Det løser vi på en grei måte Aha! Skjønner. Litt enklere når man er to voksen på en unge. Handler også en gang i uka, og med to voksne, men det blir for uoversiktlig om begge de voksne skal ha hver sin vogn. Selv om de andre barna er større og roligere, bør det være en voksen som ser etter dem, med begge hender fri. Junior sitter heldigvis stort sett fint i setet sitt, men begynner han å klatre setter jeg han ned i vogna i stedet. Anonymkode: 6554a...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #74 Skrevet 4. august 2017 Ser ut som det er en rekke fornærmede småbarnsforeldre, som prøver å rettferdiggjøre det at de setter unga sine i vogna her inne. Jeg skjønner ikke logikken "tenk på all den andre dritten, det skader ikke med litt til". Burde vi ikke heller tenke "hva kan jeg gjøre for å minimere hvor mange bakterier som spres rundt?". Er det ikke derfor vi for eksempel vasker oss på hendene? Anonymkode: 50266...f29 7 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #75 Skrevet 4. august 2017 Jo, men i dette tilfelle vil forskjellen omtrent utgjøre den økte vannstanden ved å tisse i havet. Du måtte fremdeles vaske hendene morgen, middag og kveld, og emballasjen din blir fremdeles fulle av bakterier, uansett om det har vært barn i vogna eller ikke. Det er ikke det ene barnet i vogna som velter bakterielasset liksom. Om noe, burde heller småbarnsforeldre bekymre seg over hvor mange unødvendige bakterier barnet risikerer å få ved å sitte i vogna. Om ungen sitter i sittedelen og holder seg i håndtaket, så får barnet antagelig tilgang til en mye mer omfattende og interessant bakterieflora, enn den som barnet har under skoa. Sånn satt på spissen. Anonymkode: 6554a...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #76 Skrevet 4. august 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh, vognene blir skitne av at noen barn står i dem m sko på, mens gulvene ikke blir det av skoene til ALLE som handler?? Snakk om bristende logikk.. Anonymkode: 707bf...e62 Nope. Den er ikke bristende. Gulvene i butikkene blir vasket hver eneste dag. Kurvene blir så og si aldri vasket Anonymkode: b3b51...b1f 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #77 Skrevet 4. august 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som det er en rekke fornærmede småbarnsforeldre, som prøver å rettferdiggjøre det at de setter unga sine i vogna her inne. Jeg skjønner ikke logikken "tenk på all den andre dritten, det skader ikke med litt til". Burde vi ikke heller tenke "hva kan jeg gjøre for å minimere hvor mange bakterier som spres rundt?". Er det ikke derfor vi for eksempel vasker oss på hendene? Anonymkode: 50266...f29 Saken er at en god del småbarnsforeldre tror de kan gjøre som de vil og at verden egentlig snurrer rundt dem Anonymkode: b3b51...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #78 Skrevet 4. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men i dette tilfelle vil forskjellen omtrent utgjøre den økte vannstanden ved å tisse i havet. Du måtte fremdeles vaske hendene morgen, middag og kveld, og emballasjen din blir fremdeles fulle av bakterier, uansett om det har vært barn i vogna eller ikke. Det er ikke det ene barnet i vogna som velter bakterielasset liksom. Om noe, burde heller småbarnsforeldre bekymre seg over hvor mange unødvendige bakterier barnet risikerer å få ved å sitte i vogna. Om ungen sitter i sittedelen og holder seg i håndtaket, så får barnet antagelig tilgang til en mye mer omfattende og interessant bakterieflora, enn den som barnet har under skoa. Sånn satt på spissen. Anonymkode: 6554a...5eb Men når faren min kommer tilbake til hytten med kattebæsj og sand på en pakke wienerpølser, så tenker jeg at det er maten min jeg bekymrer meg for - ikke bakteriefloraen ungene deres sitter og slikker på... Anonymkode: 50266...f29 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #79 Skrevet 4. august 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: ikke trygt??? hvor fort kjører hun da? tenker du at barnet skulle hatt hjelm ??? Anonymkode: 4b8b6...91d Det er faktisk fort gjort for ungen å ramle ut, selv om man ikke triller i full fart. Har selv hatt småsøsken som har stått i vogna. Det ble med den ene gangen da hun ene var på god vei over kanten og ned i gulvet med hodet først. Hadde ikke jeg stått ved siden av og reagert lynraskt så hadde hun nok skadet seg rimelig hardt på det steinharde gulvet. Anonymkode: e886c...803 1
Munchlax Skrevet 4. august 2017 #80 Skrevet 4. august 2017 Bare et spørsmål: hva mener dere at vi med tvillinger skal gjøre? Det er dessverre svært få butikker som har handlevogn med to sittedeler. Jeg kan ærlig innrømme at jeg ett par ganger har tatt en tvilling i sittedelen og den andre rett ned i handlevognen i mangel på andre måter å gjøre det på. Riktignok uten sko på beina. Mine startet ikke å gå før de var over 18 mnd, så det var liksom eneste måten å gjøre det på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå