Gå til innhold

Barn i handlevogn..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, boblebrist skrev:

Jeg tror jeg ville pakket inn frukten min før jeg la den i handlevognen uansett, om det så var ulovlig å ha unger oppi der med sko. Skitne og fulle av bakterier er vognene unansett, og det er ikke bare småbarnsforeldres feil. Så jeg driter i det. Heller fem unger i vogna enn fem på gulvet.

Enig. 

Mat er emballert, det er mye som kan bringe smitte i en butikk, og vel ingen som tror disse vognene desinfiseres daglig og legger uinnpakket bakst eller frukt rett i vognen (utenom bananer kanskje, som har skall). Tipper det stedet med mest bakterier er håndtaket til handlevognen, hvor mange av dere renser det med antibac før handlerunden? 

Anonymkode: 707bf...e62

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det ett par ganger i nøden, men har tatt av skoene på barna først. Møkkete sko har ingenting i en handlevogn å gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke at du ville spise mat som hadde falt på gulvet i butikken heller. Barn skal ikke stå i handlevognene.

Gulvene i enkelte matbutikker har ofte mindre bakterieflora enn handlevognene/-kurvene

Anonymkode: b3b51...b1f

Eh, vognene blir skitne av at noen barn står i dem m sko på, mens gulvene ikke blir det av skoene til ALLE som handler?? Snakk om bristende logikk..

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dere som synes det er uhygienisk.. Bruker dere aldri kurver? De settes på gulvet og trilles på gulvet hvor alle tråkker og går.. Også stables de oppi hverandre så alle vognene er "gnidd" mot en annens bunn. 

Jeg er som Vera, antok at vogner er skitne som dørhåndtak på offentlige toaletter. 

TS

Anonymkode: ba3ea...af2

Men hva er poenget ditt? Fordi handlekurvene er skitne kan du la ungen min stå i handlevognen med sko på? Hvorfor ikke ha ungen i sittedelen eller på gulvet, der barn med sko hører hjemme. 

Jeg hadde heller aldri latt ungen min stå i en handlevogn da jeg vet hvor lett de velter. 

Anonymkode: 691d7...7ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er poenget ditt? Fordi handlekurvene er skitne kan du la ungen min stå i handlevognen med sko på? Hvorfor ikke ha ungen i sittedelen eller på gulvet, der barn med sko hører hjemme. 

Jeg hadde heller aldri latt ungen min stå i en handlevogn da jeg vet hvor lett de velter. 

Poenget er å spørre om de som synes det er grusomt å ha emballerte varer i en handlevogn hvor barnesko har vært vegrer seg like mye for å bruke kurver. 

Eller om de ikke har tenkt over det, fordi den tilskitningen er usynlig, selv om de kanskje er mye skitnere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Minlillesky skrev:

De vognene tipper lett altså! Det skal ikke mye til før de tipper. Har ikke noe med fart å gjøre. Har selv hatt barnet mitt rett oppi vognen. Det var det letteste i perioder, for å få gjennomført handlingen. Nå gjør jeg det ikke lengre, for hun er 5 år :fnise: Da hadde jeg kontroll på hvor hun var og jeg husket å få med meg alt på handlelisten uten å bli veldig svett. Men holdt hele tiden i vognen, og holdt øye med barnet og vognen. For den tipper lett altså! Men da var hun jo mye mindre. I perioder der hun overhode ikke ønsket å høre på mamma uansett hva som ble gjort. Mange foreldre kjenner seg nok igjen i den..alle har sånne perioder, selv om barnet er flink til å høre etter ellers...

De er jo kjempetunge. Jeg som voksen kan fint henge hele kroppsvekten min på en kant uten at de tipper, så SÅ lett tipper de ikke. 

Anonymkode: 4b8b6...91d

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er å spørre om de som synes det er grusomt å ha emballerte varer i en handlevogn hvor barnesko har vært vegrer seg like mye for å bruke kurver. 

Eller om de ikke har tenkt over det, fordi den tilskitningen er usynlig, selv om de kanskje er mye skitnere. 

Ja, jeg bruker ingen av delene. Jeg har med meg handlenettene mine, eller bruker hendene ved kjappe handleturer. Noen av de kurvene er så kvalme at jeg spyr.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er så vanskelig å forstå. Poenget må jo være at det ikke hjelper hva småbarnsforeldre gjør, og om folk er like bekymret for all dritt som de er for den dritten småbarn tar med seg, så hadde det vært tråder om butikkenes renhold. 

Det er kun plass til en i sittedelen og barn kan være både trette og viltre og til bry for alle på gulvet. 

Virker som folk her på KG lever avsondret fra vanlige liv. Småbarnsforeldre og småbarn er en del av samfunnet, og de må også få handle uten å måtte kritiseres for å ha måtte håndtere småbarn. Har aldri ofret dette en tanke de 40 årene jeg var hardbarka ungkarskvinne uten barn. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er jo kjempetunge. Jeg som voksen kan fint henge hele kroppsvekten min på en kant uten at de tipper, så SÅ lett tipper de ikke. 

Sønnen min holdt på å velte handlevogna da han prøvde å stå på den på siden, og da var han omtrent fire år. Så jo, noen av de tipper ganske lett.

Endret av Nerine_
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk hadde visst hvor skitne og bakteriefylte handlekurvene er, så hadde ingen brydd seg om et barn som plasseres oppi en handlevogn. Fysj, så mye ekkelt jeg har sett.

Anonymkode: 9304d...d09

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Sønnen min holdt på å velte handlevogna da han prøvde å stå på den på siden, og da var han omtrent fire år. Så jo, noen de tipper ganske lett.

Samme her. Handler på kiwi, og jenta på 3 år tippet nesten vogna.

Anonymkode: 9304d...d09

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke folk normal hygiene på kjøkkenet her da? Emballasje legges og åpnes på benken, innhold legges på skjærebrett eller rett i stekepanne/kjele/bolle/kum. Emballasje kastes med en gang. Vasker kjøkkenbenk etter matlaging. Slik unngår du at evt skitten emballasje kommer borti matvarer.

Løse matvarer som frukt og grønt legges i egen skuff i kjøleskapet etter at de er skylt. Ting med emballasje ligger andre steder.

Vasker deg på henda både før og etter matlaging. Og innimellom om du tar på rått kjøtt eller annet som er litt "grisete".

Med kokt/stekt mat fjerner man også mye bakterier.

Ingenting å være redd for da, om man behandler matvarer korrekt.

Anonymkode: fd4c8...58b

• Liker 3
Skrevet

I aldri min villeste fantasi sett på det som et problem🙈 Uff.. setter nesten alltid ungen midt oppi vogna jeg. Ungen vil heller sitte der enn i sete.  

Ikke i mine tanker at det skulle være ekkelt. Slutter trolig ikke med det heller. Bakteriene tror jeg havner fint i den vogna uansett. Bare tenk på styret og alle de ekle voksne som peller seg i Rompa og ikke vasker hendene. Blæ! DET er ekkelt det.. et par sko og grus tror jeg neste er renere, så sant man ikke har tråkket i bæsj da. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke folk normal hygiene på kjøkkenet her da? Emballasje legges og åpnes på benken, innhold legges på skjærebrett eller rett i stekepanne/kjele/bolle/kum. Emballasje kastes med en gang. Vasker kjøkkenbenk etter matlaging. Slik unngår du at evt skitten emballasje kommer borti matvarer.

Løse matvarer som frukt og grønt legges i egen skuff i kjøleskapet etter at de er skylt. Ting med emballasje ligger andre steder.

Vasker deg på henda både før og etter matlaging. Og innimellom om du tar på rått kjøtt eller annet som er litt "grisete".

Med kokt/stekt mat fjerner man også mye bakterier.

Ingenting å være redd for da, om man behandler matvarer korrekt.

Anonymkode: fd4c8...58b

Når jeg for eksempel har kjøpt meg en sjokolade, åpner og knekker jeg opp sjokoladen fra utsiden, jeg tar altså på emballasjen. Så bruker jeg de samme fingrene til å putte sjokoladen i munn. Ergo bakterier går fra emballasjen til det som er inni. Da foretrekker jeg faktisk at den emballasjen er fri for søle og alle annen dritt barn har under skoa.

Det gjelder jo stort sett alt egentlig, eller vasker du kanskje hendene etter du har åpnet påleggs pakka før du legger pålegget  på maten osv?

Ikke det at jeg er hysterisk altså, men jeg syns ikke sko hører hjemme der man legger mat, med eller uten emballasje. 

Endret av Nerine_
  • Liker 6
Skrevet

Det er ikke noe mer dritt under skoene til ungene enn det er på båndet i kassa. 

Skrevet
5 minutter siden, Nerine_ skrev:

Når jeg for eksempel har kjøpt meg en sjokolade, åpner og knekker jeg opp sjokoladen fra utsiden, jeg tar altså på emballasjen. Så bruker jeg de samme fingrene til å putte sjokoladen i munn. Ergo bakterier går fra emballasjen til det som er inni. Da foretrekker jeg faktisk at den emballasjen er fri for søle og alle annen dritt barn har under skoa.

Det gjelder jo stort sett alt egentlig, eller vasker du kanskje hendene etter du har åpnet påleggs pakka før du legger pålegget  på maten osv?

Ikke det at jeg er hysterisk altså, men jeg syns ikke sko hører hjemme der man legger mat, med eller uten emballasje. 

Tenkt på alle bakteriene betjeningen i kassa har på hendene når de scanner maten for deg?? 

Skrevet
Akkurat nå, GT-R skrev:

Tenkt på alle bakteriene betjeningen i kassa har på hendene når de scanner maten for deg?? 

Jada det er jeg fullstendig klar over. Men hvorfor kan ikke folk ta av barna skoa iallefall? Da er problemet løst. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Jada det er jeg fullstendig klar over. Men hvorfor kan ikke folk ta av barna skoa iallefall? Da er problemet løst. 

Hvor skulle skoa vært da, på utsiden av butikken?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

ikke trygt??? hvor fort kjører hun da? tenker du at barnet skulle hatt hjelm :P ???

Jeg har sett et barn stå i en handlevogn som veltet. Det var mye blod og skrik, men det gikk heldigvis bra. 

Jeg har noen ganger barnet mitt i vogna, hvis han nekter å sitte i det setegreiene. Men da får han selvsagt ikke lov til å stå! Da er det rett utav igjen. Jeg snur meg ikke vekk fra vogna så lenge han er oppi der. 

Når det gjelder det hygieniske så tenker jeg at de vognene er så skitne uansett at en sko fra eller til ikke har noe å si... man vasker/ koker maten før man spiser den uansett og den er jo alltid i emballasje. 

Anonymkode: bb672...0a4

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble nettopp vitne til en litt ubehagelig episode med en sur mann i butikken. Jeg var alene og handlet inn til helgen og en dame var der med barnet sitt, kanskje to år. Han stod i handlevogna og holdt i kanten og lagde bil-lyder og lo. Mannen som stod foran denne dama I kassa (jeg brukte kassen ved side  av og stod på en måte sammen med dem og betalte mens dette skjedde, kassene vender mot hverandre) ble skikkelig sur og glefste til betjeningen at barn ikke burde fått lov til å stå med sko i vognene, før han gikk. Dama ble lei seg og betjeningen rakk ikke svare mannen før han dro og overså spørsmålet totalt. 

Jeg har en på samme alder og jeg også setter han rett I vogna I blant, for å komme oss gjennom handlingen. 

Varer er jo emballerte, er dette hun dama og jeg gjør noe galt med? Aldri fått et skjevt ord fra betjening. Slipper såklart ikke en tydelig møkkete eller våt unge oppi. 

Foreldre som lar barna sitte/stå i handlevogn bør bekymres til Barnevernet.

Anonymkode: 7ef67...f19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...