Gå til innhold

Barn i handlevogn..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble nettopp vitne til en litt ubehagelig episode med en sur mann i butikken. Jeg var alene og handlet inn til helgen og en dame var der med barnet sitt, kanskje to år. Han stod i handlevogna og holdt i kanten og lagde bil-lyder og lo. Mannen som stod foran denne dama I kassa (jeg brukte kassen ved side  av og stod på en måte sammen med dem og betalte mens dette skjedde, kassene vender mot hverandre) ble skikkelig sur og glefste til betjeningen at barn ikke burde fått lov til å stå med sko i vognene, før han gikk. Dama ble lei seg og betjeningen rakk ikke svare mannen før han dro og overså spørsmålet totalt. 

Jeg har en på samme alder og jeg også setter han rett I vogna I blant, for å komme oss gjennom handlingen. 

Varer er jo emballerte, er dette hun dama og jeg gjør noe galt med? Aldri fått et skjevt ord fra betjening. Slipper såklart ikke en tydelig møkkete eller våt unge oppi. 

Anonymkode: ba3ea...af2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overse denne mannen. Heller en unge oppi vogna hvor man har kontroll enn en løpsk unge som løper villmann i butikken. Det er jo uansett bare deres egne varer dette eventuelt går utover. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sirah skrev:

Overse denne mannen. Heller en unge oppi vogna hvor man har kontroll enn en løpsk unge som løper villmann i butikken. Det er jo uansett bare deres egne varer dette eventuelt går utover. 

Det er jo ikke riktig - det er handlevogna som utsettes for det som måtte finnes av skitt og bakterieflora under skosålene til barna. Og det ligger igjen der til neste kunde.

Enig med mannen jeg. Sko som har blitt brukt ute skal ikke trampe rundt i vogner man legger mat i, selv om matvarene er mer eller mindre emballert. Mulig det ikke er lovstridig, men umusikalsk og selvsentrert er det.

Anonymkode: ac507...b75

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Enig med han jeg, folk har mat oppi der liksom... ikke alle varer er emballerte :P synes det er veldig ekkelt, men er veldig klar over at det skjer - og bruker derfor unødvendig mye plastposer på f.eks. Frukt og grønt. Utesko skal være på gulvet, uten unntak! 

Men han kunne bitt det i seg eller i det minste sagt i fra på en fin måte. Han var uhøflig.

Anonymkode: c9136...13f

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke riktig - det er handlevogna som utsettes for det som måtte finnes av skitt og bakterieflora under skosålene til barna. Og det ligger igjen der til neste kunde.

Enig med mannen jeg. Sko som har blitt brukt ute skal ikke trampe rundt i vogner man legger mat i, selv om matvarene er mer eller mindre emballert. Mulig det ikke er lovstridig, men umusikalsk og selvsentrert er det.

Regner jo med at man har barna oppe i den "sittedelen"? Da vil jo ikke barna trampe rundt oppi der.

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Jeg sier ingen ting, men jeg er litt enig med mannen i butikken. Ungene kan jo ha tråkket i mye skitt og lort, og noe av det vil uunngåelig havne i handlevogna på denne måten. Jeg synes det er ekkelt og ubehagelig. En annen ting er at en handlevogn ikke er laget for at et barn skal stå og «leke bil»i den. Den er mer ustødig enn mange tenker på, med små hjul og høyt tyngdepunkt. Det skal mindre til enn du tror før vogna velter og ungen klasker med hodet først i det knallharde butikkgulvet. 

Endret av Margit Spat
AnonymBruker
Skrevet

Man plasserer barnet i setet som følger med vognen, med skitne sko vendt bort fra selve kurven der matvarer skal oppi.

Anonymkode: 07c38...42d

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker nesten aldri handlevogner, fordi folk setter unger med sko oppi og andre ting. Vognene er grisete og enda mer grisete er de store trillekurvene som triller gjennom hele butikken der folk går med sko, hunder og annet, før de setter trillehandlekurvene oppi hverandre med hjul og utsiden inni hverandre. 

Tidvis så ser vi og store unger på fire, fem og enda flere år stå i handletrillevognene med sko og skitne klær. 

Det enkleste er å plukke med seg i pose med scanner for prising og unngå handlevogner og kurver. 

Setter en varene fra butikken i handlevognen, flytter de over på båndet for så å bære hjem til kjøleskapet så er kjøleskapene bakteriebomber. 

Anonymkode: 258e9...b8c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Sirah skrev:

Regner jo med at man har barna oppe i den "sittedelen"? Da vil jo ikke barna trampe rundt oppi der.

Veldig mange plasserer barna oppi selve vogna med møkkete sko, regnklær og hele sulamitten.. sitter de i sittedelen er det så klart helt greit! 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv barn, og i min mest selvsentrerte periode så satt jeg ungen oppi med sko, men nå gjør jeg det ikke lenger. Er helt enig at det er veldig uhygenisk. Og mange med barn blir noe selvsentrerte og tenker ikke på utsiden av sin egen sirkel, og synes alt med den lille er bare såå søtt, selv hundebæsj under skoen som havner oppi handle vogna!

Anonymkode: 0d9ab...e73

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig at en overlever med alle disse bakteriene i handlevogna😅 mannen var meget ufint, hadde gitt han det glatte lag tilbake. Han forurenser miljøet med det sure trynet sitt. 

Anonymkode: 9f720...80d

• Liker 15
Gjest boblebrist
Skrevet

Jeg tror jeg ville pakket inn frukten min før jeg la den i handlevognen uansett, om det så var ulovlig å ha unger oppi der med sko. Skitne og fulle av bakterier er vognene unansett, og det er ikke bare småbarnsforeldres feil. Så jeg driter i det. Heller fem unger i vogna enn fem på gulvet.

AnonymBruker
Skrevet

Barns skitne støvler skal ikke oppi handlevogner eller i setene på t-banen eller andre steder enn på gulvet/bakken.

Anonymkode: 60f28...10e

• Liker 12
Skrevet

Vi har vår utelukkende i setet eller at han går med egen vogn for barn ved siden av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å bry seg om. Folk har forskjellige meninger, og sånn er det.

Frukt og grønt legger jeg i poser. Og de burde jo uansett skylles før man tilbereder det.

Ellers er det OK å ha med egen handlebag i butikken. Enten bære i hånda eller legge i vogna. Så slipper man å være redd for bakterier, og de som absolutt skal ha ungen sin oppi vogna kan gjøre det. Pass på deg selv først.

Anonymkode: fd4c8...58b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

herlighet or en sur type. jeg har ikke barn, men tenker at det bør være innafor. mat som legges i vognen er jo uansett pakket inn og all fruk og grønt skal vaskes godt. ser ikke problemet.

Anonymkode: 4b8b6...91d

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange plasserer barna oppi selve vogna med møkkete sko, regnklær og hele sulamitten.. sitter de i sittedelen er det så klart helt greit! 

Det har jeg aldri sett faktisk så gikk ut i fra at TS mente sittedelen. Å sette en unge oppe i selve vogna er jeg enig i at bør unngås.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Sirah skrev:

Det har jeg aldri sett faktisk så gikk ut i fra at TS mente sittedelen. Å sette en unge oppe i selve vogna er jeg enig i at bør unngås.

Hun skriver jo i åpningsinnlegget at barnet sto i vogna og holdt seg i kanten.

Også enige med de som påpeker at det heller ikke kan være særlig trygt for barnet selv.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun skriver jo i åpningsinnlegget at barnet sto i vogna og holdt seg i kanten.

Også enige med de som påpeker at det heller ikke kan være særlig trygt for barnet selv.

ikke trygt??? hvor fort kjører hun da? tenker du at barnet skulle hatt hjelm :P ???

Anonymkode: 4b8b6...91d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Margit Spat skrev:

Jeg sier ingen ting, men jeg er litt enig med mannen i butikken. Ungene kan jo ha tråkket i mye skitt og lort, og noe av det vil uunngåelig havne i handlevogna på denne måten. Jeg synes det er ekkelt og ubehagelig. En annen ting er at en handlevogn ikke er laget for at et barn skal stå og «leke bil»i den. Den er mer ustødig enn mange tenker på, med små hjul og høyt tyngdepunkt. Det skal mindre til enn du tror før vogna velter og ungen klasker med hodet først i det knallharde butikkgulvet. 

Jeg var vitne til en slik velteulykke en gang. Ungen strakk seg litt etter noe, vognen tippen og hodet til ungen traff hyllen før det traff gulvet. Ambulanse og mye blod. Mine barn får ikke sitte andre steder enn sittedelen. Å sitte i matdelen av vognen er både ekkelt, uhygienisk og farlig. 

Anonymkode: 80f55...28f

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...