Gå til innhold

Vegetar tips

Fremhevede innlegg

Gjest førstedamen
Skrevet

Har kjøpt brokkoli og blomkål grateng. Det brukes vel egentlig som siderett, men jeg vil bruke den som "hovedrett" som vegansk middag. 

Noen som har tips til hva jeg kan ha til? Mannen blir aldri mett om jeg kun serverer gratengen. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha Oumph til i hvert fall, ville tenkt litt på teksturer og hatt noe rå grønnsaker til.

Anonymkode: b8916...45d

Skrevet

Hvordan tenkte du å lage den veganske gratengen?

• Liker 2
Gjest førstedamen
Skrevet
49 minutter siden, Fireflies skrev:

Hvordan tenkte du å lage den veganske gratengen?

Den er ferdig laget. Kjøpt på lokal matvarebutikk. De lager varmmat i butikken. Så det må spises idag. Aner ikke hvordan de har laget den, men det sto den var vegan. (Jeg er ikke veganer men ønsker p ha noen kjøttfrie dager iblandt) Fikk tips om at folk spiser det med brød og grønnsaker. Men jeg synes det høres lite mettende ut.

Gjest førstedamen
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ha Oumph til i hvert fall, ville tenkt litt på teksturer og hatt noe rå grønnsaker til.

Anonymkode: b8916...45d

Takk det skal jeg se etter på butikken. Men jeg er ikke tilhenger av soya, så spørs om det er noe for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Den er ferdig laget. Kjøpt på lokal matvarebutikk. De lager varmmat i butikken. Så det må spises idag. Aner ikke hvordan de har laget den, men det sto den var vegan. (Jeg er ikke veganer men ønsker p ha noen kjøttfrie dager iblandt) Fikk tips om at folk spiser det med brød og grønnsaker. Men jeg synes det høres lite mettende ut.

Jeg tviler sterkt på at den var vegansk, men ok. Siden ingen av dere er veganere, spiller det vel ingen rolle uansett. 

Jeg pleier noen ganger å servere blomkål- og brokkoligrateng med kokte poteter, revet gulrot, smeltet smør og flatbrød. Eller med salat og hvitløksbaguetter. 

Anonymkode: 71a9a...b6e

Skrevet
15 minutter siden, førstedamen skrev:

Okei, håpa du hadde laget den selv med vegansk ost. Forsøker å finne en vegansk ost som er god :)

Gjest førstedamen
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler sterkt på at den var vegansk, men ok. Siden ingen av dere er veganere, spiller det vel ingen rolle uansett. 

Jeg pleier noen ganger å servere blomkål- og brokkoligrateng med kokte poteter, revet gulrot, smeltet smør og flatbrød. Eller med salat og hvitløksbaguetter. 

Så du mener de som lager maten her lyver? Lol. Bør i en bygd med lite folk. Hadde de løyet om det hadde hele bygda kastet dem på hue ut. Hva får deg til å tro at de lyver? De selger vegansk ost, og smør. Det bruker de også i sine egne retter. 

Uansett er jeg ikke vegan. Men ønsker allikevel noen kjøttfrie dager.

Gjest førstedamen
Skrevet
1 minutt siden, Fireflies skrev:

Okei, håpa du hadde laget den selv med vegansk ost. Forsøker å finne en vegansk ost som er god :)

Den er med vegansk ost, men husker ikke hvilket merke. Skal se i butikken neste gang, men er nok bare noe av de vanlige merkene som er i Norge tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Så du mener de som lager maten her lyver? Lol. Bør i en bygd med lite folk. Hadde de løyet om det hadde hele bygda kastet dem på hue ut. Hva får deg til å tro at de lyver? De selger vegansk ost, og smør. Det bruker de også i sine egne retter. 

Uansett er jeg ikke vegan. Men ønsker allikevel noen kjøttfrie dager.

Fordi det er temmelig kinkig å lage en god vegansk grateng. Men beklager det jeg sa, da er den helt sikkert vegansk :) Kan jeg spørre hva de har brukt som topping? :) 

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er temmelig kinkig å lage en god vegansk grateng. Men beklager det jeg sa, da er den helt sikkert vegansk :) Kan jeg spørre hva de har brukt som topping? :) 

Aner ikke, men jeg skal spørre i butikken. Vet bare at de bruker vegansk smør ol i sine veganske bagetter med fyll som de baker selv. Om de strekker seg så langt med baguetter tror jeg gratengen er vagansk også 😊

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, førstedamen skrev:

Aner ikke, men jeg skal spørre i butikken. Vet bare at de bruker vegansk smør ol i sine veganske bagetter med fyll som de baker selv. Om de strekker seg så langt med baguetter tror jeg gratengen er vagansk også 😊

Spør gjerne hva slags melk/fløte de har brukt også :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye mat som markedsføres som vegansk eller vegetarisk som ikke er det. Det benyttes meieriprodukter over lav sko.

Anonymkode: 1ee9a...8c7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mye mat som markedsføres som vegansk eller vegetarisk som ikke er det. Det benyttes meieriprodukter over lav sko.

Anonymkode: 1ee9a...8c7

I know. 

Skrevet

Kanskje en rødbetburger og poteter og saus? Rødbetburger har de på Meny

Gjest førstedamen
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør gjerne hva slags melk/fløte de har brukt også :) 

Ja det var det jeg mente 😉

Gjest førstedamen
Skrevet
12 minutter siden, Tvist skrev:

Kanskje en rødbetburger og poteter og saus? Rødbetburger har de på Meny

Det hørtes nydelig ut!  Er veldig langt unna nærmeste meny, men jeg dyrker egne rødbeter og dette må jeg jo prøve til høsten! Takk 😊

AnonymBruker
Skrevet

Linseboller :) det er godt til blomkålgrateng og lett å lage! Søk på "røde linselus"

Anonymkode: e379e...aad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, førstedamen skrev:

Takk det skal jeg se etter på butikken. Men jeg er ikke tilhenger av soya, så spørs om det er noe for meg. 

Jeg er veggis og liker mange soyaprodukter men oumph syntes jeg var helt jævlig rett og slett :kvalm: 

Gjest førstedamen
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Linseboller :) det er godt til blomkålgrateng og lett å lage! Søk på "røde linselus"

Takk for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...