Gå til innhold

hva tjener dere, timesbetaling og hvilket yrke??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uføretrygdet minstepensjon 100,- pr time etter skatt 😊

Anonymkode: 99464...aad

AnonymBruker
Skrevet

Er ufør. Har en timelønn på ca 185,- hvis vi regner normal arbeidsuke.

Anonymkode: 8e5c0...015

AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: e8d0f...34f

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Horten Market skrev:

Edit: Jeg fakturerer nesten like høy timepris som deg, 

Der ble jeg positivt overrasket:P

Anonymkode: e8d0f...34f

AnonymBruker
Skrevet

206kr/t- ped.leder i kommunal barnehage med 7års ansiennitet. Hurra. 

Anonymkode: fb5e5...1be

Skrevet

Sivilingeniør nyutdannet startlønn på ca. 243 kr/t

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Faith- skrev:

Sivilingeniør nyutdannet startlønn på ca. 243 kr/t

hva slags ingeniør? :) 

Anonymkode: bcd48...1c1

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva slags ingeniør? :) 

Anonymkode: bcd48...1c1

Jobber som systemutvikler, utdannet innen reguleringsteknikk

AnonymBruker
Skrevet
På 03/08/2017 den 17.00, funginger skrev:

Nei, slik fungerer ikke arbeidslivet. Eller er du for sosial dumping? Ja, man skal være glad for at man har jobb, men man skal ikke nøye seg med hva som helst. Man skal få det man fortjener og har krav på. 

Som over 20 år tjener man mer enn 140 kr timen f.eks. på McDonald's. 

Jeg jobber i en fast food restaurant og tjener 173 kr i timen, pluss tillegg for kveld, helg og natt.

Anonymkode: dec4f...624

AnonymBruker
Skrevet

Er student, jobber for Bring, tjener i overkant av 200 kr timen ufaglært osv. 

Anonymkode: 1dfc9...d18

• Liker 1
Skrevet

Nyutdanna  sykepleier og tjener 205 i timen.... noe ekstra kveld og helg.  Jobber på sengepost på statlig sykehus.  

Føler jeg tjener litt lite i forhold til mange andre her med lavere utdanning enn meg 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kundeservice 187,- + kveldstil. / helg +bonus 

Anonymkode: 2e872...f01

AnonymBruker
Skrevet

Jobber med det samme både for offentlig helsevesen, og tar også private oppdrag. Gjør akkurat det samme, bare forskjellige prosjekter. For det offentlige (som joda riktignok legger av penger til pensjon og har forsikring og er fast) har jeg en timelønn på 171 kr, mens privat får jeg 398 kr i timen. 

Anonymkode: fb197...a18

AnonymBruker
Skrevet

Elektro, 256 /timen

Anonymkode: 69766...a6c

AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2017 den 3.52, Horten Market skrev:

Du høres mer ut som en jusstudent som drømmer om fremtiden. En slik lønn er uhyre sjelden for en jurist. Det er partnere i advokatfirmaene som drar inn mest penger, og da er det ikke egne timer, men de tar en andel av det de mange ansatte advokatene fakturerer. Det er altså sjelden advokater beholder fakturert beløp selv. Har du selvstendig advokatpraksis, så har du både kostnader til administrasjon og en betydelig tidsbruk til dette som ikke gjenspeiles i timeprisen, fordi administrasjon ikke er fakturerbar. Du hevder å ha 2100 fakturerbare timer. Hinsides urealistisk som selvstendig.

Mest sannsynlige fremtid for en jusstudent er som ansatt i NAV-systemet. Men drøm gjerne videre så lenge du kan.

Edit: Jeg fakturerer nesten like høy timepris som deg, men i et annet yrke. Den reelle timeprisen er langt lavere på grunn av administrasjonstid, samt at oppdragsboken ikke alltid er fulldekket. Slik er det å være selvstendig i den virkelige verden.

Jeg burde neppe bruke tid på å svare bedrevitere, men jeg elsker å sable ned folk som påstår de vet så mye. Faktatall gjør jobben effektivt og udiskuterbar.

Mine tall stemmer nok. Men jeg legger likevel ved noen linker og utklipp som du kan kose deg med mens du korrigerer dine feiloppfatninger om mitt yrke og tidsbruken vi har:

Fra Advokatbladet.no 20 mars 2017:

Ansatte advokater jobber 42 timer (menn) / 39 timer (kvinner) pr. uke, og advokatfullmektiger 42 timer (menn) og 40 timer (kvinner). For de andre stillingskategoriene er tallene slik:
Partner, menn 37 timer, kvinner 36 timer. Eier enkeltpersonforetak 31 timer (både kvinner og menn). Bedriftsadvokat 37 timer (både kvinner og menn), organisasjonsadvokat 34 timer (både kvinner og menn) og advokat ansatt i det offentlige 34 timer (menn) og 36 timer (kvinner).

Da jeg jobber ca 48 uker i året og fakturerer i snitt 2100 timer, ligger jeg 84 timer høyere enn snittet pr år som er 2016 timer pr advokat. Så hvordan du kan få dette til å bli "hinsides urealistisk" er din bevisbyrde.

Så litt om snitt timepris:

http://advokathjertoy.no/honorar_og_timepriser.html

https://www.hjort.no/priser-og-betingelser?b=true

http://www.advokatnor.no/priser.html

http://advokat-bodo.no/priser/

http://www.fylkesadvokat.no/priser/

https://advokatforum.no/priser/

Dette er kun et lite, men representativt utvalg av advokater og hva deres timepris består av. Som du ser spriker det fra 1300 til 4000. Jeg tar fast 1850 + mva.

En må også huske på at timepris gjelder ved reiser til og fra rettsmøter, klientmøter osv. Derfor går antall timer brukt opp, selv om en ikke nødvendigvis sitter ved skrivebordet og jobber direkte med den aktuelle saken.

Anonymkode: 89061...cb6

Skrevet (endret)

Du refererer til Advokatbladet som omtaler arbeidstimer, men du snakker om fakturerbare timer, som er noe ganske annet. Det burde du vite om du ikke er student enda.

Undersøkelser som er foretatt, viser at advokater i snitt kan fakturere drøyt halvparten av den tiden de jobber.

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En må også huske på at timepris gjelder ved reiser til og fra rettsmøter, klientmøter osv. Derfor går antall timer brukt opp, selv om en ikke nødvendigvis sitter ved skrivebordet og jobber direkte med den aktuelle saken.

Fakturerer du også 1850 + moms for reiser, klientmøter osv? Det normale er at timeprisen differensieres ut fra arbeidets art.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Begynte i ny jobb nylig. Utdannet ingeniør og har nå en teknisk stilling i privat sektor.

Tjener drøyt 580K i året uten overtid, dietter og evt bonus. Det blir vel rett under 300kr timen. 

Endret av debattanten
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Horten Market skrev:

Du refererer til Advokatbladet som omtaler arbeidstimer, men du snakker om fakturerbare timer, som er noe ganske annet. Det burde du vite om du ikke er student enda.

Undersøkelser som er foretatt, viser at advokater i snitt kan fakturere drøyt halvparten av den tiden de jobber.

Fakturerer du også 1850 + moms for reiser, klientmøter osv? Det normale er at timeprisen differensieres ut fra arbeidets art.

Du linker til en bestemt sak i 2005, som var ganske spesiell for advokatene som jobbet med den. Denne saken er ikke representativ for mengden time en advokat jobber til vanlig.

Jeg vet godt at mine 2100 timer er fullt reelle. Om du ikke liker det, er det likevel fakta.

Jeg tar 1850 i timen uansett hva jeg gjør. Men reiser o.l. skrives ikke så hardt som prosedering osv.

PS: Det er 13 år siden jeg startet egen praksis, så studentkommentarene dine kan du avstå fra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3.8.2017 den 12.24, Monstrum skrev:

Jess... Kommunen, ikke utdannet

Det er under tariff for kommunesektoren.

Anonymkode: e870b...330

AnonymBruker
Skrevet

Jobber turnus som miljøterapeut i offentlig sektor. 4 års ansiennitet. 216kr/t + tillegg for helg og kveld

Anonymkode: e870b...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...