straamann Skrevet 3. august 2017 #41 Skrevet 3. august 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les hva jeg skrev over. Anonymkode: 89061...cb6 Som selvstendig advokat med så mye anvar og en så heftig lønn, er det spesielt at du har tid til å være på kvinneguiden en torsdag kl 14. 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #42 Skrevet 3. august 2017 400. Offentlig Anonymkode: 12258...253
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #43 Skrevet 3. august 2017 3 minutter siden, straamann skrev: Som selvstendig advokat med så mye anvar og en så heftig lønn, er det spesielt at du har tid til å være på kvinneguiden en torsdag kl 14. Ikke særlig spesielt. Jeg sitter på kontoret og forbereder til rettsmøte i morgen. Kg hjelper å lufte sinnet. Drar hjem om 30 min ca. Anonymkode: 89061...cb6
straamann Skrevet 3. august 2017 #44 Skrevet 3. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke særlig spesielt. Jeg sitter på kontoret og forbereder til rettsmøte i morgen. Kg hjelper å lufte sinnet. Drar hjem om 30 min ca. Anonymkode: 89061...cb6 vel, glad for at jeg bidrar til å klarne tankene dine før prosedyren. 2
Anglofil Skrevet 3. august 2017 #45 Skrevet 3. august 2017 Kontormedarbeider, ca 229 kr i timelønn. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #46 Skrevet 3. august 2017 Dagligvare 193 kr i timen Anonymkode: 202c4...7ec
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #47 Skrevet 3. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hva jeg har i timen, har ikke orket å regne det ut. Tjener 460 000,- i grunnlønn året + overtid på mellom 5000,- og 15 000,- imåneden + teamledertillegg på 3000,- i mnd. Barnevernsped. m/teamlederansvar i bv.tjenesten Anonymkode: 5af6d...007 Hei Er dette i kommunalsektor? Hvor lenge har du jobbet før du fikk teamlederansvar og hva kommer all overtiden av? Er det i bolig eller hvordan er din funksjon og oppgaver som barnevernspedagog i bv.tjenesten? Anonymkode: 202c4...7ec
funginger Skrevet 3. august 2017 #48 Skrevet 3. august 2017 1 time siden, Lisa95 skrev: Nei. 140 kr er butikklønn og helt ok for studenter eller lignende. Vet om flere som jobber på pizzabakeren i 18-21 og har under 140. 140 i timen er ingenting å klage på når man er student og ikke har utdanning. Skulle bare vært glad man har jobb. Er mange unge som sliter med å finne jobb Nei, slik fungerer ikke arbeidslivet. Eller er du for sosial dumping? Ja, man skal være glad for at man har jobb, men man skal ikke nøye seg med hva som helst. Man skal få det man fortjener og har krav på. Som over 20 år tjener man mer enn 140 kr timen f.eks. på McDonald's. 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #49 Skrevet 3. august 2017 9 minutter siden, funginger skrev: Nei, slik fungerer ikke arbeidslivet. Eller er du for sosial dumping? Ja, man skal være glad for at man har jobb, men man skal ikke nøye seg med hva som helst. Man skal få det man fortjener og har krav på. Som over 20 år tjener man mer enn 140 kr timen f.eks. på McDonald's. Det er bare det at det ikke er noen minimumslønn i Norge. Så dersom bedriften man jobber i ikke har tariffavtale, og typen arbeid som gjøres heller ikke går under en eller annen allmenngjort tariff, så kan bedriften i prinsippet betale deg 25,- i timen helt lovlig. Anonymkode: b7a90...de7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #50 Skrevet 3. august 2017 15 minutter siden, funginger skrev: Nei, slik fungerer ikke arbeidslivet. Eller er du for sosial dumping? Ja, man skal være glad for at man har jobb, men man skal ikke nøye seg med hva som helst. Man skal få det man fortjener og har krav på. Som over 20 år tjener man mer enn 140 kr timen f.eks. på McDonald's. Kjenner flere som sagt fra pizzabakeren og peppes tjener 120 kr timen. Det er vanskelig å få jobb idag og høy arbeidsledighet. Å være student og ha jobb med 120 i timen i mellomtiden er ikke dumt. Som sagt vær glad man har jobb. Taxisjåfører tjener kun 100 kr timen i snitt spørs hvor de bor da og hvor mye de kjører Anonymkode: 0679b...56c
funginger Skrevet 3. august 2017 #51 Skrevet 3. august 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare det at det ikke er noen minimumslønn i Norge. Så dersom bedriften man jobber i ikke har tariffavtale, og typen arbeid som gjøres heller ikke går under en eller annen allmenngjort tariff, så kan bedriften i prinsippet betale deg 25,- i timen helt lovlig. Anonymkode: b7a90...de7 Det betyr ikke at det er rimelig eller rett. Det er hele grunnen til at vi ikke har minstelønn. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #52 Skrevet 3. august 2017 Assistent på sykehjem, 183kr i timen om dagen, 237 kr/t om kveld, 233 kr/t i helg, 287kr/t på kveld i helg. Jobber mest helgevakter/kveldsvakter. Anonymkode: 6cd5d...618
Monstrum Skrevet 3. august 2017 #53 Skrevet 3. august 2017 5 timer siden, Lisa95 skrev: Kan godt hende hun er student? Da er det ikke lav lønn:p 3 timer siden, funginger skrev: Nei, slik fungerer ikke arbeidslivet. Eller er du for sosial dumping? Ja, man skal være glad for at man har jobb, men man skal ikke nøye seg med hva som helst. Man skal få det man fortjener og har krav på. Som over 20 år tjener man mer enn 140 kr timen f.eks. på McDonald's. Ikke student nei, men ingen utdannelse heller desverre. Jobber som kontormedarbeider (bibliotekmedarbeider), ansatt i kommunen
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #54 Skrevet 3. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare det at det ikke er noen minimumslønn i Norge. Så dersom bedriften man jobber i ikke har tariffavtale, og typen arbeid som gjøres heller ikke går under en eller annen allmenngjort tariff, så kan bedriften i prinsippet betale deg 25,- i timen helt lovlig. Anonymkode: b7a90...de7 Dette kalles sosial dumping og er ikke lovlig nei. Så nei, det kommer ikke en bedrift unna med Anonymkode: 16520...0a0 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #55 Skrevet 4. august 2017 Er student, men jobber som ekstrahjelp i butikk med 154 kr/timen + diverse tillegg. Anonymkode: 3e75d...907
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #56 Skrevet 4. august 2017 Lønnen sier litt om hvor gammel man er om man går etter tariff.32 år: Tjener 193,23,- i butikk + kvelds tillegg utenom. Har også en promotør jobb som lønner alle likt uansett hvor gammel/ung man er, noen oppdrag er 140,- i timen, mens andre er 160,-. Håper på jobb relevant til utdannelsen snart.. Anonymkode: e671d...0e9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #57 Skrevet 4. august 2017 Før jeg ble syk tjente jeg 180 kr i timen, hadde fagbrev. Ca 26 tusen i mnd. Nå har jeg stagnert kraftig, går på AAP og får rundt 14-15000 i mnd. Skulle gjerne klart å jobbe igjen for å si det sånn Anonymkode: 78c59...668
Horten Market Skrevet 4. august 2017 #58 Skrevet 4. august 2017 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo det er det jeg har som lønn. Et typisk årsverk for meg er ca 2100 fakturerte timer. Dette gir 3.885.000 inn. Av dette sitter jeg igjen med 3.000.000-3.300.000. En må huske på at jeg har også alt av reiser, overnattinger også dekket i tillegg. Anonymkode: 89061...cb6 Du høres mer ut som en jusstudent som drømmer om fremtiden. En slik lønn er uhyre sjelden for en jurist. Det er partnere i advokatfirmaene som drar inn mest penger, og da er det ikke egne timer, men de tar en andel av det de mange ansatte advokatene fakturerer. Det er altså sjelden advokater beholder fakturert beløp selv. Har du selvstendig advokatpraksis, så har du både kostnader til administrasjon og en betydelig tidsbruk til dette som ikke gjenspeiles i timeprisen, fordi administrasjon ikke er fakturerbar. Du hevder å ha 2100 fakturerbare timer. Hinsides urealistisk som selvstendig. Mest sannsynlige fremtid for en jusstudent er som ansatt i NAV-systemet. Men drøm gjerne videre så lenge du kan. Edit: Jeg fakturerer nesten like høy timepris som deg, men i et annet yrke. Den reelle timeprisen er langt lavere på grunn av administrasjonstid, samt at oppdragsboken ikke alltid er fulldekket. Slik er det å være selvstendig i den virkelige verden. Endret 4. august 2017 av Horten Market 7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #59 Skrevet 4. august 2017 28 minutter siden, Horten Market skrev: Du høres mer ut som en jusstudent som drømmer om fremtiden. En slik lønn er uhyre sjelden for en jurist. Det er partnere i advokatfirmaene som drar inn mest penger, og da er det ikke egne timer, men de tar en andel av det de mange ansatte advokatene fakturerer. Det er altså sjelden advokater beholder fakturert beløp selv. Har du selvstendig advokatpraksis, så har du både kostnader til administrasjon og en betydelig tidsbruk til dette som ikke gjenspeiles i timeprisen, fordi administrasjon ikke er fakturerbar. Du hevder å ha 2100 fakturerbare timer. Hinsides urealistisk som selvstendig. Mest sannsynlige fremtid for en jusstudent er som ansatt i NAV-systemet. Men drøm gjerne videre så lenge du kan. Edit: Jeg fakturerer nesten like høy timepris som deg, men i et annet yrke. Den reelle timeprisen er langt lavere på grunn av administrasjonstid, samt at oppdragsboken ikke alltid er fulldekket. Slik er det å være selvstendig i den virkelige verden. For oss som ikke vet. Hva blir regnestykket for en som som fakturerer rundt den timeprisen. Hvor mange timer får man fakturert og hvor mye sitter man igjen med? Sånn omtrent. Sitter man igjen med 2, 5 mill? Anonymkode: fa2d8...baa
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #60 Skrevet 4. august 2017 Assistent på skole 180 timen. Helt grei lønn til å være ufaglært. Går på skole selv, så blir vel bedre i fremtiden.. Anonymkode: c550f...2bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå