Gå til innhold

hva tjener dere, timesbetaling og hvilket yrke??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

194,5 i timen. Jobber som faglært vekter. Har også 1850,- ekstra i mnd fra diverse tjenestetillegg.

Anonymkode: e2849...b96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Advokat, egen praksis. 1850 kr i timen, + mva. Blir ca 3,000,000-3,300,000 i året alt etter hvor mye en jobber.

Anonymkode: 89061...cb6

jeg skulle aldri sluttet på vgs og begynt som kontorarbeider :P hehe.. advokat er tingen.. men så er jeg ferdi på jobb klokka tre hver dag da :)

Anonymkode: 2a36b...927

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg skulle aldri sluttet på vgs og begynt som kontorarbeider :P hehe.. advokat er tingen.. men så er jeg ferdi på jobb klokka tre hver dag da :)

Anonymkode: 2a36b...927

Hehe, ser den. Joda, er grei lønn som advokat. Men lang vei til egen praksis. Fordelen er at man kan jobbe mye når det passer en, også hjemmefra eller på hytta. Uansett må man med egen praksis ha et kontor i sentrum, det drar også en del kroner.

På den annen side er det en omdiskutert sak hva en advokat fakturerer. Om jeg skriver 6 timer på en faktura og faktisk bare bruker 4, har jeg tjent 3700 på ingenting. En klient stiller aldri sprsm ved en faktura.

Jeg gjør aldri dette, da jeg synd 1850 i timen er mer enn nok, men jeg vet at det forekommer. Fakturerer man bare en time extra hver dag blir dette fort 350-400,000 i året.

AnonymBruker
Skrevet

167 kr/timen + tillegg på kveld/helg. 

Ufaglært hotellresepsjonist. Jobbet på et annet hotell for et år siden hvor satsen var på 153 kr i timer.

Blir ikke rik, for å si det sånn!

Anonymkode: 82c88...9a5

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, JackIost skrev:

I praksis er det vel ca. 500 kr i timen, om vi tar med bonus :)

Jobber innen finans

ca 875000 per år er en relativt god årslønn innen finans...

Jobber i oljerelartert yrke, stort konsern, tjener ca 100K mindre enn deg på 80%

Anonymkode: 73aa2...b4f

AnonymBruker
Skrevet

Ufaglært .Renholder. 210,- timen

Anonymkode: 3b290...812

Skrevet

Butikkmedarbeider. 160kr/t. Ingen tillegg. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

ca 875000 per år er en relativt god årslønn innen finans...

Jobber i oljerelartert yrke, stort konsern, tjener ca 100K mindre enn deg på 80%

Anonymkode: 73aa2...b4f

Variasjonen er stor innen finans. Mange på "gulvet" som tjener rundt 400.000, som knapt får lønnstillegg. Men det kommer jo an på type stilling, ansvar, lønnsomhet knyttet til jobben man gjør osv. Er vel også slik i oljebransjen, bare at reell lønn, i hvert fall for de som jobber offshore, er langt høyere enn 400k også for lavest lønnede, men det har jo med diverse tillegg å gjøre :)

AnonymBruker
Skrevet

Advokat, egen praksis. 1850 kr i timen, + mva. Blir ca 3,000,000-3,300,000 i året alt etter hvor mye en jobber.

Det er jo ikke det du har som lønn. 

Bruker du ikke penger på

Revisor?

Regnskapsfører?

Forsikringer?

Kontorutgifter?

Pensjonsutgifter?

Sykepenger?

Sekretær?

Anonymkode: f1074...ec0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det du har som lønn. 

Bruker du ikke penger på

Revisor? Nei

Regnskapsfører? Nei, har Enkeltpersonforetak, fører selv

Forsikringer? Ja

Kontorutgifter? Ja

Pensjonsutgifter? Nei

Sykepenger? Nei

Sekretær? Nei.

Anonymkode: f1074...ec0

Jo det er det jeg har som lønn. Et typisk årsverk for meg er ca 2100 fakturerte timer. Dette gir 3.885.000 inn. Av dette sitter jeg igjen med 3.000.000-3.300.000. En må huske på at jeg har også alt av reiser, overnattinger også dekket i tillegg.

AnonymBruker
Skrevet

207,- timen + tillegg og bonus.

Jobber i callsenter.

Anonymkode: 6b11b...ca4

Skrevet

Og de pengene går rett i lomma? Ingen utgifter til leie av lokaler, materiell, sekretær etc?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, straamann skrev:

Og de pengene går rett i lomma? Ingen utgifter til leie av lokaler, materiell, sekretær etc?

Les hva jeg skrev over.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

162 kr timen pluss tillegg for helg og kveld på ca 2000 i måneden i 100% stilling. Så blir jeg trukket for kaffe da 😂  Hurra for norsk helsevesen

Anonymkode: 484b3...c11

AnonymBruker
Skrevet

Jobber litt i kommunen hvor jeg får ca 154  timen, også har jeg kantinejobb hokr jeg får 160 kr i timen.

Anonymkode: 7be4b...5f8

Skrevet
13 minutter siden, Lisa95 skrev:

Kan godt hende hun er student? Da er det ikke lav lønn:p

Jo, 140kr timen er ganske lav lønn med mindre du er under 18.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, funginger skrev:

Jo, 140kr timen er ganske lav lønn med mindre du er under 18.

Jeg hadde 134 kr i timen da jeg jobbet som bartender. Syns det er ganske spesielt at de som jobber i butikk "skal" ha mer.

AnonymBruker
Skrevet

Tjener 155,- i timen som sommerhjelp på et museum. Kommer til å søke ny sommerjobb neste år...

Ellers er jeg student.

Anonymkode: bcd48...1c1

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 134 kr i timen da jeg jobbet som bartender. Syns det er ganske spesielt at de som jobber i butikk "skal" ha mer.

Både de som jobber i butikk og de som jobber i restaurantbransjen skal ha rimelig lønn. Trodde alle visste at restaurantbransjen(inkl bar) ofte er dårlig betalt. 134 kr timen er veldig dårlig lønn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har fagbrev i helsefag og får 182 kroner i timen, jobber i kommunen, pluss tillegg på kveld/helg og helligdager. Er ganske sjokkert over hvor høy timelønn enkelte har :sjokkbla:

Anonymkode: d75b1...6e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...