Gå til innhold

Hvorfor står folk og glor etter en sykebil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette slår ikke feil: Hver gang, uansett hvor, står folk og glor etter en sykebil med blålys og sirener. Dette har folk sett 100-vis, om ikke 1000-vis av ganger. Likevel skal det kollektivt stoppes opp og stå å glo på og etter sykebilen.

Hjemme i huset eller leiligheten reiser til og med folk seg opp, går bort til vinduet for å få et glimt av denne fantastiske sykebilen.

Hvorfor? Hva er de alle håper på å se, som de ikke så forrige gang? Sykebilene er dønn like og det er ingen mulighet for innsyn?

Anonymkode: 92854...ded

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hverdagsdrama?

Anonymkode: d2c0c...8c2

• Liker 3
Skrevet

Nysgjerrighet. Enkelt og greit.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sirah skrev:

Nysgjerrighet. Enkelt og greit.

Nysgjerrighet? Det er det samme hver gang. Bilen uler og blinker og drar forbi. Intet nytt der.

AnonymBruker
Skrevet

Glanekøer skaper både farlige situasjoner og ulykker. Folk blir stående og se på livreddende førstehjelp. Folk går i veien for hjelpemannskap fordi de vil filme og ta bilder. Folk ber til og med hjelpemannskap om å flytte seg så de får bedre bilder. Står og glor ned i bilvrak mens lik hentes ut. Etc etc

Folk er nysgjerrige. Og da forsvinner mye ut av topplokket på mange. Og egentlig alt av folkeskikk, oppdragelse, forståelse for trafikk, sosiale ferdigheter og det meste er blåst vekk. 

Anonymkode: 0145f...8ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Glanekøer skaper både farlige situasjoner og ulykker. Folk blir stående og se på livreddende førstehjelp. Folk går i veien for hjelpemannskap fordi de vil filme og ta bilder. Folk ber til og med hjelpemannskap om å flytte seg så de får bedre bilder. Står og glor ned i bilvrak mens lik hentes ut. Etc etc

Folk er nysgjerrige. Og da forsvinner mye ut av topplokket på mange. Og egentlig alt av folkeskikk, oppdragelse, forståelse for trafikk, sosiale ferdigheter og det meste er blåst vekk. 

Anonymkode: 0145f...8ea

Folk er bare dumme.

Skrevet

Har aldri sett dette skje i praksis. Dette må være et lokalt fenomen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hverdagen er kjedelig, fint med noe spenning som frisker opp

Anonymkode: 06f10...c2b

Skrevet

Jeg bor på ett lite sted, og her virker det som folk er mest opptatt av å se om det er noen de kjenner...

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nysgjerrighet? Det er det samme hver gang. Bilen uler og blinker og drar forbi. Intet nytt der.

Ja du kan så si. Det er vel naturlig at man lurer på hva som har skjedd og derfor blir nysgjerrig og står og glor. En helvetes uting. Folk hindrer jo ofte hjelpemannskapene sine i å gjøre jobben sin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, GT-R skrev:

Hva er problemet?

Hvem har sagt at det er et problem?

Skrevet

Jeg har flyttet et godt stykke ut på landet, og ville nok reist meg og sett etter sykebil dersom det skulle kjøre forbi her. Men det er mest av bekymring for naboer og bekjente. Bodd her et halvt år, og ikke sett en enste sykebil enda heldigvis :) 

Fra tidligere og mer sentrale bosteder har jeg aldri sett dette fenomenet selv. Folk gjør som normalt når sykebilen kjører forbi, fortsetter med seg og sitt :) 

• Liker 1
Skrevet

Er man fotgjenger kan man visst sirre på biler til øya detter ut og vice versa. Er jo samme skiten med bilførere som får nakkesleng bare de ser folk, bilruter er laget av et magisk materiale som gjør at alle regler for normal folkeskikk fordunster, må vite. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Theano skrev:

Jeg har flyttet et godt stykke ut på landet, og ville nok reist meg og sett etter sykebil dersom det skulle kjøre forbi her. Men det er mest av bekymring for naboer og bekjente. Bodd her et halvt år, og ikke sett en enste sykebil enda heldigvis :) 

Fra tidligere og mer sentrale bosteder har jeg aldri sett dette fenomenet selv. Folk gjør som normalt når sykebilen kjører forbi, fortsetter med seg og sitt :) 

Men du er akkurat like klok etter at du har reist deg og sett etter sykebilen? Du så ingenting annet enn det du så sist gang og gangene før det igjen.

Helt meningsløst.

• Liker 1
Skrevet

Vet jo ikke at det er en sykebil da..? Kan være brann- eller politibil også.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Joppeline skrev:

Vet jo ikke at det er en sykebil da..? Kan være brann- eller politibil også.

Går ut på akkurat det samme. En ser fortsatt bare samme bilen som ved tidligere anledninger.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du er akkurat like klok etter at du har reist deg og sett etter sykebilen? Du så ingenting annet enn det du så sist gang og gangene før det igjen.

Helt meningsløst.

Jeg ser hvor den stopper :) og vet derfor hos hvilken familie den skulle. Ligger 5 hus her, så ikke så vanskelig å se hvor den ender. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glaner fordi jeg bryr meg, fordi jeg blir sjokkert, bekymret, håper det går bra. Jeg er ikke nysgjerrig eller ønsker å ta bilder eller å være i veien. Oppriktig lei meg og håper så inderlig det går bra med de det gjelder når det har skjedd en ulykke.

Anonymkode: 60da4...05a

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...