Gå til innhold

Er jeg dumpet? Trenger råd... :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå trenger jeg virkelig råd fra dere! Møtte en kjekk fyr i mai, som jeg har tilbragt mye tid med. Vi var også på feire sammen forrige uke. Fikk ingen hint om at noe var galt da vi var på tur, og på søndag fikk jeg en melding der han skrev at han gledet seg til vi skulle treffes igjen. Jeg svarte, og siden har det vært stille fra ham. 

Driver virkelig menn på 40 med ghosting? Er jeg blitt dumpet, uten å skjønne det selv? Eller krisemaksimerer jeg? Vi er jo blitt fortalt at: Er de interessert, tar de kontakt. 

Har det så vondt nå, er forelska, for første gang siden jeg var 21 (i 2003) og har egentlig ingen å søke råd hos (har ikke fortalt så mange om ham). 

Har lyst å sende en melding, for orker ikke å la det være sånn det er nå. Men hva kan jeg skrive? Alt jeg selv kommer på blir så feil... 

Anonymkode: 2e0f3...ffb

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingenting2
Skrevet

Ja, menn i alle aldre driver med sånt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare onsdag, det er ikke sikkert at han har ghostet deg. Har du forsøkt å ta kontakt?

Hva med å bare skrive en melding med "Hei, hvordan går det? Har vært en travel uke så langt. Har du tid til å treffes i helgen?", og gjøre det enkelt?

Anonymkode: ed369...b1b

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du bekymrer deg. For dere hadde ikke en fast avtale? Han kan jo bare ha vært opptatt med jobb og avtaler disse dagene. Det er vel egentlig ikke noe som tilsier at han skal ta kontakt noe mer enn at du skal ta kontakt nå? Dersom du ikke stilte et spørsmål i den siste meldingen din.

Anonymkode: c1622...52e

• Liker 3
Skrevet

Han sendte du svarte. Har du sendt meldinger etterpå som han ikke har svart deg på? Kanskje han venter på en meld fra deg?

Forslag: Har dere snap? Lag et fjollete men humoristisk  filterbilde og send. Så ser du hva han svarer. Alternativt sender du en ærlig melding og skriver, "hei, nå var det lenge siden jeg har hørt fra deg, alt ok?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mousj skrev:

Han sendte du svarte. Har du sendt meldinger etterpå som han ikke har svart deg på? Kanskje han venter på en meld fra deg?

Forslag: Har dere snap? Lag et fjollete men humoristisk  filterbilde og send. Så ser du hva han svarer. Alternativt sender du en ærlig melding og skriver, "hei, nå var det lenge siden jeg har hørt fra deg, alt ok?

Får jeg "alt ok?" etter 2-3 dager lyser i hvert fall mine varsellamper. Må kunne gå an å ikke snakke sammen hver eneste dag uten at man skal sende slike kvelende spm.

Anonymkode: f5578...772

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg "alt ok?" etter 2-3 dager lyser i hvert fall mine varsellamper. Må kunne gå an å ikke snakke sammen hver eneste dag uten at man skal sende slike kvelende spm.

Enig.

Anonymkode: 140cf...690

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere har vært på ferie sammen. Hatt sex. 

Det er helt innafor å sende ei melding på en av våre mange sosiale plattformer. En snap av noe artig, en lenke til en nettartikkel, en invitasjon til fjelltur i helga - ikke gjør dette komplisert når det er ukomplisert so far.

Anonymkode: 10cea...bcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at jeg muligens legger litt mye i det. Fikk bare en så utrolig dårlig magefølelse. 

Er som sagt ikke så erfaren med å være forelska, og vet ikke helt hva jeg kan forvente. Har pleid å ha kontakt på melding eller snap flere ganger daglig, derfor jeg ble så usikker nå. Sender en mld i morgen og spør om han vil finne på noe i helga. 

Takk for raske og gode svar. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at jeg muligens legger litt mye i det. Fikk bare en så utrolig dårlig magefølelse. 

Er som sagt ikke så erfaren med å være forelska, og vet ikke helt hva jeg kan forvente. Har pleid å ha kontakt på melding eller snap flere ganger daglig, derfor jeg ble så usikker nå. Sender en mld i morgen og spør om han vil finne på noe i helga. 

Ja, gjør det! En helt vanlig og blid melding uten noe usikkerhet. Det går nok kjempefint. Oppdater oss da!😄

Anonymkode: 140cf...690

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår deg godt, og har vært i lignende situasjon. Håper du sender meldingen, får svar, og har det bra igjen snart. :hjerte:

Anonymkode: ed369...b1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har datet i 3 mnd, nettopp vært på ferie sammen og han skrev på søndag at han gledet seg til å se deg igjen. I dag er det torsdag og jeg skjønner godt han trenger noen alene dager! Du kan jo sende han melding selv og spørre om han har planer for neste uke eller vil møtes :) normalt om han vil ha helgen med kompiser eller seg selv når han nettopp har ofra kompistid og alenetid for å være på ferie m en dame :)

Ser ingenting i veien eller galt her. 

Anonymkode: 923a2...f32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg TS. 

Når man er blitt forelsket stresser man alltid med sånt. Og det er jo en grunn til at man får en magefølelse.

Jeg var i akkurat samme situasjon tidligere i år - ingenting "objektivt" galt, men jeg følte det var det. Endte med at jeg konfronterte ham med det, han sa alt var bra, og like etterpå ble jeg dumpet.

Det er godt mulig konfrontasjonen i seg selv drepte det hele, ettersom det var såpass tidlig. Jeg ser jo at jeg kan ha virket litt dramatisk. På den annen side - liker han deg godt nok skal det vel mer til å skremme ham vekk, og han vil respektere at du vil ha litt bekreftelse. 

Anonymkode: 22bdd...7ff

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du bekymrer deg. For dere hadde ikke en fast avtale? Han kan jo bare ha vært opptatt med jobb og avtaler disse dagene. Det er vel egentlig ikke noe som tilsier at han skal ta kontakt noe mer enn at du skal ta kontakt nå? Dersom du ikke stilte et spørsmål i den siste meldingen din.

Anonymkode: c1622...52e

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette

Anonymkode: 923a2...f32

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke bare snakke sammen på telefonen? Ring ham da vel. Det må da være bedre å snakke sammen enn å sitte og vente på meldinger? 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var også på feire sammen forrige uke. Fikk ingen hint om at noe var galt da vi var på tur, og på søndag fikk jeg en melding der han skrev at han gledet seg til vi skulle treffes igjen. Jeg svarte, og siden har det vært stille fra ham. 

Tipper dette bare er en konfliktsky type som kommer til å gjemme seg til du glemmer han.

Anonymkode: 51996...41d

Skrevet

Send en melding med en invitasjon til noe low key. Spør om han vil bli med og ta en is i sola etter jobb siden det er så fint vær/spør om han vil bli med og se den filmen på kino fordi du syntes den ser bra ut/spør om han vil komme hjem til deg og gi deg litt oppmerksomhet.

Skrevet
14 timer siden, Mousj skrev:

Sånne meldinger er så innmari kjedelige. Når man er i en ny relasjon, altså dater, så er det best å holde det spennende og ha flørtende samtaler. Dessuten fra søndag til onsdag, er absolutt ikke lenge siden 😅

• Liker 4
Gjest 123Sol
Skrevet

Hvorfor sitte på ræva og vente på melding fra han når du kan ta kontakt selv?

Skrevet

Jeg mener at er man interessert, så går man ikke dager uten kontakt. Såeh...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...