Gå til innhold

Hvor langt hår kan man ha, før det blir upraktisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt er nå til korsryggen, men det ser ikke så langt ut ettersom jeg fletter håret.

Jeg ønsker også tips til frisyrer til så langt hår som til korsryggen og lengre.

Anonymkode: 079c2...3c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til knærne. 

Anonymkode: 37861...3b3

Skrevet

Når håret henger ned og blir skittent ved dobesøk så er det upraktisk langt.

Når å vaske håret blir en kjempejobb.

Når det tar for mye tid om morgenen å stelle.

Når det henger seg fast i ting, klemt i en dør osv.

• Liker 6
Skrevet

Det må du nesten bestemme selv, om hva som passer for deg og hvor mye tid du gidder å bruke på håret ditt.

For min del blir det for mye jobb når håret begynner å gå nedenfor puppene. Jeg har veldig tykt hår med masse fall, så jeg synes det er nok jobb når det er litt nedenfor skuldrene, men kunne aldri ha tenkt meg å ha kort hår selv om det er lettvint med tanke på stell.

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Hadde hår ned til midja i mange år. Så klipte jeg meg for seks måneder siden. Til skuldra og med pannelugg:-D fysøren så godt med kortere hår! 

Gikk mye med kjedelig hestehale og fletter jeg også. Nå bare tørker håret og null problem. Aldri langt hår igjen :-) men fint kan det være. 

Skrevet
6 minutter siden, ViljaH skrev:

Når håret henger ned og blir skittent ved dobesøk så er det upraktisk langt.

:fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg klippet nylig av 15 cm da var håret nådd korsryggen. I følge henne var det veldig ubehagelig å ligge på håret når det var løst, det festet seg i alt mulig og ikke minst ble det veldig mye ekstra arbeid med hårvasken og stellet. Du skulle sett den dagen hun hadde klippet seg, da gikk hun rundt og var så blid og fornøyd atte.  Nå snakker hun om at hun ønsker enda kortere hår. 

Anonymkode: 1ea9c...c4b

• Liker 1
Skrevet

Når barten og nesehåra er like lange

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg klippet nylig av 15 cm da var håret nådd korsryggen. I følge henne var det veldig ubehagelig å ligge på håret når det var løst, det festet seg i alt mulig og ikke minst ble det veldig mye ekstra arbeid med hårvasken og stellet. Du skulle sett den dagen hun hadde klippet seg, da gikk hun rundt og var så blid og fornøyd atte.  Nå snakker hun om at hun ønsker enda kortere hår. 

Anonymkode: 1ea9c...c4b

Det kan jeg skrive under på :fnise: hadde hår ned til rumpa i mange år, og kunne aldri sove med det løst. Da viklet det seg alltid rundt armene mine og over alt :ler:

Anonymkode: 5fd01...6c1

• Liker 2
Gjest Peaches
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mitt er nå til korsryggen, men det ser ikke så langt ut ettersom jeg fletter håret.

Jeg ønsker også tips til frisyrer til så langt hår som til korsryggen og lengre.

Jeg har hår ned til korsryggen😊 fletter ofte to pariserfletter eller sånn omvendt pariserfletter husker ikke ka det heter😂 eller har det i sånn donut, ball på toppen... bruker hårbånd med blomster og ruller håret rundt hårbåndet bak...eller så er det jo fint løst👍😁

Endret av Peaches
Gjest Peaches
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg skrive under på :fnise: hadde hår ned til rumpa i mange år, og kunne aldri sove med det løst. Da viklet det seg alltid rundt armene mine og over alt :ler:

Fletter det alltid når jeg sover👍

Skrevet

Håret mitt er godt over halveis på ryggen og nå har det begynt å hekte seg under armhulen og jeg lugger meg selv:fnise: er veldig hårsår så vurderer å klippe litt..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Amyly skrev:

Håret mitt er godt over halveis på ryggen og nå har det begynt å hekte seg under armhulen og jeg lugger meg selv:fnise: er veldig hårsår så vurderer å klippe litt..

Jeg forstår. Jeg sover foreløpig med håret i en løs hestehale, og det går fint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Peaches skrev:

Jeg har hår ned til korsryggen😊 fletter ofte to pariserfletter eller sånn omvendt pariserfletter husket ikke ka det heter😂 eller har det i sånn donut, ball på toppen... bruker hårbånd med blomster og ruller håret rundt hårbåndet bak...eller så er det jo fint løst👍😁

Takk for fine tips :hjerte:

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår. Jeg sover foreløpig med håret i en løs hestehale, og det går fint.

Ja dette er når jeg er oppe og går.. Så har jeg møtt en med like langt hår ,trenger jeg å si mer 😉 komplett hårkaos 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Amyly skrev:

Det er den lengden jeg synes er max før det blir upraktisk også. Det setter seg fast under armhulen på jobb, og jeg lugger meg selv noen ganger når jeg ligger i senga. Plutselig har kjærsten hele armen sin oppå håret mitt og jeg sitter fast. 

Og jeg hater å sove med flette. Den er så hard å ligge på. + at håret mitt ikke blir noe fint når det er bølgete når jeg står opp. 

Anonymkode: a28c8...b38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker meg alltid laaaaangt hår, men hver eneste gang det blir langt nok til at det sitter fast i stolrygger og begynner å hekte seg i armhuler, får jeg noia og klipper det opp :fnise: Så der går grensa for hva som er praktisk for meg :)

Anonymkode: 3d0e9...22d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slenger bare håret over sengekanten. Håret mitt har fine hårstrå, så det floker seg med en gang ute i vind, men etter jeg har sovet er det nesten ikke en eneste floke. Det avhenger vel også av aktivitetsnivå når man sover. :)

Anonymkode: 37861...3b3

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vel hår til litt under der puppene slutter, og for meg er det største problemet at det er så varmt! Jeg har så tykt hår at jeg ikke orket å ha det lenger om jeg ikke fikk det tynnere, så jeg klippet undercut. Får se hvor lang tid det går før jeg ikke orker mer. Da skal kompisen min få en fin liten gave av meg, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...