Gå til innhold

sommerjobb i hjemmetjenesten?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt betalt, nei. Tett under 100 kroner timen. På pluss-siden er du omtrent garantert jobb hele sommerferien, de er desperate. Begynn i et vikarbyrå derimot (f.eks. Medisinsk Vikarbyrå), der kan du også jobbe i hjemmetjenesten, og tjener minst 20-30 kroner mer i timen. Men da kan du risikere at du ikke får jobb hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo få tillegg for kveldsjobbing (fra klokka 17.00) og det er helgtillegg. Vet ikke om du har noen utdannelse osv...kveldstillegget endrer seg etterlønnstrinnet og helgtillegget er det samme for alle.

For å få et helt konkret svar på timelønn og tillegg anbefaler jeg deg å ta en tlf til Fagforbundet. tlf 23 06 40 00.

De sitter med tariffoversikt og vet hva du skal ha betalt.

Garantert mer jobb om du går rett til hjemmetjenesten som Arkana skrev, da kan du bli ført inn i en turnus og ha full oversikt over hva du jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig koselig å jobbe i hjemmetjenesten.Har selv gjort det i 11 år.Jeg begynte der da jeg var ferdig på hjelpepleierskolen. Men skal du jobbe i hjemmetjenesten -hjemmesykepleien-må du ha godkjent medisinkurs. Uten det har du ikke lov til å dele ut medisiner fra dosett. Og mange av oppdragene våre går nettopp ut på det. Min godkjenning gjelder i 2 år,og den får vi fra kommunelegen. Har gått medisinkurs med avsluttende eksamen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal du jobbe i hjemmetjenesten -hjemmesykepleien-må du ha godkjent medisinkurs. Uten det har du ikke lov til å dele ut medisiner fra dosett. Og mange av oppdragene våre går nettopp ut på det. Min godkjenning gjelder i 2 år' date='og den får vi fra kommunelegen. Har gått medisinkurs med avsluttende eksamen. :-)[/quote']

Nei, man trenger ikke et slikt medisinkurs med avsluttende eksamen. Man kan ta et lite medisinkurs som gir dispensasjon fra bydelsoverlegen til å dele ut medisiner i nødstilfeller (noe det jo er omtrent hver dag pga mangel på folk). Jeg har et slikt kurs (har hatt sommerjobb i hjemmesykepleien flere ganger), det gjelder egentlig bare for den ene bydelen man tok kurset i, men mange (meg inkludert) har delt ut medisiner i andre bydeler også, så dette er tydeligvis ganske slapt. Man kan jo også jobbe som hjemmehjelp, men det blir mer husvask, handling og dusjing, da er ikke medisinkurs nødvendig. Det er også andre oppgaver for pleieassistenter, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...