gard Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Jeg har et bed rundt huset og en del busker som er plantet i dem. Det ser ut som de trives svært godt - så godt at de ser ut til å snart trenge en stuss. Jeg har lite peiling på planter og busker og jeg trenger råd. Basert på bildene som jeg har lagt ved: - bør jeg klippe/stusse buskene? - hvis ja, når er den beste tiden for å gjøre dette?
Tummy Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Du kan beskjære hele året tenker jeg. Ville ikke frisert dem i kantene, men heller kuttet lenger inne og fjernet de lengste underste greinene. Bruk litt tid og føl deg frem og velg å kutt slik det ser penest ut.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #3 Skrevet 3. august 2017 Vær forsiktig med einer og sypresser, de er ikke bare bare å beskjære og du må vite hva du gjør. (De er jo kjempeflotte, synd de strekker seg så langt utover gårdsplassen. ) (Conifera som jeg linket til er suverene på nåletrær, men jeg vet ikke om de driver med rådgivning eller om de evt. tar betalt.) Anonymkode: edd1e...367
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #4 Skrevet 3. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vær forsiktig med einer og sypresser, de er ikke bare bare å beskjære og du må vite hva du gjør. (De er jo kjempeflotte, synd de strekker seg så langt utover gårdsplassen. ) (Conifera som jeg linket til er suverene på nåletrær, men jeg vet ikke om de driver med rådgivning eller om de evt. tar betalt.) Anonymkode: edd1e...367 Trodde Conifera ikke eksisterte lenger jeg, ser jo ikke ut på tomta der iallefall. Anonymkode: eb3d7...ec5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #5 Skrevet 4. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde Conifera ikke eksisterte lenger jeg, ser jo ikke ut på tomta der iallefall. Anonymkode: eb3d7...ec5 Jeg har ikke hatt noe med dem å gjøre siden jeg byttet jobb for en del år siden, og har heller ikke kjørt forbi på en stund, så det skal jeg ikke protestere på. Men nettsiden deres er jo oppe enda, og de står oppført i Brønnøysund, så om de ikke har drift på planteskolen lenger ser det ikke ut som de har lagt opp helt. Anonymkode: edd1e...367
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå