AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Jeg har veldig langt hår omtrent til korsryggen, jeg prøver å være flink til å stelle det, men har nå gått tom for råd. Trodde førstat håret mitt var kjempeslitt og ødelagt fordi det var så ekstremt frizzy etter vask, UANSETT hva jeg vasket med og hva jeg brukte av kurer. Håret mitt takler ikke fuktig vær i det hele tatt.. Men 3-4 dager etter vask så blir håret mitt perfekt igjen, det legger seg akkurat som det skal, problemet er da at alt på toppen av hodet har begynt å bli litt fett og ber om en vask.. så jeg googlet litt og fant ut ar man kan vaske bare hodet og ikke lengden, etter mye klanting og kløning fant jeg en metode for å holde lengden tørt og hodebunnen nyvasket. Det ble kjempebra, lengdene er tørre, myke og flotte, men jeg lurer på, er det bra på lang sikt? Kan jeg skade håret mer ved denne metoden? Anonymkode: 01f68...cea 1
strawberry Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Nei det tror jeg det burde tåle fint. Før i tiden dusjet jo folk ikke så ofte som vi gjør nå. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 Jeg ble veldig nysgjerrig nå, hva er denne metoden? Jeg sliter litt med samme problemet selv!! Anonymkode: 55f01...fbd 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #4 Skrevet 2. august 2017 Kanskje man kan samle håret med hårstrikk i to dusker, og deretter ha håret i 2 brødposer og knytte stramt rundt med hårstrikk, før man vasker hodebunn og det håret som ikke er beskyttet av plast? Anonymkode: 5f850...3c4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #5 Skrevet 2. august 2017 Hei igjen, ts her, brødposer går ikke uansett, eller ikke for meg i allefall. Opplever at håret blir vått uansett. Min metode har blitt å fukte håret lett mens det er tørt, altså bare den delen som skal vaskes, så massere shampoo inn. I dusjen bøyer jeg meg frem og med en hånd holdet jeg opp den delen av håret som ikke skal bli vått og skyller og vasker hodebunnen. Jeg bruker ikke dusjen, men en kopp eller plastglass som jeg fyller og så skyller hodebunnen med til alt shampoen er borte. Litt jobb er det, men det går fort når en har prøvd litt. Anonymkode: 01f68...cea 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #6 Skrevet 2. august 2017 Anbefaler å vaske håret til ca midt på halsen, altså ikke kun selve hodebunnen, men litt utover slik at man er sikker på at alt håret som ligger inntil hodebunnen blir tatt. Ts Anonymkode: 01f68...cea 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #7 Skrevet 2. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei igjen, ts her, brødposer går ikke uansett, eller ikke for meg i allefall. Opplever at håret blir vått uansett. Min metode har blitt å fukte håret lett mens det er tørt, altså bare den delen som skal vaskes, så massere shampoo inn. I dusjen bøyer jeg meg frem og med en hånd holdet jeg opp den delen av håret som ikke skal bli vått og skyller og vasker hodebunnen. Jeg bruker ikke dusjen, men en kopp eller plastglass som jeg fyller og så skyller hodebunnen med til alt shampoen er borte. Litt jobb er det, men det går fort når en har prøvd litt. Anonymkode: 01f68...cea Hei og takk for tips Anonymkode: 5f850...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #8 Skrevet 2. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei og takk for tips Anonymkode: 5f850...3c4 Bare hyggelig Anonymkode: 01f68...cea 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #9 Skrevet 2. august 2017 4 timer siden, strawberry skrev: Nei det tror jeg det burde tåle fint. Før i tiden dusjet jo folk ikke så ofte som vi gjør nå. Takk for svar, det har jeg ikke tenkt over, sant nok Anonymkode: 01f68...cea 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #10 Skrevet 3. august 2017 Tørrsjampo innimellom? Anonymkode: e2241...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå