Gå til innhold

Ridestøvler/sko

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen å anbefale? :) trenger et par til sommer og et til vinter, men har helst lyst på noen som er grei å bruke både i stallen og mens man rir. Må være vanntett siden jeg bor i Bergen :fnise: også er jeg student så det er ikke aktuelt med noe til sånn 3000kr, helst under 1000lappen men kan strekke meg litt for noen gode på vinter da. 

Har sett på disse f.eks men usikker på om de er kun for riding og vil være ubehagelig å ha på i stallen? Kunne tenkt meg noen høye til vinteren så de varmer litt oppetter leggen og www.horze.no/ridestøvler/harryshorse-toronto-vinterstøvler/308975.html?color=BL 

Anonymkode: 249b1...36f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De du har linket til ser komfortable ut. Best om vinteren tenker jeg. Om sommeren har jeg erfaring med at det beste virkelig er litt lavere ridesko 😅 Du kan jo evt ha et par stygge joggesko eller noe til bruk i stallen når du skal møkke ut osv. Det hadde jeg. 

Anonymkode: 74866...830

Skrevet

Etter mange år som rytter har jeg konkludert med at det eneste som duger er lave Ariat sko og dyon/ariat chaps. Har sikkert prøvd over 20 forskjellige merker  

Billige sko går opp i sømmene etter noen måneder, spesielt hvis du går med de i stallen. 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, miramis skrev:

Etter mange år som rytter har jeg konkludert med at det eneste som duger er lave Ariat sko og dyon/ariat chaps. Har sikkert prøvd over 20 forskjellige merker  

Billige sko går opp i sømmene etter noen måneder, spesielt hvis du går med de i stallen. 

Takk for tips. Litt dyrere enn jeg så for meg men skal prøve de i butikken i alle fall! Hvilken modell har du?

AnonymBruker
Skrevet
På 2.8.2017 den 23.47, AnonymBruker skrev:

De du har linket til ser komfortable ut. Best om vinteren tenker jeg. Om sommeren har jeg erfaring med at det beste virkelig er litt lavere ridesko 😅 Du kan jo evt ha et par stygge joggesko eller noe til bruk i stallen når du skal møkke ut osv. Det hadde jeg. 

Anonymkode: 74866...830

Joggesko er litt upraktisk for meg siden stallen er i to etasjer jeg må ut for å gå mellom, er ut og inn hele tiden så må helst ha noe vanntett da siden det alltid regner her :fnise: tror du slike vinterridestøvler kan gåes med og så jeg kan bruke de i stallen? Hvis ikke kjøper jeg meg heller noen type stallsko som jeg kan ri med men støvlene ser jo bedre ut da

Skrevet
På 4.8.2017 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Litt dyrere enn jeg så for meg men skal prøve de i butikken i alle fall! Hvilken modell har du?

http://www.horsemeup.no/performer-pro-vx

Disse er helt klart best, holder i mange år. Ikke sikkert de er så komfortable når du prøver de men de sitter som støpt på mine rare brede føtter og overpronasjon. Lissene må kanskje byttes etter to år. De som heter heritage er veldig myke og gode men slites fortere. 

Har funnet de perfekte støvlene til stallbruk, kjøpte de på stevne for noen år siden. Husker ikke merke men skal sjekke imorgeb. :)

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, miramis skrev:

http://www.horsemeup.no/performer-pro-vx

Disse er helt klart best, holder i mange år. Ikke sikkert de er så komfortable når du prøver de men de sitter som støpt på mine rare brede føtter og overpronasjon. Lissene må kanskje byttes etter to år. De som heter heritage er veldig myke og gode men slites fortere. 

Har funnet de perfekte støvlene til stallbruk, kjøpte de på stevne for noen år siden. Husker ikke merke men skal sjekke imorgeb. :)

Takk, men nå har jeg kjøpt :) endte opp med disse https://www.hooks.no/kampanje/best-price/jodhpurs-casual-steeds som jeg tenkte var billig nok til at jeg kan bruke de i stallen og.

Og disse 

https://www.hooks.no/rytter/sko-stovler-chaps/ridestovler/ridestovler-alaska-steeds?att=MzI=

De siste var jeg litt usikker på da. Har motsatt problem av deg, har så sykt mange og smale føtter spinkle ankler og legger, så størrelsen jeg må opp i for at skoen skal passe i tærne blir jo ofte alt for bred på både fot og legg. Men tenkte det var bedre å ha god plass i vinterstøvler da, så får jeg heller fylle de opp med lange tjukkelabber :) de jeg så på på nett lenger oppe var selvsagt forsvunnet fra nettbutikken :/ 

Men har notert meg de du har nevnt da hvis jeg skal ha noen gode til kun riding senere! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...