AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Hei. Jeg har takket ja til en jobb etter noen intervjuer uten å få vite lønn (synes det virker frekt å spør etter lønn på intervjuet...), så lurer litt på hva jeg kan forvente i timeslønn på en butikkjobb som 19 åring? Begynner om et par dager til så er litt redd for at jeg har gått på en smell her... Takk på forhånd! Anonymkode: 254c6...da9
strawberry Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Spørs nok litt hvilken butikk det gjelder vil jeg tro?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 Det varierer veldig. Jeg tjener 155 kr timen i klesbutikk. Er 21 år. Anonymkode: 7fd8a...4fe
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #4 Skrevet 2. august 2017 I den bedriften jeg jobber ville du tjent 164 kroner. Anonymkode: e3dc2...b99
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #5 Skrevet 2. august 2017 5 minutter siden, strawberry skrev: Spørs nok litt hvilken butikk det gjelder vil jeg tro? Skjønner, vil helst ikke navngi hvor det er i tilfelle arbeidsgiver ser det... 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det varierer veldig. Jeg tjener 155 kr timen i klesbutikk. Er 21 år. Anonymkode: 7fd8a...4fe Okei, hva tenker du er det absolutt minste jeg burde godta som 19-åring? Anonymkode: 254c6...da9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #6 Skrevet 2. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okei, hva tenker du er det absolutt minste jeg burde godta som 19-åring? Anonymkode: 254c6...da9 Ikke meg du spør, men hvis du er 19 år og uten arbeidserfaring, så tenker jeg at du burde godta det du får - uavhengig av hva det er. Det er neppe snakk om luselønn, men om du får 140 eller 160 burde du ikke krangle på. Det står antakeligvis ganske mange andre i kø for å få den jobben til den lønnen uansett. Anonymkode: df444...70f 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #7 Skrevet 2. august 2017 Spørs om butikken følger tariff eller ei. Har selv jobber i butikk og hadde timelønn på 125 kr timen (dette var i fjor). Likevel bør du tenke at jobb er jobb og erfaring er gull verdt. Ta heller en jobb med dårlig betalt og deretter søk på nye jobber etter en god stund Anonymkode: ca94d...f89
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #8 Skrevet 2. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner, vil helst ikke navngi hvor det er i tilfelle arbeidsgiver ser det... Okei, hva tenker du er det absolutt minste jeg burde godta som 19-åring? Anonymkode: 254c6...da9 Tariff hadde jeg krevd for en butikkjobb. Egentlig bør man vel ikke kreve særlig mye uansett da. Har du studiekompetanse hopper du opp et lite nivå i lønn etter tariff. Anonymkode: 9d4ee...ea5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå