Lumos Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Hei! Jeg skal ha jenta mi i bhg for første gang, og vet ikke helt hvilke sko vi skal gå for før hun trenger vintersko. Har sandaler, joggesko og støvler. Men ser mange velger goretex eller lignende sko, men disse er veldig dyre synes jeg, og vi har egentlig ikke råd til sko til 900 kr nå i tillegg til alt annet som trengs av utstyr. Finnes det rimeligere varianter som tåler litt vann? De kan gjerne gå litt over ankelen, så det er mindre sjans for sand og vann inn i skoen Har lett en del på nettet, men det finnes så lite å velge i, i den størrelsen vi trenger (21). Hvilke sko har dere til 1,5 åringen? Trenger man egentlig en sånn overgangssko?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Vi har brukt dockboots (eller hvordan det skrives) ofte på tilbud på coop obs.2-300kr mener jeg. Anonymkode: 52175...f69
Arkana Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 (endret) Coop Obs har som oftest rimelige overgangssko. Vi kjøper alltid der. Ser de har f.eks. Treksta goretex til 359 der nå. Om du trenger det kommer kanskje litt an på hvor du bor. Her bruker de det hele høsten til snøen kommer og så på våren igjen straks snøen har smeltet, men før det har blitt særlig varmere. Greit med noe som er godt på foten og som tåler litt vann men samtidig puster. Dockboots som nevnes over her er bare varme støvler og ikke det samme. Jeg ville ikke likt å gå i så tette sko hele høsten og våren. Endret 2. august 2017 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #4 Skrevet 2. august 2017 Synes sparkjøp har greie og rimelige alternativer. Anonymkode: ab46c...bbb
Lumos Skrevet 2. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2017 (endret) Takk for tipsene! Men de har dessverre ikke størrelsen hverken på Obs eller Sparkjøp Får jo kanskje inn igjen snart da, må følge med litt. Bor forøvrig på Vestlandet, så her er sjeldent mye kulde/snø før i januar/februar. Endret 2. august 2017 av Lumos
Minlillelykke Skrevet 2. august 2017 #6 Skrevet 2. august 2017 12 minutter siden, Lumos skrev: Takk for tipsene! Men de har dessverre ikke størrelsen hverken på Obs eller Sparkjøp Får jo kanskje inn igjen snart da, må følge med litt. Bor forøvrig på Vestlandet, så her er sjeldent mye kulde/snø før i januar/februar. Jeg så på noen kavat sko på jollyroom til 499. De var vannavstøtende. De var vel i str 21 igjen
Arkana Skrevet 2. august 2017 #7 Skrevet 2. august 2017 Hva med XXL? De har ofte rimelige sko og har dessuten nettbutikk.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #8 Skrevet 2. august 2017 Siden du bor på vestlandet- dockboots! Ingen over ingen vedsiden. Nesten kun de som er brukende her. Goretex blir alltid våt igjennom til slutt, vertfall i de dammene vi får🙄😖 Anonymkode: 367d4...03c 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #10 Skrevet 2. august 2017 46 minutter siden, Lumos skrev: Hei! Jeg skal ha jenta mi i bhg for første gang, og vet ikke helt hvilke sko vi skal gå for før hun trenger vintersko. Har sandaler, joggesko og støvler. Men ser mange velger goretex eller lignende sko, men disse er veldig dyre synes jeg, og vi har egentlig ikke råd til sko til 900 kr nå i tillegg til alt annet som trengs av utstyr. Finnes det rimeligere varianter som tåler litt vann? De kan gjerne gå litt over ankelen, så det er mindre sjans for sand og vann inn i skoen Har lett en del på nettet, men det finnes så lite å velge i, i den størrelsen vi trenger (21). Hvilke sko har dere til 1,5 åringen? Trenger man egentlig en sånn overgangssko? Sommersko/joggesko. Anonymkode: 6cda1...1f0
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #11 Skrevet 2. august 2017 Går fint at å gå med to par tjukke sokker og evt. bruke tresko utenpå. Sparer mye penger på det. Man bør ikke pakke barna inn hele tiden. Anonymkode: b8481...9f9
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #12 Skrevet 2. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden du bor på vestlandet- dockboots! Ingen over ingen vedsiden. Nesten kun de som er brukende her. Goretex blir alltid våt igjennom til slutt, vertfall i de dammene vi får🙄😖 Anonymkode: 367d4...03c Nesten enig. Hadde skinnsko fra Kavat en høst og vinter, de skal ha samme vannsøyle som gummistøvler. Var veldig fornøyd. Anonymkode: ac4aa...e3b
Gjest GoldenLioness Skrevet 3. august 2017 #13 Skrevet 3. august 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Går fint at å gå med to par tjukke sokker og evt. bruke tresko utenpå. Sparer mye penger på det. Man bør ikke pakke barna inn hele tiden. Anonymkode: b8481...9f9 Tresko??? i regnvær og sølepytter?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #14 Skrevet 3. august 2017 Tror jeg ville investert i goretex sko altså, det er verdt det! De blir ikke så tette som gummistøvler. Finnes et rimeligere alternativ til goretex, men husker ikke hva det heter i farten. Kavat har også mange sko på tilbud, og er et utrolig godt alternativ. Anonymkode: 957dd...cae
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #15 Skrevet 3. august 2017 Kjøpte nettopp disse til 5 åringen, har hatt to par før om høsten og synes de er helt supre! De har str 21 i blå på XXL, selv med frakt er de billigere enn andre merker☺️ https://xxl.no/timberland-trail-force-l-f-gtx-fritidssko-barn/p/1114967_2_style Anonymkode: 785a2...cab
Minlillelykke Skrevet 3. august 2017 #16 Skrevet 3. august 2017 Fikk tak i ponny sympatex sko til 350kr i dag. Ta deg en runde å se, du kan gjøre kupp😊
Gjest Kariannne Skrevet 3. august 2017 #17 Skrevet 3. august 2017 Joggesko når det er tørt, evt med en tynn ullsokk i om det er litt småkjølig. Så er det rett på vintersko så fort det nærmer seg 0 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå