Gå til innhold

Syden i høstferien med ett skolebarn, hvor dra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Vurderer å dra alene med min 7 år gamle datter et sydlig sted i Europa i høstferien. Er fleksibel mht sted og pris. Har selv ikke spesielt lyst til å reise til Bulgaria, Tyrkia, Midt-Østen eller Nord-Afrika. Hvor er det varmt nok? Så på Kroatia og det begynte å bli litt kaldere med 14°C på kvelden. 

Ønsker et sted med basseng og gjerne også strand. Siden vi reiser bare vi to hadde det kanskje vært lurt om vi hadde satset på et barnevennlig sted slik at hun kanskje kan finne andre barn å leke med. Det må imidlertid ikke være et charter-reisemål, kan også bestille fly og hotell separat. Ønsker å være i eller nær en liten by så vi har mulighet til å oppleve litt også. 

Takknemlig for tips :-)

Anonymkode: 78f9f...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Vurderer å dra alene med min 7 år gamle datter et sydlig sted i Europa i høstferien. Er fleksibel mht sted og pris. Har selv ikke spesielt lyst til å reise til Bulgaria, Tyrkia, Midt-Østen eller Nord-Afrika. Hvor er det varmt nok? Så på Kroatia og det begynte å bli litt kaldere med 14°C på kvelden. 

Ønsker et sted med basseng og gjerne også strand. Siden vi reiser bare vi to hadde det kanskje vært lurt om vi hadde satset på et barnevennlig sted slik at hun kanskje kan finne andre barn å leke med. Det må imidlertid ikke være et charter-reisemål, kan også bestille fly og hotell separat. Ønsker å være i eller nær en liten by så vi har mulighet til å oppleve litt også. 

Takknemlig for tips :-)

Kanariøyene og Madeira er vel de nærmeste valgene hvis Middelhavet blir for kjølig etter din smak. Dog er jo dette mest sydendestinasjoner. 

Endret av Kjetil E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Kjetil E skrev:

Kanariøyene og Madeira er vel de nærmeste valgene hvis Middelhavet blir for kjølig etter din smak. Dog er jo dette mest sydendestinasjoner. 

Kan også være typiske charterdestinasjoner. Skal sjekke ut Madeira. :-) Når det gjelder Kanariøyene er jeg lite kjent der, fint med anbefaling i så fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan også være typiske charterdestinasjoner. Skal sjekke ut Madeira. :-) Når det gjelder Kanariøyene er jeg lite kjent der, fint med anbefaling i så fall. 

Leter du bottelittegrann i dette forumet så finner du uendelig mye info om Canwriøyene. Jeg gidder ikke gjenta meg selv når inroen finnes. 

Anonymkode: 693b7...036

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde i fjor en flott uke med 27 varmegrader hver dag på Malta i høstferien. Vet riktignok ikke hvordan det er med barnefamilier, men det kommer jo an på hotellet osv. I hvert fall mange hoteller med basseng, samt nydelige strender i byen Mellieha i hvert fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med litt syd for Kroatia; Montenegro?

Ikke charter og billig sted å være. Her finnes det andre typer norske kolonier også (ikke charter).

Anonymkode: 29321...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hellas da? Det er vanligvis 30 grader i september og svært sjelden regn :) 

Anonymkode: fa8ad...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon men for meg er pris litt viktig samt flytid og avstand fra flyplass til resort. 

Jeg tenker meg Mallorca eller Hellas, ikke Kypros eller Tyrkia. Tenkte også å se litt på Malta. Sicilia ser ut til å ha rundt 22 grader men med kaldere nettet blir kanskje bassenget for kaldt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gran Canaria og hotell Palm Oasis, fantastisk sted. ( Perfekt for barn, digre oppvarmede bassenger og fantastiske hager )

10 min til Palmitos park, aqualand og sanddynene i masapalomas der kan en også ride på kamel.

Betaler en ekstra kan man være med delfinene i parken :)

Anonymkode: 19f82...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som reiser med barn, sjekk ut Palm Oasis på Gran Canaria ( masapalomas ) 

har reist mye med barn selv, men har endelig funnet det mest perfekte stedet av de alle, makan til idyll. Tror jeg aldri har observert så lykkelige barn som der, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var på Lopesan Baobab på Maspalomas (Gran Canaria), barna våre lengter ennå tilbake dit. (Og jeg også - sukk)

Anonymkode: 5cc40...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var på Lopesan Baobab på Maspalomas (Gran Canaria), barna våre lengter ennå tilbake dit. (Og jeg også - sukk)

Anonymkode: 5cc40...1b9

Fantastisk hotell men Palm Oasis er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 3.8.2017 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Dere som reiser med barn, sjekk ut Palm Oasis på Gran Canaria ( masapalomas ) 

har reist mye med barn selv, men har endelig funnet det mest perfekte stedet av de alle, makan til idyll. Tror jeg aldri har observert så lykkelige barn som der, hehe :)

Så langt til nærmeste strand da! 

Jeg dro alene med mitt barn da han var ni år. Stranden de hadde oppgitt som 100 meter unna var helt forferdelig (ving family arguinegin gran canaria), den reelle stranden måtte man ta taxi til. Var heller ikke koselig å være på et hotell med så mange barn, ungene løp rundt mens vi forsøkte å spise middag, null oppdragelse. Så mitt tips: Ha basseng som er oppvarmet, strand rett i nærheten, og ikke velg all inclusive om dere ønsker matro ;) 

Anonymkode: 2149c...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...