AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Hvis jeg skal på en fest, på en båt, og det regner den dagen. Hva skal jeg ha på meg? Jeg er litt sjenert for å bruke høye heler fordi jeg er usikker på hvor mange skal faktisk gå med de. Ingen har fortalt meg hva kleskoden er... Kommer til å være flere menn enn kvinner der også. Stramme jeans, en pen top, uformelle høye heler?) Tips? Anonymkode: d6623...7d8
Ananas. Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Hæler i båt har aldri vært noe sjakktrekk. Hva slags båt er det snakk om? 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 8 minutter siden, Ananas. skrev: Hæler i båt har aldri vært noe sjakktrekk. Hva slags båt er det snakk om? Nok til 100 personer... Anonymkode: d6623...7d8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #4 Skrevet 2. august 2017 Ingen bruker høye hæler ombord i en båt. Der bruker du sko med gummisåle som ikke setter merker. Bruk en god ullgenser og vindjakke. Anonymkode: b5cd0...981 1
Sirah Skrevet 2. august 2017 #5 Skrevet 2. august 2017 Du kan ikke ha vært mye ombord i en båt TS dersom du vurderer høye hæler 😑 Ellers høres det fint ut, men ta på ballerinasko eller lignende. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #6 Skrevet 2. august 2017 Det er vel en fest, selv om det er på en båt? da hadde jeg virkelig ikke gått for ullgenser. Jeg kunne gått i en av disse for eksempel: Anonymkode: e226a...dd3 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #7 Skrevet 2. august 2017 Er forøvrig enig i at jeg ikke ville gått for høye hæler (slik som på bildene), men noen pene hverdagssko Anonymkode: e226a...dd3 1
Sirah Skrevet 2. august 2017 #8 Skrevet 2. august 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel en fest, selv om det er på en båt? da hadde jeg virkelig ikke gått for ullgenser. Jeg kunne gått i en av disse for eksempel: *snipp* Anonymkode: e226a...dd3 Ullgenser og vindtett jakke er ikke dumt på fest i båt faktisk. Jeg har festet MYE i båt og det finnes ikke noe værre enn å begynne å fryse når solen forsvinner. Er det i tillegg litt vind så ber du om å sitte og hakke tenner hele kvelden. Har man en litt stor veske kan man jo bare legge genseren/jakken oppi der og dra den frem om det skulle bli behov for det. Ellers er jeg enig i at eksemplene dine var knallfine 😍 Kan jeg spørre om hvor du har funnet dem? 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #9 Skrevet 2. august 2017 1 time siden, Sirah skrev: Ullgenser og vindtett jakke er ikke dumt på fest i båt faktisk. Jeg har festet MYE i båt og det finnes ikke noe værre enn å begynne å fryse når solen forsvinner. Er det i tillegg litt vind så ber du om å sitte og hakke tenner hele kvelden. Har man en litt stor veske kan man jo bare legge genseren/jakken oppi der og dra den frem om det skulle bli behov for det. Ellers er jeg enig i at eksemplene dine var knallfine 😍 Kan jeg spørre om hvor du har funnet dem? Nei og nei til ullgenser og vindtettjakke...Jeg er ganske sikker på at de har en nedre dekk (tror det heter det) hvor man kan sitte inne... 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er forøvrig enig i at jeg ikke ville gått for høye hæler (slik som på bildene), men noen pene hverdagssko Anonymkode: e226a...dd3 hmm...noen eksempler? 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel en fest, selv om det er på en båt? da hadde jeg virkelig ikke gått for ullgenser. Jeg kunne gått i en av disse for eksempel: Anonymkode: e226a...dd3 Veldig fine eksempler! Nå må jeg bare finne passende sko... 2 timer siden, Sirah skrev: Du kan ikke ha vært mye ombord i en båt TS dersom du vurderer høye hæler 😑 Ellers høres det fint ut, men ta på ballerinasko eller lignende. Egentlig ikke, men jeg trodde at det skulle vært fint? Båten er nokså stor. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen bruker høye hæler ombord i en båt. Der bruker du sko med gummisåle som ikke setter merker. Bruk en god ullgenser og vindjakke. Anonymkode: b5cd0...981 Jeg må bare le litt, men båten er for 100 personer, så det er en ganske stor og nokså stabil båt. Vi snakker ikke om en liten 4-manns dynge... Ullgenser og vindjakke...ja, partyklær på sitt beste. Anonymkode: d6623...7d8
Sirah Skrevet 2. august 2017 #10 Skrevet 2. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei og nei til ullgenser og vindtettjakke...Jeg er ganske sikker på at de har en nedre dekk (tror det heter det) hvor man kan sitte inne... hmm...noen eksempler? Veldig fine eksempler! Nå må jeg bare finne passende sko... Egentlig ikke, men jeg trodde at det skulle vært fint? Båten er nokså stor. Jeg må bare le litt, men båten er for 100 personer, så det er en ganske stor og nokså stabil båt. Vi snakker ikke om en liten 4-manns dynge... Ullgenser og vindjakke...ja, partyklær på sitt beste. Anonymkode: d6623...7d8 Jaja forkast alle råd du får 🙄 kos deg på fest.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #11 Skrevet 2. august 2017 Du må ha tilgang på noe vindtett. Hvis det er noe dekk under. Er det ikke sikkert alle får plass der. Du må ta jøyde for at det er en båt du skal i. Da er det ikke høye hæler og annet jåleri. Da må du kle deg litt maritimt. Anonymkode: 8d4be...37a 2
Unika Skrevet 2. august 2017 #12 Skrevet 2. august 2017 (endret) Et lite innsidetips er ull mot huden, du kan ha på deg nesten hva du vil, men ha denne eller lignende under: https://cubus.com/no/top/singlet/singlet/7142924_F990?gclid=CjwKCAjw8IXMBRB8EiwAg9fgMDfdV_fnMgOsQNtaAofbACGS3kHh1n4uPAuGCfxao4HRuOwrBIcdZRoCky0QAvD_BwE Ta også med deg et stort skjerf som du kan bruke rundt halsen, eller som poncho utover kvelden. Må være ull! Holzweiler har fine skjerf: https://www.holzweiler.no/products/lambswool-scarves Også støtter jeg det de andre sier, ta med en tynn jakke som tåler vind. Kan jo finne en fin semi-vindtett/vantett jakke på H&M http://www.hm.com/no/product/71274?article=71274-A Endret 2. august 2017 av Unika
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #13 Skrevet 2. august 2017 40 minutter siden, Sirah skrev: Jaja forkast alle råd du får 🙄 kos deg på fest. mener ikke å være frekk, setter pris på råd, men syntes det blir snålt å dukke opp på fest med en vindtett jakke. Må ikke akseptere råd, selvom jeg har spurt om det Anonymkode: d6623...7d8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #14 Skrevet 2. august 2017 21 minutter siden, Unika skrev: Et lite innsidetips er ull mot huden, du kan ha på deg nesten hva du vil, men ha denne eller lignende under: https://cubus.com/no/top/singlet/singlet/7142924_F990?gclid=CjwKCAjw8IXMBRB8EiwAg9fgMDfdV_fnMgOsQNtaAofbACGS3kHh1n4uPAuGCfxao4HRuOwrBIcdZRoCky0QAvD_BwE Ta også med deg et stort skjerf som du kan bruke rundt halsen, eller som poncho utover kvelden. Må være ull! Holzweiler har fine skjerf: https://www.holzweiler.no/products/lambswool-scarves Også støtter jeg det de andre sier, ta med en tynn jakke som tåler vind. Kan jo finne en fin semi-vindtett/vantett jakke på H&M http://www.hm.com/no/product/71274?article=71274-A Skal se etter en fin ullgenser...nå er det bare å se etter passende sko. Takk Anonymkode: d6623...7d8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #15 Skrevet 2. august 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bare le litt, men båten er for 100 personer, så det er en ganske stor og nokså stabil båt. Vi snakker ikke om en liten 4-manns dynge... Ullgenser og vindjakke...ja, partyklær på sitt beste. Anonymkode: d6623...7d8 Er det et slags cruise-skip du skal på ettersom det er soveplass til 100? Da vil du jo ikke merke noe til vind og regn, så da er jeg enig i at du bør bruke høye hæler og kjole eller skjørt. Anonymkode: b5cd0...981 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #16 Skrevet 2. august 2017 Skjønner ikke at folk foreslår vindtett jakke og ullgenser? Selv om hun skal i en båt så er det vel ikke en vanlig fiskebåt hun snakker om. Hun skal på fest folkens. Jeg ville tatt med meg en pen jakke og flate sko, også gått med noe ala dette: Anonymkode: 55db3...d3b
rorodinbåt Skrevet 2. august 2017 #17 Skrevet 2. august 2017 Jeg hadde hørt med noen av de andre som skal på festen hva de skal ha på.....
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #18 Skrevet 2. august 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at folk foreslår vindtett jakke og ullgenser? Selv om hun skal i en båt så er det vel ikke en vanlig fiskebåt hun snakker om. Hun skal på fest folkens. Jeg ville tatt med meg en pen jakke og flate sko, også gått med noe ala dette: Anonymkode: 55db3...d3b endelig noen som forstår meg veldig fint! Anonymkode: d6623...7d8 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #19 Skrevet 2. august 2017 Vært på slike festbåter som går i oslofjorden i forbindelse med konfirmasjon og bryllup. Hvis det er en slik. Så er ikke det der man skal ha et jåle-sirkus. Her må du tenke litt praktisk og være klar over at det ikke er en hjemmefest inne. Her vil det alltid blåse. Både fordi at du er ute på sjøen. Samtidig som at båten er i bevegelse. Du kan sikkert leke barbie og jåle deg til. Men barbie vil sitte og hutre og telle timene til turen er over. Anonymkode: 8d4be...37a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå