Gå til innhold

Best å fjerne tannsten manuelt eller med maskin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forrige tannlege jeg var hos fjernet tannsten med maskin. Det gikk fort og ganske smertefritt. Tidligere gikk jeg til en tannpleier som gjorde det manuelt og det tok lang tid og det ble mye blod og noe tannkjøttrester når jeg skulle skylle munnen. Jeg likte ikke det. Nå mener moren min at det er best å fjerne den manuelt siden man kommer bedre til mellom tennene. Noen som vet om det stemmer? Noen som jobber som tannlege eller tannpleier som vet svaret? Kanskje tannlegen bare gjorde det lettvindt for seg selv? 

Anonymkode: 415b9...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:overrasket: Jeg har MYE tannsten, er å fjerner 2 ganger i året, manuelt med sånn liten pirke skrape sak. Kjenner ingenting, ikke noe blod, tar et par minutter. Kanskje du bør bytte tannlege?

Anonymkode: dbcbe...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Høres ut som om du ikke er flink å bruke tanntråd.

Nytter ikke å bruke tanntråd mellom de fleste av tennene mine, det er for trangt så om man tvinger tråden ned setter den seg fast :fnise: kan godt hende det er derfor jeg får mye tannsten.

Anonymkode: dbcbe...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om du ikke er flink å bruke tanntråd.

 

Her får du god info angående spørsmålet ditt: https://www.oralanswers.com/dental-cleanings-are-ultrasonic-cleanings-better-than-hand-instrument-cleanings/

Anonymkode: 67b9f...f81

Jeg bruker tanntråd en gang om kvelden. Det holder ifølge tannlegen. Ut fra artikkelen, virker det som det beste er å bruke begge deler. Jeg vet jo ikke om jeg har tannsten mellom tennene for den ser jeg ikke, men regner med at tannlegen sjekker det. Tenker jeg fortsetter hos han som brukte maskin, for det likte jeg godt for da slapp jeg blodbadet etterpå med skylling. Jeg får dratt tanntråden mellom tennene. Han brukte også et slipeblad som han trakk mellom noen tenner. Takk for svar. 

Anonymkode: 415b9...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...