Gå til innhold

Hva skjer med barnet hvis det blir funnet hasj i huset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke meg eller mitt barn det handler om, så trenger ingen moralpreken. Jeg har aldri brukt og her i huset er det ingenting ulovlig.

Jeg lurer på hva man kan forvente at skjer hvis med barnet hvis det blir funnet (og brukt) hasj i hjemmet? Snakk om kanskje 800g, så ganske mye. 

Spør fordi vi hadde en situasjon med noen av være nære nå i helgen. Kom som en overraskelse på oss alle når politiet kom, men vi vet at det ble funnet mye. Vårt barn er i god kontakt med disse barna og de har ikke vært hjemme siden da. 

Anonymkode: 151e8...f0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ungene er nok under den strafferettslige lavalder (14), så de blir nok ikke dømt.

Anonymkode: 194d5...8e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet blir koblet inn.

Anonymkode: 95ab2...56c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungene er nok under den strafferettslige lavalder (14), så de blir nok ikke dømt.

Anonymkode: 194d5...8e3

Ikke ungene som hadde, men foreldrene

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnevernet blir koblet inn.

Anonymkode: 95ab2...56c

Det vet jeg nok at de er blitt, men hva kan man forvente at skjer i en slik sak? 

AnonymBruker
Skrevet

Det som skjer er vel bare at foreldrene blir straffet. Om en kriminell har barn er ikke videre relevant.

Anonymkode: 0634a...35d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som skjer er vel bare at foreldrene blir straffet. Om en kriminell har barn er ikke videre relevant.

Anonymkode: 0634a...35d

Det er vel det? For det er jo hva som skjer med barnet etter dette som jeg lurer på.. Blir barnet plassert i et annet hjem? 

AnonymBruker
Skrevet

Barnet blir nok ikke plassert i et annet hjem utelukkende pga dette. Men politiet sender nok bekymringsmld til barnevertnet og det blir startet undersøkelse av bvt, 

Anonymkode: 7286b...ba9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet/barna?

Anonymkode: b1483...12c

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet blir nok ikke plassert i et annet hjem utelukkende pga dette. Men politiet sender nok bekymringsmld til barnevertnet og det blir startet undersøkelse av bvt, 

Anonymkode: 7286b...ba9

Ikke helt det samme med tanke på hvilke mengder som ble funnet, dette er vel såpass mye at det blir regnet som med hensikt for videresalg. Vil tro det vil medføre fengselsstraff. Men noen jeg vet om ble tatt for bruk av narkotiske stoffer og da ble barnet plassert hos noen i familien i noen måneder. Så fikk de plass på et sånt familiehjem et annet sted i landet og måtte bor der i et års tid sammen med barnet mens de fikk veiledning og ble jevnlig testet for narkotikamisbruk. Etterpå har de fått beholde barnet hos seg. Men dette var snakk om sterkere stoffer enn hasj da. 

Anonymkode: 9ed7a...a03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke helt det samme med tanke på hvilke mengder som ble funnet, dette er vel såpass mye at det blir regnet som med hensikt for videresalg. Vil tro det vil medføre fengselsstraff. Men noen jeg vet om ble tatt for bruk av narkotiske stoffer og da ble barnet plassert hos noen i familien i noen måneder. Så fikk de plass på et sånt familiehjem et annet sted i landet og måtte bor der i et års tid sammen med barnet mens de fikk veiledning og ble jevnlig testet for narkotikamisbruk. Etterpå har de fått beholde barnet hos seg. Men dette var snakk om sterkere stoffer enn hasj da. 

Men brukte de det rundt barnet/med barnet i huset, da? Altså.. hvis man har en barnefri helg for eksempel, og er så dum at man tar et narkotiske stoff, så burde man vel ikke miste barnet noen måneder? Tenker her ved engangstilfelle og uten barn til stede. Jevnlig bruk og med barn til stede sier seg vel selv, da har man jo ingenting rundt barn å gjøre.

bare stusset på det. 

Anonymkode: af7c5...e27

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men brukte de det rundt barnet/med barnet i huset, da? Altså.. hvis man har en barnefri helg for eksempel, og er så dum at man tar et narkotiske stoff, så burde man vel ikke miste barnet noen måneder? Tenker her ved engangstilfelle og uten barn til stede. Jevnlig bruk og med barn til stede sier seg vel selv, da har man jo ingenting rundt barn å gjøre.

bare stusset på det. 

Anonymkode: af7c5...e27

Kan ikke si at jeg vet alle detaljene, det er bekjente av meg som jeg har felles venner med. 

Det var bruk av narkotika mens barnet var i huset ja. Barnet var såpass lite at det trengte tilsyn og stell jevnlig. 

Ellers har jeg ikke peiling. Jeg har vært borti ting før jeg fikk barn selv, men etter at jeg ble gravid med første har det vært helt uaktuelt å begå lovbrudd med tanke på hva man risikerer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke si at jeg vet alle detaljene, det er bekjente av meg som jeg har felles venner med. 

Det var bruk av narkotika mens barnet var i huset ja. Barnet var såpass lite at det trengte tilsyn og stell jevnlig. 

Ellers har jeg ikke peiling. Jeg har vært borti ting før jeg fikk barn selv, men etter at jeg ble gravid med første har det vært helt uaktuelt å begå lovbrudd med tanke på hva man risikerer. 

Da håper jeg barnevernet tar barnet og plasserer det i fosterhjem. 

Så ser du nok foreldrene senere i ''barnefjernet'' grupper på facebook hvor de skriker ut om at ungen ble tatt ''på grunn av for lite blikkontakt'' 

Anonymkode: 0dbfe...c63

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge barnet tilsynelatende har det bra så vil de nok ikke fjerne barnet fra hjemmet. Men det vil nok bli tett oppfølgning fra barnevernet sin side. Rustester, uanmeldte hjemmebesøk osv.

Anonymkode: 18369...59e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da håper jeg barnevernet tar barnet og plasserer det i fosterhjem. 

Så ser du nok foreldrene senere i ''barnefjernet'' grupper på facebook hvor de skriker ut om at ungen ble tatt ''på grunn av for lite blikkontakt'' 

Anonymkode: 0dbfe...c63

Barnet ble plassert av barnevernet hos noen i familien deres først og så ble de sendt på et sånt hjem for å få oppfølging sammen med barnet, holde seg rusfri og sikkert også vurdert om de var egnet. Der var de i nesten et år.  De har barnet hos seg nå, så regner med at de ble vurdert som egnet. Ikke umulig at de fortsatt har oppfølging og tiltak igjennom barnevernet, det vet jeg ikke. Men jeg håper de følger med slik at de kan gripe inn raskt dersom de skulle begynne å ruse seg igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Politiet sender en underretning til bv.tjenesten pga. straffbare forhold 

Anonymkode: 05fb4...1bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld barna

Anonymkode: bbba8...1a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med en mor som gikk på Valium. Og jeg har fått varige uopprettelige skader.

Jeg visste det ikke før i senere tid at hun brukte disse medisinene.

Det som opprørte meg mest i oppveksten var at hun aldri så meg, jeg følte meg ikke sett. Og hun møtte ikke blikket mitt. Ikke egentlig.Fjernheten jeg ikke kunne snakke med noen om.Var det ikke så viktig egentlig det jeg ville betro meg til henne om? Hvorfor likte hun meg ikke men sa i et annet øyeblikk at hun gjorde det når hun aldri egentlig viste det i praksis. 

Da ble jeg også tom.Veggene inni meg var nakne. Blottet for alt av personlighet og mening.Nå Lise, sa jeg til meg selv som femåring,  må du vise deg sterk og late som om du er upåvirkelig sterk og uanfektet. For skammen og skjellsordene, latterliggjøringen måtte jeg for enhver pris unngå.

Ingen hadde så vakre Flox og Georginer i hagen som oss.Så mamma klarte å skjøtte hjemmet på beste vis.Alt unntatt meg.

Jeg glemmer aldri hennes passivitet og at hun kunne betrakte meg med blikket sitt uten egentlig å se.Hun så jo.Hvorfor sto hun bare der. Helt passiv. 

Mens pappa slo og slo.Slo livsskiten utav meg.

Anonymkode: b1483...12c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis foreldrene går med på urinprøver og de er/blir bra, så blir nok ikke barna tatt pga bruk. Tror heller det blir problemer med mengden. Det er ikke noen brukerdoser, og det skal jo selges videre.

Anonymkode: 7e353...10e

• Liker 1
Skrevet

"Jeg spør for en venn."

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...