TomS Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Hei kjære med-diskusjonister, Etter å ha trålet gjennom ulike datingsider/apper over en viss periode, kan jeg som mann (25) ikke unngå å gjøre visse observasjoner, og registreringer når det gjelder kvinner: 1) Kvinner som legger ut svært utfordrende bilder / viser mer enn nødvendig / spiller på sex. Dette byr meg i mot. Jeg er ute etter en partner med gode, sunne verdier og god moral, med begge beina godt plantet på bakken. For meg virker dette bare mot sin hensikt. Enda verre blir det dersom vedkommende legger til tekst om at "jeg er kun ute etter noe seriøst". Dette blir for meg en for stor grad a dobbelmoral, og vitrer om liten evne til å se helheten. Hva slags respons forventer du egentlig, når du legger ut slike bilder? 2) Enkelte datingapper, som er knyttet til Facebook-kontoen din viser antall venner (der brukeren har tillatt dette). Enkelte kvinner har godt over 1000 stk venner. Dette også får meg til å tenke i negativ retning. Hvordan er vedkommende med andre relasjoner? Overfladisk? 3) Bilder der vedkomende klenger på en annen mann. Dersom du er ute etter å finne deg en mann er dette kanskje ikke så heldig? Får meg også til å tvile på vedkommendes evne til å reflektere. Kun såkalte "partybilder" virker også mot sin hensikt. 4) Kvinner som skriver og/eller krysser av for at de fester, og drikker mye. Dette er i hvert fall ikke positivt i min bok. Etter en tid inne på diverse datingapper, og sider sitter jeg igjen med en stikkende følelse, som jeg ikke hadde før jeg hadde kjennskap til nettdating - og det er at jeg lurer på hvor jeg kan finne en jordnær jente, med evne til å reflektere, som forstår konsekvensen av dårlige valg, som har sunne og gode verdier m.m. Jeg har videre fulgt diskusjonene som har vært her inne de siste par ukene om kulturelle forskjeller mellom kvinner fra Norden, Øst-Europa, Asia m.m - og deres syn på det tradisjonelle forholdet mellom mann, og kvinne, og er ikke så sikker på om vår "nordiske modell" faktisk er den korrekte. Ja, jeg tror at man som person kan endre seg - selv om man har tatt dårligere valg tidligere i livet - men dette til tross - det er snakk om en helhet, en totalitet - og jeg vil likevel påstå at disse dårligere valgene fra fortiden sier noe om deg som person, når det kommer til verdier og moral. Hvordan menn flest ter seg på disse arenaene vet jeg dessverre ikke nok om, til og kunne sammenlikne ordentlig, men basert på hva jeg leser rundt omrkring, er menn ikke noe bedre. Hva tenker dere, Kvinneguiden? 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Jeg tenker du skal se litt nærmere på ting. Det er mange damer på datingapper og nettdating som er jordnære. Men de er kasnkje ikke like lette å legge merkee til? Forøvrig synes jeg du også er litt vel kjapp med å dømme. En kløft betyr ikke automatisk at man ikke er ute etter noe seriøst. Det er litt dumt om du ser på kvinner som har en utringet genser som dobbeltmoralsk. Det henger ikke på greip i mine øyne Samme med at mange venner=overfladiske relasjoner. Hva er logikken bak dette? Man er åpenbart ikke nær venn med alle sammen. Noen bare aksepterer alle og rydder aldri opp eler fjerne folk man ikke har kontakt med lenger. Klenge på andre menn kan jeg være enig i. Dette viser ikke akkurat at man søker kjæreste. Kvinner som skriver at de fester og drikker mye er kanskje ikke positivt i for deg, men da passer dere åpenbart ikke sammen. Det er bra at de opplyser om dette så ingen av dere kaster bort tiden sin Anonymkode: c587e...5a4 14
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 Som jordnær kvinne kunne jeg aldri brukt en datingapp. Men så er du heller ikke en interessant person for meg, ts Anonymkode: 7602c...3fd 14
Gardermobanen Skrevet 2. august 2017 #4 Skrevet 2. august 2017 15 minutter siden, TomS skrev: 2) Enkelte datingapper, som er knyttet til Facebook-kontoen din viser antall venner (der brukeren har tillatt dette). Enkelte kvinner har godt over 1000 stk venner. Dette også får meg til å tenke i negativ retning. Hvordan er vedkommende med andre relasjoner? Overfladisk? Det må du gjerne mene, men det er rimelig fordomsfullt. Selv ønsker jeg en mann som er oppegående nok til å vite at man både kan ha mange facebookvenner samtidig som man ikke kun har overfladiske relasjoner. Synes også man bør unngå floskler som "gode, sunne verdier og god moral". Hvem er det som selv mener de ikke har det? 15
Sykkelkopp Skrevet 2. august 2017 #5 Skrevet 2. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker du skal se litt nærmere på ting. Det er mange damer på datingapper og nettdating som er jordnære. Men de er kasnkje ikke like lette å legge merkee til? Forøvrig synes jeg du også er litt vel kjapp med å dømme. En kløft betyr ikke automatisk at man ikke er ute etter noe seriøst. Anonymkode: c587e...5a4 Det er ikke vanskelig å se når en jente åpenbart stiller seg i en sånn posisjon på bildet at det skal vise frem hva de har 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #6 Skrevet 2. august 2017 2 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Det er ikke vanskelig å se når en jente åpenbart stiller seg i en sånn posisjon på bildet at det skal vise frem hva de har Men det betyr ikke at de ikke vil ha en kjæreste Hud betyr ikke nødvendigvis at man ikke ønsker kjæreste. Anonymkode: c587e...5a4 2
Sykkelkopp Skrevet 2. august 2017 #7 Skrevet 2. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det betyr ikke at de ikke vil ha en kjæreste Hud betyr ikke nødvendigvis at man ikke ønsker kjæreste. Anonymkode: c587e...5a4 Okey, så de er dumme i stedet Dere vet godt hva slags ideer som kommer først til hodet på en mann når han ser en lettkledd kvinne som åpenbart spiller på det seksuelle og viser seg frem 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #8 Skrevet 2. august 2017 2 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Okey, så de er dumme i stedet Dere vet godt hva slags ideer som kommer først til hodet på en mann når han ser en lettkledd kvinne som åpenbart spiller på det seksuelle og viser seg frem Du får se på det hvordan du vil Anonymkode: c587e...5a4 3
Sparkling_Pink Skrevet 2. august 2017 #9 Skrevet 2. august 2017 Kvinner med jordnære verdier finner du om du tar deg tida til å skrive/ prate med mange. Da dukker hun du leter etter opp før eller siden. Poenget med mangfoldet er ikke å kritisere det, men å være seg det bevisst, så du kan sortere fornuftig i forhold til ditt liv. Jeg tror du også skal la dine fordommer få bekreftelse, ved og å også ta deg en prat med flere av de som du har klare oppfattninger om allerede. Om det viser seg at du har tatt feil i enkelte tilfeller, er vel ikke det verdens undergang? 3
SunnivaOslo Skrevet 2. august 2017 #10 Skrevet 2. august 2017 Du finner 'de'kvinnene når du slutter å gå etter de andre du beskriver...verre er det virkelig ikke. 5
Perle Skrevet 2. august 2017 #11 Skrevet 2. august 2017 (endret) Tenker at slike som de omtaler og ser på kvinner som en "ting"hvis de har krav på, og som skal oppfylle spesifikke kriterier, i stedet for å se de som selvstendige individer. Dere omtaler kvinner som om dere skulle ha snakket om en bil eller et stereoanlegg. Tenker også at dere må ha lite jentevenner, og at dere mest sannsynelig ikke har søstre. For om dere hadde hatt, hadde dere visst at kvinner er dynamiske selvstendige individer, akkurat som dere selv, og ikke bare et vesner hvis er til kun for å behage dere og fylle en funksjon. Klarer ei heller og fri meg fra tanken om at menn som har slike tanker som i hovedinnlegget, er usikre menn, og ikke takler en frisinnet og selvstendig kvinne. Endret 2. august 2017 av Perle Skriveleifer 14
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #12 Skrevet 2. august 2017 24 minutter siden, Perle skrev: Tenker slike som deg, omtaler og ser på kvinner som en "ting" som de har krav på, og som skal oppfylle spesifikke kriterier, i stedet for et selvstendig individ. Dere omtaler kvinner som om dere skulle ha snskket en bil eller et stereoanlegg. Tenker også at dere må ha lite jentevenner og at dere mest sannsynelig ikke har søstre. For om dere hadde hatt, hadde dere visst at kvinner er dynamiske selvstendige individer, akkurat som dere selv, og ikke bare et vesen, hvis er til kun for å behage menn og fylle en funksjon. Klarer ei heller og fri meg fra tanken, om at menn som har slike tanker som i hovedinnlegget, er usikre menn, og ikke takler en frisinnet og selvstendig kvinne. Spot on, sis. Mannen bak dette innlegget er en usikker fyr. Anonymkode: aa044...375 6
Horten Market Skrevet 2. august 2017 #13 Skrevet 2. august 2017 Haha, snakker om å være dømmende, dere to siste ... 3
Horten Market Skrevet 2. august 2017 #14 Skrevet 2. august 2017 3 timer siden, TomS skrev: Hvordan menn flest ter seg på disse arenaene vet jeg dessverre ikke nok om, til og kunne sammenlikne ordentlig, men basert på hva jeg leser rundt omrkring, er menn ikke noe bedre. Du fikk mye ufortjent pepper fra kvinner for dette innlegget. De likte vel ikke at du skrev "menn er ikke noe bedre". Eller mulig de ikke rakk å lese så langt før sinnet tok overhånd og tastaturet fikk gjennomgå. Disse kvinnene som presenterer seg med seksualiserte og objektiviserende bilder, signaliserer at de er ute etter korte eventyr med en type mann som du ikke vil være. Da dropper du disse profilene og leter andre steder. 3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #15 Skrevet 2. august 2017 6 minutter siden, Horten Market skrev: Haha, snakker om å være dømmende, dere to siste ... Men ikke ts? Anonymkode: 991de...1ed 7
Gjest Minesveiper Skrevet 2. august 2017 #16 Skrevet 2. august 2017 Jeg synes du er veldig konservativ og tradisjonell i din tankegang ts. Jeg er heller ikke særlig fan av for utfordrene bilder, men ser ikke helt hvorfor det er så gale å ha et stort nettverk og noen festbilder. Du burde nesten finne deg en kristen dame som har de tradisjonelle verdiene inntakt. Damer i dag er mer liberale og du blir ikke akkurat populær av å dømme de nord og ned.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #17 Skrevet 2. august 2017 Altså, kan du ikke bare unngå de kvinnene du ikke er interessert i? Er det ikke bra at du allerede vet at du ikke er interessert når du ser bildene og profiltekst sånn at du slipper å bruke tid på dem? Jeg tenker selv at jeg er kjempeglad om en mann skriver at han er mye på byen, for da slipper jeg å bruke tid på å bli kjent med han siden jeg ikke er interessert i slike menn. Anonymkode: f4ae2...d71 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #18 Skrevet 2. august 2017 Jenter som fremstiller seg som h-er unngår jeg. Jeg vil ha ei som er selektiv, reflektert, ikke er utro ikke minst, har gode verdier, osv. Anonymkode: ddd5b...97b
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #19 Skrevet 2. august 2017 2 timer siden, Perle skrev: om at menn som har slike tanker som i hovedinnlegget, er usikre menn, og ikke takler en frisinnet og selvstendig kvinne. Først sier jeg at jeg er kvinne slik at jeg slipper å få oppgulp om at jeg med mitt syn seff må være en mann. Ikke alle menn som har slike tanker er usikre. Kanskje de tilhører en religion eller kanskje de generelt liker ei som ikke gjør så mye ut av seg. Ellers, jeg har vært på datingsider og jeg ble lagt merke til. Ikke fordi jeg viste mye, men fordi jeg smilte. De av oss som er rolige og som TS kanskje kunne tenke seg, passer vel ikke fordi utseende så klart har ALT å si for menn. Ifølge OKCupid, blir ikke kvinner som har mye partybilder og lettkledde bilder tatt som særlig seriøse, ei heller blir menn som har et penisbilde. Man skjønner hva de vil for å si det sånn. Anonymkode: 89283...901 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #20 Skrevet 2. august 2017 Ts, jeg synes du høres ut som en fin mann. Jeg har inntrykk av at slike menn som deg er en sjeldenhet, de fleste er ute etter sex/ons. Hadde jeg vært yngre, skulle jeg gjerne datet deg Hilsen jordnær kvinne. Anonymkode: 40ac5...c86 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå