Gå til innhold

Bo og jobbe i utlandet i 1-2 år


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Mannen min har muligens mulighet til å få jobbe for firmaet sitt utenlands for en periode. Jeg trives ikke i jobben min og ser derfor på dette som en mulighet for å komme bort fra den for godt eller for en periode. Hvis det er mulig ønsker jeg helst å få permisjon fra min nåværende jobb. Hvis ikke tror jeg at jeg vil si opp. Vi har 2 barn på 2 og 3 år og synes at skal vi gjøre noe slikt må vi gjøre det før de begynner på skolen. Noe spesiellt land er det ikke snakk om ennå da vi først får se hvor det finnes muligheter, men vi ønsker at land som ikke er altfor annerledes (ikke Norden). Jeg lurer på om det er andre her som har bodd og jobbet i utlandet for en periode og om dere har noen tips å komme med. Har også ektefellen som følger med jobbet? Jeg ønsker å ha noe å gjøre, kanskje helst studere noe eller gå noen kurs. Ellers så kunne jeg tenke meg en helt enkel jobb. Jeg har nå en høyere utdannelse innenfor et lite område som jeg ikke ønsker å jobbe med. Håper at noen har lyst til å fortelle meg om sine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har bodd i USA i 7 aar naa, gaatt paa skole i 5 aar og jobbet i 2 aar. Er gifte med en amerikaner saa det blir ikke helt samme situasjonen. Uansett jeg kan i hvertfall anbefale aa bo og jobbe i utlandet. Det er utrolig laererikt, man moter mange mennesker og faar erfaringer du ikke vil faa i Norge.

Jeg trives veldig godt i USA, det er store forskjeller fra hvilke deler av USA du ender opp i. Med 2 smaa unger tror jeg gjerne det for deg her borte vil vaere aktuellt og vaere hjemmevaerende siden barnehage er dyrt her (hvertfall paa vestkysten der jeg er).

Send meg en personlig melding visst du ahr mere konrkrete sporsmaal, det er saa mye som kan sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky you!

Har nok ingen erfaringer fra utlandet, men svarer allikevel jeg :roll:

Min drøm, og forhåpentligvis fremtid, er å bo noen år i utlandet før sønnen min begynner på skolen. Som heldigvis er endel år til.

Derfor begynner jeg reiselivsutdanning om et par uker. Å ha muligheten til å bo i et annet land, oppleve annnen kultur og et annet språk er et privilegum.

Bare å tenke på barna, som så lett lærer seg andre språk når de er små og som lærer å omstille seg tidlig.

Lett å drømme seg bort når man bor i dette vinterlandet...

Håper dere får noen kjempeflotte år! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gummis - ikke logget inn

Jeg studert i England og Canada, og har kjaeresten i NY.

Anbefaler klart det aa bo ute. Jeg vokste selv opp i en familie som flyttet rundt, og har gaatt paa internasjonelle skoler. Fantastisk!

Naa er det ny regel i USA som gjoer at begge kan jobbe i USA hvis en har E2 visa, men som nevnt over er det ganske dyrt med dagmamma (venner betaler 600 USD pr mnd for 3 dager i uken i New YOrk) . Jeg flyttet selv over til Oest kysten naa i hoest, liker det enkle livet.

Skole?utdanning kan vaere ganske dyrt paa noen colleges, men det er bare aa lete rundt. Faar vel stoette fra Laanekassen!

Hvis jeg skulle velge hadde jeg flytte til Montreal (Canada), mer likt europa og herlig! Billigere og studere dessuten!

Jeg har selv bodd i Geneve, og det anbefales! Bra internasjonellt miljoe, lett aa laere aa kjenne andre. Lett aa trives! Der finnes det ogsaa norsk barnehage, hvis det er av interesse!

Naa holder jeg til i England, som jo er veldig likt Norden paa mange maater. Rundt London finnes det muligheter for ALLT! Lett ogsaa aa komme i kontakt med folk - og lett aa reise hjem paa besoek.

Men, det er jo saa individuellt hva man liker. Jeg vet at jeg vil fortsette aa bo ute. Det er noe av 'faren', naar man engang har reist ut er det vanskelig aa slaa seg til ro... ivertfall for meg. Men naa liker kjaeresten min ogsaa aa bo ute, saa ikke noe problem der!

Bare send en pm hvis du lurer paa noe mer...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...