Gå til innhold

Ok å ta seg en øl etter at ungene har lagt seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er på ferie med en annen familie som også har barn. Vi leier et stort hus i syden ig har det ganske greit her. Eneste problemet er at vi har småbarn (under ett år) men jeg sluttet å amme for ett par mnd siden, og kunne tenke meg å ta meg ett glass vin på verandaen på kvelden. Hun andre ammer fortsatt og er egentlig i mot alkohol føler jeg. Gjør jeg noe galt dersom jeg tar en øl eller vin for det om? Er det normalt blant familier? 

Anonymkode: 1127f...55d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er på ferie med en annen familie som også har barn. Vi leier et stort hus i syden ig har det ganske greit her. Eneste problemet er at vi har småbarn (under ett år) men jeg sluttet å amme for ett par mnd siden, og kunne tenke meg å ta meg ett glass vin på verandaen på kvelden. Hun andre ammer fortsatt og er egentlig i mot alkohol føler jeg. Gjør jeg noe galt dersom jeg tar en øl eller vin for det om? Er det normalt blant familier? 

Hvorfor heller ikke ta kald brus eller noe? Det er også godt 

Anonymkode: fdf80...28c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke blir beruset av ett glass vin, noe de færreste gjør, ser jeg ingenting galt i det :) 

Anonymkode: 5a8f3...86d

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor heller ikke ta kald brus eller noe? Det er også godt 

Anonymkode: fdf80...28c

jo det er det, øl er også godt da. Og vi er på ferie. Jeg ser ikke problemet så lenge man ikke tar flere, men tenkte å høre hva andre gjorde 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting galt i det. Gjør heller ingenting før de legger seg heller, bare dere ikke blir for beruset.

Anonymkode: 18b51...bfc

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet så lenge minst en person er edru i tilfelle noe skulle skje. Det må da gå an å ta seg et glass vin eller en øl uten at noen skal bli paniske av den grunn. 

Anonymkode: a4fbc...ff6

• Liker 26
Skrevet

Selvfølgelig er det ok. Nyt det :) 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, blir jo ikke full av en øl eller ett glass vin. 

Anonymkode: 2f7a1...e41

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er så merkelig at folk har behov for å spørre KG om tillatelse til ditt og datt (f.eks ta ETT glass øl ETTER at ungene har lagt seg, og det tullete greiene for noen dager siden da en mor spurte om det er greit å kjøpe en brukt leke i gave til ungen sin). Når man er voksen nok til å få barn så bør man klare å ta selvstendige valg uten å måtte spørre fremmede om det er greit?! 

Anonymkode: 743e7...e59

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er så merkelig at folk har behov for å spørre KG om tillatelse til ditt og datt (f.eks ta ETT glass øl ETTER at ungene har lagt seg, og det tullete greiene for noen dager siden da en mor spurte om det er greit å kjøpe en brukt leke i gave til ungen sin). Når man er voksen nok til å få barn så bør man klare å ta selvstendige valg uten å måtte spørre fremmede om det er greit?! 

Enig!

Anonymkode: 6c878...f98

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg. Men noen ganger kan man få så sterke reaksjoner av folk at man faktisk kan begynne å lure på om det egentlig er greit å gjøre ting. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg. Men noen ganger kan man få så sterke reaksjoner av folk at man faktisk kan begynne å lure på om det egentlig er greit å gjøre ting. 

I det tilfelle hadde det vært naturlig å spørre om meninger etter at det faktisk har skjedd. F.eks startet tråden med "for noen dager siden opplevde jeg noe skikkelig rart. Jeg drakk ett glass vin etter at ungen hadde lagt seg, og en kvinne ble dritforbanna......"

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo det er det, øl er også godt da. Og vi er på ferie. Jeg ser ikke problemet så lenge man ikke tar flere, men tenkte å høre hva andre gjorde 

Du er på ferie. Dersom du vil ta deg en øl når barnet har lagt seg gjør du det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er normalt, bare ikke på KG :P tror det er veldig mange som ikke gidder å skrive at de synes det er greit siden man får mye hat for det her, så ikke forvent å få et representativt svar på hva andre gjør.

Anonymkode: 208f6...0ea

Word. Her er man alkoholiker dersom man drikker et par glass vin noen få ganger i uken. 

Anonymkode: e3037...2ba

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du det!

Jeg gjør det nesten hver Lørdag og hver eneste ferie, og det er er sååå delig! Sitte på terrassen i ro og fred, uten barnestøy og nyte ett glass vin, det er lykke!

Anonymkode: f8511...a63

• Liker 12
Skrevet

Eh, selvfølgelig. Her har det gått opp til en flaske HVER kveld på ferien vår i Spania. Ingen fulle mennesker, ingen redde barn, helt vanlig blandt alle jeg kjenner. Som andre sier her. Så lenge dere ikke er fulle tar ikke barna skade av å se at de voksne hygger seg i ferien, eller i hverdagen for den saks skyld.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det greit, det er greit med to glass også. Herlighet, for et hysteri. 

Anonymkode: 4cd86...afa

• Liker 12
Skrevet

Ta deg 2 glass du 😀😀 

Er jo ferie 🙂

Skrevet

Jeg drikker hverken øl eller vin, men mannen må gjerne ta seg både en og to på ferie. Er det ikke nå du skal kunne kose deg da?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...