Gå til innhold

Avbestillingsforsikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, kan noen som enten kjenner regelverket inn og ut fordi de har vært i lignende situasjon eller jobber som jurist, advokat o.l være så snill å svare raskt?

Skriver på vegne av andre...

Person A bestilte tur til utland, 3 timer før avreise må reisefølge B avlyse grunnet sykdom ( får legeerklæring på dette).

Altså 2 personer skulle i utganspunktet reise og  A har da 30 min forvarsel til å ankomme flyplassen som det tar 45 min å kjøre til...

Dessuten vil ikke A reise alene. Hotell kan ikke avbestilles. Forsikringsselskapet nekter utbetaling da de mener avbestillingen skjedde for sent, men blir man akutt syk kan det jo skje når som helst!

Helleminn hatt, fatter ikke at det er mulig. Så det selskapet sier er at dersom man f.eks får akutt hjerteinfarkt 5 min før avgang og man derfor selvsagt er forhindret fra å reise så får man ingenting igjen på forsikringen?

Jeg tror dette er Europeiske.

Hva ville dere gjort? A har lagt ut for B( lån) så alt av reise og opphold er betalt av A.

Takk!

 

Anonymkode: c2191...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Det set ut til at kundebehandleren A pratet med ikke hadde peiling og bare avviste kontant.

Var ikke europeiske, men noe på b, via wizzair.

Ser ut til at alt blir tilbakebetalt mot en liten egenandel som B betaler siden B var A sitt eneste reisefølge.

 

Anonymkode: c2191...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, kan noen som enten kjenner regelverket inn og ut fordi de har vært i lignende situasjon eller jobber som jurist, advokat o.l være så snill å svare raskt?

Skriver på vegne av andre...

Person A bestilte tur til utland, 3 timer før avreise må reisefølge B avlyse grunnet sykdom ( får legeerklæring på dette).

Altså 2 personer skulle i utganspunktet reise og  A har da 30 min forvarsel til å ankomme flyplassen som det tar 45 min å kjøre til...

Dessuten vil ikke A reise alene. Hotell kan ikke avbestilles. Forsikringsselskapet nekter utbetaling da de mener avbestillingen skjedde for sent, men blir man akutt syk kan det jo skje når som helst!

Helleminn hatt, fatter ikke at det er mulig. Så det selskapet sier er at dersom man f.eks får akutt hjerteinfarkt 5 min før avgang og man derfor selvsagt er forhindret fra å reise så får man ingenting igjen på forsikringen?

Jeg tror dette er Europeiske.

Hva ville dere gjort? A har lagt ut for B( lån) så alt av reise og opphold er betalt av A.

Takk!

 

Anonymkode: c2191...b72

Er jo rart A starter turen så sentralt til flyplassen. 

Anonymkode: 8a7cd...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært omtalt i media, og  på andre måter omtalt. Betaler man med kredittkort der avbestillingsforsikring e rinnkludert, så får man refusjon på alt fra kredittkortselskapet. https://www.finansportalen.no/andre-valg/artikler/dine-rettigheter-og-plikter-ved-kredittkjop/ Finansavtaleloven 54 b, gir rett til refusjon i saker som denne. 

Anonymkode: 8e152...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...