AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Hei! Vi har kjøpt et nøkkelferdig hus og skal få overta, men får beskjed om at garderobeskap (på soverommene, er 3 soverom) ikke er inkludert i leveransen. Er det ikke noen krav til at det skal være med så og så mye garderobeplass per soverom eller noe sånn? Det er bygget i henhold til TEK10, og dette finner jeg når jeg søker det opp: Anonymkode: 3cdc6...9e0
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Ble visst postet når jeg skulle lime inn linken. Her er den: https://dibk.no/byggeregler/tek/3/12/ii/12-10/ Klarte ikke helt å tyde det som står her. Noen som vet? TS Anonymkode: 3cdc6...9e0
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 Slik jeg tolker det skal det være minimum bodplass på minst 3 kubikkmeter inne og 5 uke, ingenting om direkte skap annet enn plass til skap. Da jeg kjøpte nytt var det skrudd inn garderobeskap av kjipeste sort, de var virkelig boltet til veggen og det ble veldig stygge merker da vi tok dem bort tre år etterpå for å få plass til noe mer funksjonelt. Var jeg dere ville jeg vært lykkelig over å slippe standardskapene byggfirmaene bruker, og heller kjøpt noe rimelig og funksjonelt, f.eks pax fra Ikea, som faktisk kan tilpasses rommet. Men det er jo ikke verre enn at du ringer byggesaksavdelingen i kommunen der du bor og spørs hva de tenker om saken, det er de som skal godkjennet bygget tilslutt. Anonymkode: 9cc0d...f19 3
-venter- Skrevet 2. august 2017 #4 Skrevet 2. august 2017 Vi fikk en meter garderobe i hvert soverom når vi flyttet inn i nøkkeltklart. Kjipeste sort, men de var der. Skal også være panelovner i oppholdsrom.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #5 Skrevet 3. august 2017 Tusen takk for svar! Planen var å trekke de ut av kjøpet og heller kjøpe ett stort skap (type pax el foreløpig). Da jeg rettet spørsmålet til de på hvilken garderobeskapsløsning som var med så var beskjeden at det ikke var med. Der jeg bodde tidligere var det også med disse type kjipeste sort skapene, det var nøkkelferdig det også. Er nok ikke krise om det ikke er med, tenker bare at rett skal være rett. De leverer ganske godt over "kjipeste sort" på det meste, da vi betaler en del så hadde et lite håp om at skapene kanskje var litt oppgraderte de også :-) Anonymkode: 3cdc6...9e0
Siri_H Skrevet 3. august 2017 #6 Skrevet 3. august 2017 Jeg mener at 1 meter skapplass pr sengeplass har vært standard i husene som jeg har sett på. Men om det er krav om det vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #7 Skrevet 3. august 2017 Mener at det ikke er krav til at garderobeskap leveres, men det skal være avsatt plass til garderobeskap på hvert soverom. Anonymkode: f3f41...f69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå