Gå til innhold

Samboer som ikke inkluderer meg mtp. barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

sorry rotete innlegg--

Han har to barn fra før og vi har en datter sammen.. Det ene barnet hans er hos oss 100% og den andre er hos oss 50%.. Vi har det greit sammen alle sammen..

Men en ting som jeg irriterer meg over, er at samboer aldri inkluderer meg når det gjelder hun som ikke bor hos oss hele tiden.. Som i går.. så tekstet han med moren hele kvelden.. Og han skjulte telefonen for meg... Jeg gikk (som vanlig) å sjekket telefonen hans  da han dro for å sykle.. Jeg sjekker telefonen hans når jeg vet at han har tekstet med eksen da de kun tekster om når vi skal "bytte", ferier, byttehelger osv...

Der sto det at vi skulle bytte helger neste mnd pga. noe tull med jobben hennes.. jenta skulle være med oss i to uker fra mandag, hun skulle bli med moren i ett bursdags selskap lørdags kveld... Mye info, som han kunne delt meg meg, siden vi bor sammen..

Det samme gjelder fotballcuper, kjøring til kamper, tannlegetimer, bursdager osvosv.....

Jeg har tatt det opp flere ganger tidligere, da datteren hans plutselig har dukket opp etter skolen en fredags ettermiddag når hun egentlig skulle være hos moren, plutselig stått på døren en søndags ettermiddag og lignende.. for at hun skal være hos oss.. uten forvarsel.. Jeg har handlet for lite, laget middag til en for lite osvosv.... Jeg har jo ingenting imot at hun er hos oss.. kunne vert hos oss hele tiden for meg, men det er veldig greit å vite på forhånd.... 

Samboer virker ikke å bry seg...

Flere som føler seg utenfor??

Anonymkode: d5d07...10f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si at han må skjerpe seg og vokse opp, sånn oppførsel er ikke greit mot bestevennen/livspartneren/samboern/elskeren og moren til barnet sitt.. Blir som at du plutselg ikke er hjemme, og han ringer deg og spør hvor du er, og du sier du dro på ferie til hellas. Uakseptabelt

Anonymkode: 4fa0a...0e3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner du blir irritert. Hva sier han til dette?

Anonymkode: e88c9...dd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du blir frustrert over at han ikke kan klare å gi beskjed når ting endrer seg, men jeg ville likevel ikke sneket på telefonen hans.  Han skjulte telefonen for deg, derfor så du på den da han gikk ut, det er ikke en måte jeg ville behandlet mannen min på. Når jeg forventer å bli behandlet med respekt må også mannen kunne forvente at jeg behandler ham med respekt.

Jeg regner med at du har prøvd å snakke med mannen om problemet. Når det ikke nytter må han rett og slett få føle på konsekvensene av det han gjør. Hvis datteren plutselig dukker opp og du har laget middag til en for lite, ja da får du og ungene spise, også får far ordne mat selv. Hvis du har handlet og beregnet til helgen, og hun plutselig dukker opp uanmeldt, ja, da blir far nødt til å dra å handle mer, eller så får han ordne seg mat selv. Hvis du har en følelse av at hun kanskje dukker opp uanmeldt kan du jo gjerne lage noe du vet far liker spesielt godt, så svir det litt ekstra. Bare pass på at det er tydelig for barna når du gjennomfører dette at problemet ikke er at jenta er der, men at far ikke har sagt fra, så du ikke har beregnet mat.

Før jeg gjennomførte hadde jeg nok tatt praten med far en gang til, og informert om at dette kom til å bli konsekvensen hvis han ikke skjerpet seg.

Anonymkode: 3567b...ce4

• Liker 5
Skrevet

Si fra til ham igjen. Spør ham om det er slik at du må si fra til eksen omhun kan varsku deg også når det er endringer slik at du kan ta hensyn til at jentungen kommer.

Neste gang så serverer du henne hans porsjon! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

sorry rotete innlegg--

Han har to barn fra før og vi har en datter sammen.. Det ene barnet hans er hos oss 100% og den andre er hos oss 50%.. Vi har det greit sammen alle sammen..

Men en ting som jeg irriterer meg over, er at samboer aldri inkluderer meg når det gjelder hun som ikke bor hos oss hele tiden.. Som i går.. så tekstet han med moren hele kvelden.. Og han skjulte telefonen for meg... Jeg gikk (som vanlig) å sjekket telefonen hans  da han dro for å sykle.. Jeg sjekker telefonen hans når jeg vet at han har tekstet med eksen da de kun tekster om når vi skal "bytte", ferier, byttehelger osv...

Der sto det at vi skulle bytte helger neste mnd pga. noe tull med jobben hennes.. jenta skulle være med oss i to uker fra mandag, hun skulle bli med moren i ett bursdags selskap lørdags kveld... Mye info, som han kunne delt meg meg, siden vi bor sammen..

Det samme gjelder fotballcuper, kjøring til kamper, tannlegetimer, bursdager osvosv.....

Jeg har tatt det opp flere ganger tidligere, da datteren hans plutselig har dukket opp etter skolen en fredags ettermiddag når hun egentlig skulle være hos moren, plutselig stått på døren en søndags ettermiddag og lignende.. for at hun skal være hos oss.. uten forvarsel.. Jeg har handlet for lite, laget middag til en for lite osvosv.... Jeg har jo ingenting imot at hun er hos oss.. kunne vert hos oss hele tiden for meg, men det er veldig greit å vite på forhånd.... 

Har hatt det sånn selv. Han var vel ikke vant til å dele den informasjonen og hadde fått beskjed om å la alt med barnet bli mellom de to.

Etter hvert ble det slutt mellom oss, vi kunne jo aldri planlegge noe eller ha et liv sammen så ble for tøft.

Anonymkode: ffd99...7cb

AnonymBruker
Skrevet

Reagerer mest på at du sjekker telefonen hannes.... Fysj! 

Anonymkode: e2f94...112

• Liker 4
Skrevet

Slutt og sjekk telefonen hans!!! Faen, jeg blir så provosert av kontrollerende folk! Snakk med han på en ordentlig måte og fortell hvordan du føler det i stedet for å være en kontrollerende kjerring! 

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

sorry rotete innlegg--

Så utrolig irriterende. Hvordan er forholdet til eksen? Kan de legge deg til SMS tråden når det gjelder sånne ting? Det er jo kun for at du skal bli skikkelig orientert og til barnets beste 😃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med mannens ex. Hun vet nøyaktig hvor surrete gubben er (jeg mener, hun kvittet seg jo med han). Lag dere en "familien x" gruppe i fellesskap på FB. Legg til deg, mannen og ex. Ta avtaler der. Problem løst. 

At det er et veldig stort problem at ungen dukker uanmeldt opp kan jeg heller ikke se - og det er uansett mannen som handler og koker 50% av tiden, så at dere står uten mat spesielt ofte er usannsynlig. Dersom dere ikke deler på oppgaver: begynn i går. 

Anonymkode: d76cb...d47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Deres hus er også hennes hus- hun burde få lov og komme og gå som hun vil.  Hvorfor bryr du det så mye da?

Anonymkode: 61b21...562

Skrevet

Menn er bare sånn. Det er egentlig en bagatell selv om jeg forstår det er irriterende. Men han trenger ikke informere om ALT det praktiske ift bytting. Enkelt og greit han deler ikke fordi han tror ikke det er verdt å snakke om. Jenta kommer, ferdig med det. 

akkurat lik min:-) jeg løser det ved å være i forkant og si "kjære, hvordsn ser denne uke ut"? Og så forteller han. Jeg vet han vil verne meg fra de praktiske aspektene og løser alt ifm samvær selv

hva skal du med tannleger, turneringer osv anyways? Jeg som stemor prøver å ikke ta altfor mye plass og blande meg i absolutt alt, barns trenger ikke "tredje forelder" 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deres hus er også hennes hus- hun burde få lov og komme og gå som hun vil.  Hvorfor bryr du det så mye da?

Anonymkode: 61b21...562

Hun prøver å tilrettelegge for når hun kommer, f.eks lage nok mat til alle... Virker som hun bryr seg på en god måte.

Anonymkode: 56551...7b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Be han begynne og handle og lage mat, så må han lage nok til alle og du slipper å risikere å ha laget for lite.

Anonymkode: 8e6f0...86d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette takket du ja til når du ble sammen med fyren. Barnet er foreldrenes sak, og du kan ikkje kjøpe deg inn med et fellesbarn.

Om det er vanlig at du sjekker telefonen hans er det du som er idiot.

Anonymkode: 16332...462

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

11 timer siden, Salka skrev:

Slutt og sjekk telefonen hans!!! Faen, jeg blir så provosert av kontrollerende folk! Snakk med han på en ordentlig måte og fortell hvordan du føler det i stedet for å være en kontrollerende kjerring! 

Eksempel i går nå han lå i sengen og tekstet med eksen: jeg som ikke hadde briller sa at jeg ikke så hva som sto, da han sa at de diskuterte om når hun skal komme... Han sier ingenting.. jeg spør: Hva skriver dere, når kommer hun,... Han svarer ikke... Jeg tar på meg briller, han legger bort telefonen... i dag når jeg leste meldingene så står det at hun kommer til oss fredags morgen.. Hvorfor ikke bare si det da??? Jeg hadde ikke fått vite dette dersom jeg ikke hadde sjekket telefonen... Og fredags morgen er det faktisk jeg som må ta imot barnet, da han er på jobb...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette takket du ja til når du ble sammen med fyren. Barnet er foreldrenes sak, og du kan ikkje kjøpe deg inn med et fellesbarn.

Om det er vanlig at du sjekker telefonen hans er det du som er idiot.

Anonymkode: 16332...462

eh.. du er idiot :P Kanskje jeg bare skal stikke bort fredags morgen da?? la barnet komme hjem til tomt hus.. Drite i at hun må sitte alene hele dagen??? Siden det er foreldrenes sak???

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Heregud dette var snålt. Du kjenner mannen din ts, du må vel vite hvorfor han gjør dette?

Anonymkode: 68104...3f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du mulighet til å få en god kontakt med hans x ts? Siden han ikke vil kommunisere med noe så viktig som deres barn

Anonymkode: 68104...3f4

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksempel i går nå han lå i sengen og tekstet med eksen: jeg som ikke hadde briller sa at jeg ikke så hva som sto, da han sa at de diskuterte om når hun skal komme... Han sier ingenting.. jeg spør: Hva skriver dere, når kommer hun,... Han svarer ikke... Jeg tar på meg briller, han legger bort telefonen... i dag når jeg leste meldingene så står det at hun kommer til oss fredags morgen.. Hvorfor ikke bare si det da??? Jeg hadde ikke fått vite dette dersom jeg ikke hadde sjekket telefonen... Og fredags morgen er det faktisk jeg som må ta imot barnet, da han er på jobb...

eh.. du er idiot :P Kanskje jeg bare skal stikke bort fredags morgen da?? la barnet komme hjem til tomt hus.. Drite i at hun må sitte alene hele dagen??? Siden det er foreldrenes sak???

Vet du hva. Det synes jeg faktisk du skulle gjort. For du "vet ikke" at barnet ikke kommer,fordi far ikke informerte om det. Jeg synes også at hver gang barnet kommer, uten at du vet det, så lager du bare nok mat til deg og barna. Så sier du til mannen at "beklager, det er ikke nok mat til alle sammen, for jeg visste ikke at barnet skulle komme. Du får finne deg noe mat selv". 

Ta og en alvorsprat med han. Ikke snok på telefonen hans. Du behøver ikke vite ALT. Det du trenger å vite er når barnet kommer, reiser og eventuelle ting der du må følge opp barnet pga far har ikke mulighet når barnet er hos far. 

Hvis han ikke lærer, ville jeg vurdert en tredjepart å prate med, familievernkontoret for eksempel, for å bedre samarbeidet..eller familieterapi/parterapi. Mulighetene er mange liksom...Fungerer ikke det heller, hadde jeg reist fra han.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Felles elektronisk kalender på begges telefon. Insistér på at alt må legges inn der umiddelbart etter at det blir avtalt. ta det opp hver eneste gang det ikke skjer.

Anonymkode: 57dca...eed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...