Gå til innhold

Vektnedgang med lifesum-appen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

har trent ei god stund, men vil skjerpe inn på kostholdet. Har lastet ned appen lifesum og lagt inn mine data (62 kg og 173 høy). 

Appen foreslår da daglig inntak på 1448 kcal. For meg er dette gresk- men høres det greit ut? Vil tilføye at jeg bare ønsker å gå ned litt for å føle meg litt mer vel 😉

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs på hva din TDEE er. Altså, hvor mye du i gjennomsnitt forbrenner hver dag. Finn ut hva dette tallet er, og ta -500 kcal. Lifesum anbefalte meg å spise 1300, men dette er alt for lite for meg, så jeg økte det til 1500 og har gått ned 8 kg siden februar. 

Anonymkode: 2d2ae...e0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere brukte Lifesum ifbm vektnedgang. Jeg hadde litt høyere BMI enn deg (67 kg, 165 cm), men skulle ligge på ca det samme som deg kalorimessig. Jeg gikk ned i fint tempo :) 

Anonymkode: 8fa74...1ba

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg husker riktig skal du også legge inn hvor lang tid du vil bruke på vektnedgangen. Om du vil bruke lenger tid vil den foreslå et høyere kaloriinntak.

Anonymkode: e3d08...281

• Liker 1
Skrevet

Hmm, finner ikke ut hvordan jeg evt kan bruke lengre tid 🤔

Skrevet

Høres passende ut for din høyde og vekt. Jeg er ikke kjent med lifesum, men jeg regner med du må legge inn aktivitetsnivå der også. Hvis du skal få noe ut av denne appen mtp. vektnedgang, må du regne med å måtte begynne å veie maten din, ellers vil ikke utregningene være presise.

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon.

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her.

sofie777, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...