AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Min bror var sammen med ei jente i mange år, det ble brått slutt for et år siden da han hadde vært utro. Siden den dagen så har damen prøvd alt hun kan for å tilgi broren min. Det ble til at de holdt på, for å prøve å finne tilliten tilbake. I mai planla de å reise på en festival sammen og hun lurte på om jeg ble med. Så var broren min på jobbreise en helg med folk han jobber med og da han kom hjem slapp han bomben. Ut av det blå hadde han på denne reisen falt for ei jente på jobben. Han mener sterkt at han aldri har pratet noe særlig med henne og at det bare ble match på tur. Fra hans gode venn så får vi høre at ei kollega hadde snakket med den nye jenta og spurt om hun var singel. De pratet frem og tilbake om hennes siste forhold osv. Så hadde den nye jenta nevnt at hvis hun skulle likt noen så var det min bror. Damen på jobben gikk da til broren min og spurte om han var singel, noe han sa ja til. Dette her vet ikke eksen om, de hadde en avtale i et år om at de holdt på med hverandre og ingen andre. Men min bror sier så fort han har mulighet at han er helt singel. Ingen i familien fikk vite om nye jenta før hun plutselig dukket opp på familiemiddag. Jeg visste om det via eksen hans da hun sendte melding til meg og spurte om jeg visste om jenta, så hvis det ikke hadde vært for henne hadde jeg heller ikke vist før hun var der. I senere tid har jeg snakket litt med nye dama og hun sier hun hører kommentarer fra hans venner når hun møter de. At kompisene hans kommenterer at de ikke vil velge side, i følge henne er det jo ingen side å velge. I følge nye jenta så var enigheten mellom min bror og eksen at de var venner. Hun blir irritert på at eksen nå reagerer på at han fikk ny dame, sånt må man forvente å høre om da man bestemmer seg for å være venner. Hun vet da tydeligvis ingenting om alt broren min har gjort det siste året. Jeg sliter med å forholde meg til min bror, syns han har vært en skikkelig drittsekk. Hva gjør jeg her? Anonymkode: 96f2b...ee2
Shimogamo Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Jepp, broren din er en drittsekk. Ville gitt ham en real skjennepreken og blottet det hele for dagens lys. 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 Jeg ender med å såre ei jente til og som ikke trenger å oppleve noe slikt. Har hittil bare svart henne at jeg vet hun ikke gjorde noe galt, hun bare falt for en fyr. Hun tror han er den store drømmen. Vet bare ikke hva jeg kan si før det blir kjempe drama. Har ikke lyst til å være den dette kommer fra. Anonymkode: 96f2b...ee2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #4 Skrevet 2. august 2017 Verste var vel med utroskapen den gangen og! Helt sykt hvordan han lyver så lett. Han sa til vår yngre bror at han hadde fulgt ei jente hjem og sovnet der, det at min bror sovner i fylla er helt vanlig, så lillebror reagerte på dette med å flire. Jeg spør om dama vet om det og det var han usikker på og brått snudde han til at jeg ikke fikk si dette til noen. Samme kveld som denne praten med lillebror er det middag med familien. Min bror og dama er der. Kommer inn på temaet at han ba ute og han sier han dro hjem tidlig, uten å handle junkfood og sovnet tidlig. Så flink han var og ikke måte på. Han nevner ikke at han fulgte venninne hjem og sovnet der. Så lett som han lyver! Jeg ble helt sjokkert, men tenkte på loftet jeg ga lillebror. En måned senere får jeg meldinger av dama som hadde opplevd noe annet med broren min og spør meg om jeg sier ifra til henne om jeg skulle vite ting. Når hun spør meg sånn så sier jeg det lillebror fortalte meg. Vi antar både jeg og lillebror at han ikke har gjort noe med denne jenta, at det bare er typisk han å sovne. Jeg får melding fra dama flere timer senere om at broren min hadde vært utro og holdt dette hemmelig. Ikke bare det, men jenta han må med den natta visste ikke at broren min egentlig var opptatt. Så han lurte jo egentlig to jenter her han! Anonymkode: 96f2b...ee2
Carrot Skrevet 2. august 2017 #5 Skrevet 2. august 2017 between a rock and a hard place - det fins sikkert et lignende ordtak i norge men jeg kommer ikke på det i farten.. Om du sier noe vil broren din reagere, om du ikke sier noe risikerer du at det kommer frem at du ikke sa noe.. Jeg ville valgt det jeg var mest komfortabel med selv og kunne stå for. Og ja, broren din er en dust - men det kan være mange grunner til det. Så hvis jeg skulle råde deg ville jeg sagt snakk med broren din, si at du syns han skal starte sitt nye forhold 100% ærlig og ikke som den utro dusten han var.
Gjest Solstråletårer Skrevet 2. august 2017 #6 Skrevet 2. august 2017 Akkurat nå, Carrot skrev: between a rock and a hard place - det fins sikkert et lignende ordtak i norge men jeg kommer ikke på det i farten.. Om du sier noe vil broren din reagere, om du ikke sier noe risikerer du at det kommer frem at du ikke sa noe.. Jeg ville valgt det jeg var mest komfortabel med selv og kunne stå for. Og ja, broren din er en dust - men det kan være mange grunner til det. Så hvis jeg skulle råde deg ville jeg sagt snakk med broren din, si at du syns han skal starte sitt nye forhold 100% ærlig og ikke som den utro dusten han var. Mellom barken og veden tror jeg.
Carrot Skrevet 2. august 2017 #7 Skrevet 2. august 2017 Akkurat nå, Solstråletårer skrev: Mellom barken og veden tror jeg. takk
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #8 Skrevet 3. august 2017 Broren din virker fryktelig umoden. Hvor gammel er han? Er han en veldig usikker type? Du burde ikke blande deg så mye borti det. Men hvis du har et vennskap til de han er kjip mot, og han trekker deg inn i det. Plutselig er det ting du ikke skal si osv hadde jeg tatt det opp med han. Jeg ville sagt til han at han må velge. Enten i et trofast forhold, i et åpent forhold eller forbli singel. Du må få frem hvor utrolig slemt det er mot jenta han er sammen med. Hvordan ville han reagert om det var den andre veien. Han kommer hjem, og finner dama i seng med noen andre. Det er på tide å vokse opp. Skal han være i et forhold så vær i et forhold. Hvis han ikke skjerper seg kan du si du ville ta på deg oppgaven med å fortelle de nye damene han tar med hjem at han har tendenser til å være utro. Gi han rett og slett en sjanse til å skjerpe seg. Jeg vil ikke holdt på en sånn hemmelighet. Anonymkode: 07ae4...f66 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #9 Skrevet 3. august 2017 Jeg hadde sagt dette til han: Jeg går ikke rundt og dekker over ting for deg. Spør hun så får hun vite alt og helt ærlig vurderer jeg å fortelle henne alt selv. Du er en råta bror og dine problemer og lystløgner får du hanskes med selv og ikke la det ødelegge andre uskyldige menneskers liv. Jeg har selv en slik bror. Min søster er som deg, forsøker å holde familue og tråder samlet. Min lillebror er på en måte mellom barken og veden når det gjelder storebror. Var i hvertfall det til en viss grad tidligere. Selv er jeg selvvalgt utenfor det hele da jeg ikke stoler på min storebror på noen som helst måte og han kan bare kjøre livet sitt fullstendig i grøfta for min del. Han er gammel nok til å skulle ha lært å lytte innad, stole på seg selv og å ta det fulle og hele ansvar for egen utvikling og handlinger mot andre. Det du må gjøre, er å velge hvor du står. Som medsøster og kvinne ang hans kjæreste. Hvem vil du vise solidaritet med? Din umodne bror? Eller jenta og deg selv? Anonymkode: 8fc88...611
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå