AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Er det veldig dumt å bli utdannet helsefagarbeider fremfor en bachelor som sykepleier, vernepleier osv? Anonymkode: 119d0...9ec
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Ja, det er mye enklere å få fast stilling som sykepleier eller vernepleier. Jeg vil dog ikke råde noen til å bli verken sykepleier, vernepleier eller helsefagarbeider. Det er dårlig betalt, stort ansvar, stor arbeidsmengde og dårlige arbeidstider. Det er sinnsykt kjipt å bruke julekvelden på å tørke oppkast fremfor å være hjemme sammen med familien. Anonymkode: b1af6...069 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 Ja det er veldig dumt om du kan velge! Har helsefagarbeidere på jobben som ikke får noe fast annet enn hver andre helg, de må stille opp hele tiden for å få løse vakter, blir sliten og trist av å se hvordan de blir behandlet. Velg sykepleier om du ikke er veldig bestemt på å jobbe som vernepleier, mye mer valgmuligheter. Vernepleier er veldig "låst" i forhold Anonymkode: 5795d...4fc
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #4 Skrevet 3. august 2017 Ja det er dumt, sykepleiere tar mer og mer over for helsefagarbeidere Anonymkode: 50cbd...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #5 Skrevet 3. august 2017 Jeg var ferdig utdannet helsefagarbeider for 3 år siden. Samme dag som lærlingtiden sluttet gikk jeg inn i 75%vikariat i 1 år, ette rette flyttet jeg til hjembyen og fikk 50% fast stilling etter ca en måned og fikk økt til 100% etter 5 måneder. Jobbet i denne stillingen i litt over ett år. Gikk deretter til 30% pga jeg skulle ta påbygg i ett år (for å gå sykepleien i år). Nå har jeg flytta til en ny by og fikk napp på første stillingen jeg søkte på 18% og begynner på sykepleien nå i august Jeg vet at jeg har menge fordeler som helsefagarbeider når jeg starter på sykepleien. Jeg kan alt det grunnleggende i stell og medisinering, jeg kan regler og vet hva jobben innebærer. Det tar to år lenger enn å gå direkte på sykepleien, men to år er ingenting. Kunne jeg valgt igjen hadde jeg tatt samme veien som jeg gjorde og utdannet meg til helsefagarbeider og heller ta sykepleien senere Anonymkode: 96ef7...18e
Prague Skrevet 3. august 2017 #6 Skrevet 3. august 2017 Jeg ville helt klart valgt en bachelor i helsefag med en gang. Vanskelig å få full stilling som helsefagarbeider dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #7 Skrevet 3. august 2017 Det er veldig trist, men det blir dessverre vanskeligere og vanskeligere å få full, fast stilling som helsefagarbeider. Sykepleiere har nok bedre sjangse. Helsefagarbeiderne jeg jobbet med anbefalte meg på det høyeste å ta sykepleien, siden jeg var ung, fri og frank. Så jeg anbefaler deg en bachelorgrad, du vil ha flere muligheter i tillegg til at det vil bli enklere å få jobb i et presset marked. å få full, fast stilling er ikke enkelt som sykepleier eller vernepleier heller, men det er nok enda vanskeligere for helsefagarbeidere. Anonymkode: 480c8...f64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå