Gå til innhold

Kan man bo i en campingvogn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

på helårsbasis

Noen som har gjort det og vil fortelle litt om  hvordan det fungerte?

Anonymkode: c8f56...4b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

CAMPING-vogn, smak litt på ordet. CAMPING-vogn. Lurer på hva det vil si, CAMPING? :klo: 

Anonymkode: 4cc05...8ca

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan bo i campingvogn hele året. Du kan ikke registrere adressen i folkeregisteret og må stå som "uten fast bopel", men du kan bo i telt, campingvogn, bobil, båt etc. om du vil. Pappa han bodde lang tid i båten sin. Null stress det :)

Anonymkode: bd8e3...a54

• Liker 2
Skrevet

Tanken har streifet meg.

Her i landet er det ikke særlig tilrettelagt/forståelse for dem som ønsker å bo i husvogn, campingvogn, bobil, hytte, telt, båt eller mikrohus. En må i de fleste tilfeller melde seg bostedsløs, selv om en jo ikke er hjemløs. Om en vil ha en folkeregistrert adresse og samtidig være mobil er det ikke så lett. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Kan vel bruke postboks da? Har tenkt det samme. Det som er viktig er at den er vinterisolert og i god teknisk stand. Noen er det høyt fuktighetsnivå i. Ville i så fall prøvd å dekke den mest mulig. At den står under et e.l.

Ser for meg at det kan være en god måte å spare opp til skikkelig bolig. En periode i campingvogn/bil.

Anonymkode: 4f37e...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Så vidt meg bekjent er det ikke tillatt å bo i en campingvogn registrert som fast bosted (dvs. folkeregistrert adresse), men om man kjenner noen man stoler på i nærheten og som godtar det, så kan man jo registrere seg som boende der. 

Anonymkode: a2221...ede

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt meg bekjent er det ikke tillatt å bo i en campingvogn registrert som fast bosted (dvs. folkeregistrert adresse), men om man kjenner noen man stoler på i nærheten og som godtar det, så kan man jo registrere seg som boende der. 

Man kan være registrert som "uten fast bopel" og ha postboks eller en c/o-adresse som postadresse. Det er fullstendig lovlig :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan være registrert som "uten fast bopel" og ha postboks eller en c/o-adresse som postadresse. Det er fullstendig lovlig :)

Ja, men det er en del som har opplevd problemer med å få jobb eller innvilget lån dersom man har status "ikke fast bopel". Oppgir man en postboks eller c / o adresse som primær postadresse så er det en del som rynke på nesa, særlig i kontakt med offentlige funksjoner. Da er det som regel bedre å registrere seg hos noen man stoler på for å få tilsendt offentlige dokumenter, lånetilbud fra banker osv….

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...