AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #1 Skrevet 2. august 2017 Er man sær om man forventer å bli kalt onkel og tante fra begge foreldrene, om man har stilt opp ekstremt mye. Den ene kaller oss onkel og tante, den andre har alltid sagt kun navnene våres til ungene. Vi har korrigert personen, men virker ikke som det går inn. Men når noen i familien til denne personen kommer, så kaller han disse onkel og tante hele tiden å de har ikke stilt opp en eneste gang for ungene. Og da mener jeg ikke en eneste gang. Ungene kaller oss onkel og tante, men noen ganger ved navn om h*n har sagt det nok ganger til de. Er man sær om man forventer dette? Anonymkode: 9b999...6eb
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #2 Skrevet 2. august 2017 Er dere onkel og tante til barna? Og er onkel og tante noe hederstittel? Siden det legges veldig vekt på hvem som har stilt opp og ikke? Kanskje lettere for noen å omtale egne søsken som onkel og tante enn partner søsken? Anonymkode: da0d2...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #4 Skrevet 2. august 2017 Ja, jeg syns man er sær om man legger så mye i titlene, og setter likhetstegn ved tante/onkel-tittelen og hvor mye man "har stilt opp". Jeg syns ikke man er sær fordi man foretrekker og syns det er koselig å bli kalt tante/onkel, men bare fortsett å kall deg det selv, og si til barna at du syns det er koselig. Det er sært å legge så mye i det, kan det være at det er din/din manns søsken som automatisk sier tante/onkel, og den "inngiftede" som bruker navn, mens den inngiftede sier tante/onkel om de på sin side? da er det bare følelsen av slekt, ikke noe med innsats å gjøre. Jeg har lett for å kalle mine svigerforeldre ved navn, mannen min sier alltid farfar og farmor. Det har ingen ting med hvor god kontakt vi har eller at jeg ønsker barna skal ha et mer distanser forhold til dem, det er bare naturlig slik sånn i farta. Anonymkode: 47ff4...e7a 1
GammelKaktus Skrevet 2. august 2017 #5 Skrevet 2. august 2017 Herlighet, jeg glemmer og av og til å si onkel til mitt søsken og kaller han ved navn... Synes det er sært å reagere på dette.
Hactar Skrevet 2. august 2017 #6 Skrevet 2. august 2017 Forstår jeg deg rett at det du klager på er at foreldrene kaller onkelen og tanta til barna for onkel og tante, men ikke dere? Og dere er venner av foreldrene, og har stilt mye opp? Jeg er ikke vant med å kalle andre enn søsken med partnere for onkel og tante, uansett hvor nære de måtte være ellers. Skulle mine venner begynt å rette på meg når jeg kalte dem ved navn, hadde jeg lurt på om de visste hva onkel og tante egentlig er. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå