Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kom meg for øret at min 9 åring, og innimellom 7 åringen, ser på Skam sammen med den nye samboeren til faren. Dette synes jeg ikke er ok. Kan jeg sende en mld til min x og si at jeg ikke liker det? Forstår at jeg ikke har noe med hva som foregår i deres hjem, og hvordan de gjør ting. Men dette er snakk om mine barn

Anonymkode: d3c13...970

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville undersøkt litt mer før jeg hisset meg opp her.

Jeg har selv vist min datter på 8 år klipp fra Skam. Helt vanlige klipp som ikke inneholder noe ekstremt, har selvsagt sett dem på forhånd. Mange barnevennlige klipp i sesongen med Sana. Det har vært så mye snakk om Skam i media at jeg syntes det var greit at hun visste hva det var.

Anonymkode: 55862...1c0

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det virkelig er så mye verre ting barn kan se på enn Skam? Bruddstykker av dagsrevyen for eksempel...

og jeg mener  at dersom dette er noe eksen din synes er innafor så er det hans avgjørelse i sitt hjem. Det at du ikke liker det betyr ikke at du har rett til å ta avgjørelser på vegne av den andre forelderen.

Hadde han satt dem i fare, eller bedrevet omsorgssvikt, ville du definitivt kunne satt ned foten. Men hva de ser på tv sammen er ikke din sak, dersom faren er en normalt oppegående person altså.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du spørre her om hva du kan si? Har du null vilje selv til å si fra? Må fremmede fortelle deg hva du skal syns? 

Anonymkode: ab38a...517

AnonymBruker
Skrevet

Er det så mye skummelt i Skam da? Så lenge de ser det sammen med en voksenperson synes jeg ikke det virker problematisk.

Anonymkode: 43df4...d79

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ikke ok? Noe av det viktigste, etter min mening, er å lære barn om følelser og hva de betyr. Også skamfølelsen.

Anonymkode: 7280e...b05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...