Gå til innhold

Hvilke byer i Tyskland har dere besøkt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvilke er deres favoritter og hvorfor? :) 

Jeg har sett mye av Tyskland, men vil se mer og kanskje få litt tips. Selv synes jeg Hamburg er flott.

Anonymkode: e084f...688

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flensburg

Lubeck

Hamburg

Anonymkode: b84ff...b51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i Kiel og Berlin. Var en gang i Tyskland som 14 åring, kjørte over grensen fra Danmark. Men husker lite av det. Elsker Berlin, flott by, og veldig lett å komme seg rundt.

Anonymkode: f3a23...c36

Gjest Linaria
Skrevet

Berlin, Potsdam, München, Hamburg, Flensburg, Kiel, Düsseldorf, Neustadt, Köln, Koblenz, Frankfurt, Fulda, Bebra, Karlsruhe, Augsburg, Leipzig, Dresden, Garmisch-Partenkirchen, Konstanz som jeg kommer på i farta etter å ha sett på et kart. Har kjørt mye gjennom Tyskland og har flere venner der. 

Selv liker jeg Berlin for utelivet, kulturen og historien, München for arkitektur og parker og Oktoberfest (men synes de ellers kan være litt for konservative her), og Garmisch-Partenkirchen for natur og koselige gater med typiske tyrolerhus. Düsseldorf har også bra uteliv, og Connewitz-området i Leipzig er interessant. 

Skrevet

Min favoritt av tyske byer jeg har vært i er uten tvil Freiburg. Det er en liten by, men den har så mye personlighet og så mange fine aspekter at jeg kunne reist dit hvert år. Er ellers veldig glad i München som er en vakker storby, og elsker utelivet og shoppingen i Berlin.

Skrevet

Har vært i:

Flensburg
Dresden
München
Berlin
Kiel
Frankurt

Likter München veldig godt, koselig by, spesielt når det er julemarked. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

AnonymBruker
Skrevet

Flensburg, Berlin, Darmstadt (har familie der), Lübeck og Frankfurt 

Anonymkode: b08d8...25a

AnonymBruker
Skrevet

Berlin, Leipzig, München, Hamburg, Frankfurt og div. mindre byer. 

Anonymkode: 34b24...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Freiburg er nydelig! Har familie der, så den byen besøker jeg ofte. Veldig sjarmerende, og kort vei til både frankrike og basel. Liler også stuttgart og frankfurt. 

Anonymkode: 41781...d57

Skrevet

Jeg liker alle byene i Nord-Tyskland.

Gjest Axl Rose
Skrevet

Berlin, Dortmund, Mainz, Frankfurt, Kiel, Stuttgart, Düsseldorf og München. 

Skrevet

Flensburg, Bremerhaven, Kiel, Hamburg, Koblenz, Køln, Magdeburg, Heidelberg, Freiburg, Hannover, Frankfurt, Marburg og noen jeg ikke husker i farten.

Av de nevnte så er Heidelberg og Freiburg mine favoritter.

Skrevet

München og Garmisch-Partenkirchen. München var en fin by, men Garmisch var litt kjedelig for min smak.

Skrevet

Lübeck synes jeg var en flott og koselig liten by. Ellers likte jeg Hamburg veldig godt. Synes Berlin var ganske oppskrytt, men helt ok by. 

• 4 uker senere...
Skrevet

Heidelberg er ok. Friedrichshafen er også ok - ligger ved Bodensee i syd på grensen mot Østerrike og Alpene.

Skrevet

Hvor sjarmerende er det ikke å stå på en rasteplass utenfor Dortmund i regnvær, studere rushtrafikken og spise en bratwurst mens man trekker inn en blanding av sur nedbør og industri ned i lungene?....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...