AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Jeg tenker og tenker, hele tiden, sier aldri stopp. Tenker på bagateller som har skjedd for flere år siden, dukker opp nye ting hele tiden som jeg egentlig ikke har brydd meg om før, men som jeg nå plutselig har begynt å tenke over og irritere meg og gruble over. " Hvorfor ? Hva hvis? Hva tenker de om meg? " jeg analyserer også alt jeg sier og føler jeg driter meg ut og kludrer og klumset til alt jeg sier. Dette er så slitsomt at jeg går på veggen snart. Føler meg bare teit, mistet all selvtillit og tenker at alle syntes jeg er en rar plage som alle snakker og tenker mye rart om. Er det flere som har det sånn ? Dette orker jeg ikke mer og får det bare ikke ut av hodet, det henger seg opp og episodene går igjen og igjen oppi hodet mitt. Anonymkode: 03591...9c4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Dette var som å lese om meg selv! Anonymkode: 66cb7...642 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var som å lese om meg selv! Anonymkode: 66cb7...642 Missforstå meg rett, men godt å høre det er fler. Klarer du å tenke at tankene et urelevante ? Eller tenker du at det du tenker er helt reelt ? For min del så "vet" jeg at det jeg tenker er helt reelt. Klarer ikke å tro at det ikke er sannheten. Anonymkode: 03591...9c4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 Bipolar eller angstlidelse? Anonymkode: b48f1...170
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 Jeg har tendenser til å gjøre det samme. Skjemmes enda over ting som skjedde for 20 år siden. MEN, jeg vet også at jeg tenker lite over hva andre f.eks har gjort for så å tenke at de var skikkelig dumme eller noe slikt. De fleste er mer enn nok med seg og sitt at de tenker svært lite på hva du eller jeg gjorde som vi kanskje synes var så teit gjort av oss. Anonymkode: e849a...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bipolar eller angstlidelse? Anonymkode: b48f1...170 Bipolar? Herregud, latterlig. Anonymkode: 66cb7...642 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bipolar eller angstlidelse? Anonymkode: b48f1...170 Har angst ja. Men ikke bipolar Anonymkode: 03591...9c4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bipolar? Herregud, latterlig. Anonymkode: 66cb7...642 Jeg har faktisk bipolar, og tankespinn er faktisk et veldig vanlig symptom på denne lidelsen. Hver så snill å sett deg inn i sykdommer før du kaller det latterlig. Anonymkode: b48f1...170
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk bipolar, og tankespinn er faktisk et veldig vanlig symptom på denne lidelsen. Hver så snill å sett deg inn i sykdommer før du kaller det latterlig. Anonymkode: b48f1...170 Tankespinn er et symptom på svært mange diagnoser. Her er det du som trenger å sette deg mer inn i ting. Anonymkode: 66cb7...642 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tendenser til å gjøre det samme. Skjemmes enda over ting som skjedde for 20 år siden. MEN, jeg vet også at jeg tenker lite over hva andre f.eks har gjort for så å tenke at de var skikkelig dumme eller noe slikt. De fleste er mer enn nok med seg og sitt at de tenker svært lite på hva du eller jeg gjorde som vi kanskje synes var så teit gjort av oss. Anonymkode: e849a...fb2 Det var godt å høre, kanskje mer vanlig enn man tror. Jeg har prøvd å tvinge meg selv til å tenke den tanken, men til ingen nytte. Går til psykolog, men det er ingenting som klarer å snu om tankegangen min, begynner å miste håpet Anonymkode: 03591...9c4
Gjest paragone Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 (endret) 3g4sd Endret 20. april 2020 av paragone
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tankespinn er et symptom på svært mange diagnoser. Her er det du som trenger å sette deg mer inn i ting. Anonymkode: 66cb7...642 Fortsatt frekt å kalle det latterlig når folk med bipolar påpeker at tankespinn er et vanlig symptom på denne lidelsen. Kan godt være at tankespinn også er symptom på flere diagnoser. Men da burde du heller nevne de istede for å gå til angrep og latterliggjøre andre som kommer med svar. Og når du faktisk prøver å latterliggjøre at tankespinn er typisk ved bipolar, da vet du veldig lite om denne stkdommen og burde derfor ikke kommentere om den. Anonymkode: b48f1...170 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #13 Skrevet 1. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tankespinn er et symptom på svært mange diagnoser. Her er det du som trenger å sette deg mer inn i ting. Anonymkode: 66cb7...642 Bipolar er det helt sikkert at jeg ikke har. Anonymkode: 03591...9c4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #14 Skrevet 1. august 2017 Begynn å gå en ordentlig fjelltur eller lignende. Da får du koblet av tankespinnet ditt. Jeg sliter på en måte med det samme. Jeg har hele fortiden min i bakhodet (ikke negative ting), og kverner omigjen og omigjen på tidligere kjærester osv..... Jeg kommer meg liksom ikke frem. Holder altfor mye igjen på ting som har vært, selv om det er 20 år siden.... Anonymkode: 5933d...316
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #15 Skrevet 1. august 2017 4 minutter siden, paragone skrev: Beste trikset jeg har er og innse at det egentlig ikke er så veldig ille å ha masse tanker i hodet. Når jeg aksepterer at tankene bare kan være der så plager de meg mye mindre. Det å ønske at tanker skal stoppe kan være en stor del av irritasjonsmomentet med tanker. Hvis du ønsker at de skal stoppe blir du frustrert over at de ikke stopper, hvis du ikke ønsker at de skal stoppe så blir du aldri frustrert over at de ikke stopper. Jeg tror det er vanskelig å bli mislikt sosialt. Jeg vil påstå at folk liker å være med andre folk selv om de ikke er spesielt morsomme eller interessane. Hvis f.eks mennesker ikke kunne kommunisere verbalt med hverandre, så vil jeg påstå at mennesker får glede av sosial omgang. Da innser en at det ikke nødvendigvis trenger å gjøre så mye ut av seg så lenge en ikke er direkte frekk eller sutrer. Takk for tipset men jeg har prøvd så mye, jeg har satt igang store prosjekter og prøver å holde meg aktivisert med noe hele tiden, men tankene trenger seg så hardt igjennom at de hadde vært der uansett om jeg hadde skåret av meg beinet tror jeg. Jeg får ikke til å bare koble det ut... Anonymkode: 03591...9c4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #16 Skrevet 1. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynn å gå en ordentlig fjelltur eller lignende. Da får du koblet av tankespinnet ditt. Jeg sliter på en måte med det samme. Jeg har hele fortiden min i bakhodet (ikke negative ting), og kverner omigjen og omigjen på tidligere kjærester osv..... Jeg kommer meg liksom ikke frem. Holder altfor mye igjen på ting som har vært, selv om det er 20 år siden.... Anonymkode: 5933d...316 Ja, det er sånn jeg har det, kommer meg ikke vidre i tankegangen, kan tenke på en ting som skjedde for 10 år siden f.eks og det kjennes ut som det skjedde igår. Men det er 100 forskjellige ting jeg tenker på og det kommer en ny ting hver dag. Akkurat som hodet mitt prøver å rydde opp i ting en etter en, men det vil jo vare i evigheten for det er så mye... tankene mine er der uansett hva jeg gjør, om jeg trener, er med venner, hva som helst, de sitter der, bom fast. Anonymkode: 03591...9c4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #17 Skrevet 1. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er sånn jeg har det, kommer meg ikke vidre i tankegangen, kan tenke på en ting som skjedde for 10 år siden f.eks og det kjennes ut som det skjedde igår. Men det er 100 forskjellige ting jeg tenker på og det kommer en ny ting hver dag. Akkurat som hodet mitt prøver å rydde opp i ting en etter en, men det vil jo vare i evigheten for det er så mye... tankene mine er der uansett hva jeg gjør, om jeg trener, er med venner, hva som helst, de sitter der, bom fast. Anonymkode: 03591...9c4 Jeg for min del, tror at jeg er stresset, og at det er lettere å tenke på ting som har vært før - for de trenger du ikke forholde deg til lenger. Tror også - igjen for min del - at dette er siste stopp før en evt depresjon eller kasnkje aller mest utbrenthet. Pass på, så du ikke går på en smell. Stor klem Anonymkode: 5933d...316
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #18 Skrevet 2. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg for min del, tror at jeg er stresset, og at det er lettere å tenke på ting som har vært før - for de trenger du ikke forholde deg til lenger. Tror også - igjen for min del - at dette er siste stopp før en evt depresjon eller kasnkje aller mest utbrenthet. Pass på, så du ikke går på en smell. Stor klem Anonymkode: 5933d...316 Jeg føler at jeg må forholde meg til disse tingene, tenker at folk fortsatt tenker over ting jeg sa for 100 år siden, hva om de missforstod osv.... jeg har alerede gått på smellen og ble sykemeldt en god stund... men det har ikke hjulpet. Anonymkode: 03591...9c4
Gjest paragone Skrevet 2. august 2017 #19 Skrevet 2. august 2017 (endret) gergafa Endret 20. april 2020 av paragone
linsejesus Skrevet 2. august 2017 #20 Skrevet 2. august 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er sånn jeg har det, kommer meg ikke vidre i tankegangen, kan tenke på en ting som skjedde for 10 år siden f.eks og det kjennes ut som det skjedde igår. Men det er 100 forskjellige ting jeg tenker på og det kommer en ny ting hver dag. Akkurat som hodet mitt prøver å rydde opp i ting en etter en, men det vil jo vare i evigheten for det er så mye... tankene mine er der uansett hva jeg gjør, om jeg trener, er med venner, hva som helst, de sitter der, bom fast. Anonymkode: 03591...9c4 Det som hjalp meg var å bruke psykedelika, nærmere bestemt fleinsopp, et par ganger. Etter det har jeg ikke vært plaget av tvangstankene som jeg hadde hatt fra jeg var et barn. Psykedelika viser stadig svært lovende resultater i behandling av angst-, tvangs-, og avhengighetslidelser. Søk litt på nettet, så finner du alt du trenger å vite om sikker og praktisk bruk. I motsetning til mytene og vandrehistoriene mange fortsatt tror på, er det trygt å bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå