Gå til innhold

125 i iq-mensa online test....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres iq når dere tar testen?:)  Hva ligger snittet på?

Anonymkode: d3fad...ad7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snittet ligger på 100. Alltid. 

Anonymkode: fc3d6...440

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 2.8.2017 den 0.52, AnonymBruker skrev:

.

Endret av æøå*
Gjest JanHelge
Skrevet

De fleste scorer generelt litt dårligere på Mensa sin kontrollerte test sammenlignet med prøvetesten deres på nettet, så scoren din er mer en indikasjon, men en score på 125 på prøvetesten deres er en bra score og jeg antar at du da scorer over standardavviket også på den kontrollerte testen.

Hva gjelder IQ-tester så kan man ikke score høyere enn man er kapabel til, men dersom man er trøtt og uopplagt, stresset eller har en dårlig periode så kan man gjerne underprestere på en slik test, så kanskje du burde forsøke deg på den kontrollerte testen en gang du er opplagt og uthvilt og har en grei periode uten bekymringer etc., med en score på 125 og dersom du var uopplagt eller hadde mye å tenke på når du tok testen så kan du kanskje klare kravet på en god dag dersom du underpresterte på prøvetesten, du scoret ikke så langt fra kravet.

AnonymBruker
Skrevet

Spis sunt og søtt og ta testen på opptak :)

Anonymkode: 0c9c4...754

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Steffieboy skrev:

Tror ikke jeg har tatt akkurat den. Link? Koster det noe, gidder jeg ikke..

Jeg har tatt mange tester tidligere. Alt ifra 103 til 125 har "scoret". Som oftest er jeg på rundt 110-115, men det varierer fra test til test, om hvorvidt det handler om figurer, logikk, hukommelse osv. Figurer er det verste for min del.

Gå inn på mensa.no, er gratis online test. Den går på tid.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, JanHelge skrev:

De fleste scorer generelt litt dårligere på Mensa sin kontrollerte test sammenlignet med prøvetesten deres på nettet, så scoren din er mer en indikasjon, men en score på 125 på prøvetesten deres er en bra score og jeg antar at du da scorer over standardavviket også på den kontrollerte testen.

Hva gjelder IQ-tester så kan man ikke score høyere enn man er kapabel til, men dersom man er trøtt og uopplagt, stresset eller har en dårlig periode så kan man gjerne underprestere på en slik test, så kanskje du burde forsøke deg på den kontrollerte testen en gang du er opplagt og uthvilt og har en grei periode uten bekymringer etc., med en score på 125 og dersom du var uopplagt eller hadde mye å tenke på når du tok testen så kan du kanskje klare kravet på en god dag dersom du underpresterte på prøvetesten, du scoret ikke så langt fra kravet.

Jeg var veldig trøtt, tok testen i natt på mobilen. 

AnonymBruker
Skrevet
På 2.8.2017 den 0.52, AnonymBruker skrev:

Hva er deres iq når dere tar testen?:)  Hva ligger snittet på?

Seriøst, får man under 130-140 på den testen så har man ikke mye over 100 i virkeligheten.

Anonymkode: 9d312...1f0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Online mensa testen er ikke ment som noe annet enn en liten pekepinn/tidsfordriv - scoren man får bør man av den grunn ta med en stor klype salt og den representerer ikke hvor landet egentlig ligger. Avviket kan være alt fra 10 til 50 poeng mellom online mensa test og den ekte og mer omfattende testen.

Skal man ta den ekte autoriserte testen kan det gjøres hos en psykolog eller ved fysisk oppmøte hos Mensa. Husk dette koster penger da, med mindre du har frikort hos psykologen. 

Endret av WubWub
Skrevet
4 timer siden, WubWub skrev:

Online mensa testen er ikke ment som noe annet enn en liten pekepinn/tidsfordriv - scoren man får bør man av den grunn ta med en stor klype salt og den representerer ikke hvor landet egentlig ligger. Avviket kan være alt fra 10 til 50 poeng mellom online mensa test og den ekte og mer omfattende testen.

Skal man ta den ekte autoriserte testen kan det gjøres hos en psykolog eller ved fysisk oppmøte hos Mensa. Husk dette koster penger da, med mindre du har frikort hos psykologen. 

50 poeng avvik? Hvor har du det fra. Det hørtes voldsomt ut. 50 poeng i forskjell utgjør to totalt forskjellige mennesker. Nesten fra geni til utviklingshemmet.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Lanista1984 skrev:

50 poeng avvik? Hvor har du det fra. Det hørtes voldsomt ut. 50 poeng i forskjell utgjør to totalt forskjellige mennesker. Nesten fra geni til utviklingshemmet.

Ja så store avvik kan det være mellom en leke test og en ekte test. Scorer du 147 online på en uautorisert test så kan du meget vel score 97 på en ekte test. 

Tror 99% av de som svarer at de har 130-170 IQ etter å ha tatt online tester ville fått seg et gedigent sjokk om de tok en ekte IQ test. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 116-132 sjiktet. Sier meg fornøyd med det. Har høy EQ også.

Anonymkode: 04674...994

AnonymBruker
Skrevet

Jeg scorer mellom 125 og 129. Har gjort det i alle år. Frustrerer meg at jeg ikke kommer over grensen :P 

Anonymkode: 4e0f3...ae0

Skrevet (endret)
  1. 14 minutter siden, WubWub skrev:
    1. Ja så store avvik kan det være mellom en leke test og en ekte test. Scorer du 147 online på en uautorisert test så kan du meget vel score 97 på en ekte test. 
    2. Tror 99% av de som svarer at de har 130-170 IQ etter å ha tatt online tester ville fått seg et gedigent sjokk om de tok en ekte IQ test. 

Jeg har tatt testen fysisk på en skole på kveldstid i regi av MENSA. Jeg har også tatt den testen MENSA har på sine sider. Opplevde ikke stor forskjell. Hvis du derimot snakket om andre online-tester, kan kanskje avviket være større. Jeg har også tatt IQ-test gjennom det amerikanske forsvaret. Igjen uten store forskjeller.

Endret av Lanista1984
tillegg
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, WubWub skrev:

Ja så store avvik kan det være mellom en leke test og en ekte test. Scorer du 147 online på en uautorisert test så kan du meget vel score 97 på en ekte test. 

Tror 99% av de som svarer at de har 130-170 IQ etter å ha tatt online tester ville fått seg et gedigent sjokk om de tok en ekte IQ test. 

Jeg tviler sterkt på at Mensa legger ut en prøvetest som er så enkel at hvis man tok den ekte testen så ville man skåre nesten 50 poeng mindre. Greit nok med alle iq testene som man betaler for på nettet, hvor omtrent alle, uansett hvor " dum" man er får en iq på nærmere 140 ;) .

Anonymkode: ac2d2...28d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, WubWub skrev:

Avviket kan like gjerne gå andre veien. Jeg scorer betraktelig høyere på kontrollerte tester enn på nettester. 

Anonymkode: fc3d6...440

AnonymBruker
Skrevet

Jeg scoret 131 på mensa.no prøvetesten, på den for Mensa.dk så scoret jeg 134, så ikke store avvik.

Anonymkode: ac2d2...28d

Skrevet (endret)
7 timer siden, WubWub skrev:

Jeg opplevde ikke store avvik med Mensa sin online og fysiske test. Jeg skåret faktisk bedre på den fysiske testen enn jeg gjorde online(133 - 98.6 prosentil vs 131 98 prosentil). Mensa selv sier også at onlinetesten er en god pekepinn på hvordan du vil skåre på deres offisielle test. De presiserer at onlinetesten ikke er en ordentlig IQ-test, men at den gir en veldig god pekepinn på hvordan resultatet på den ordentlige testen vil bli. For meg stemte dette godt. 

Dog når det gjelder onlinetester skal man være meget skeptisk, det er jeg enig i - men mensa sin onlinetest er noe annet, og stemmer bra med den ordentlige testen, selv om den ikke er noen vitenskapelig test.

For å sitere det som står på mensa.no: "Vi har laget en online IQ-test du kan prøve. Denne hjemmetesten er gitt til en del mennesker med kjent IQ-skår for å få et sammenligningsgrunnlag, og resultatene her har generelt vært samsvarende."

Endret av physics
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, physics skrev:

Jeg opplevde ikke store avvik med Mensa sin online og fysiske test. Jeg skåret faktisk bedre på den fysiske testen enn jeg gjorde online(133 - 98.6 prosentil vs 131 98 prosentil). Mensa selv sier også at onlinetesten er en god pekepinn på hvordan du vil skåre på deres offisielle test. De presiserer at onlinetesten ikke er en ordentlig IQ-test, men at den gir en veldig god pekepinn på hvordan resultatet på den ordentlige testen vil bli. For meg stemte dette godt. 

Dog når det gjelder onlinetester skal man være meget skeptisk, det er jeg enig i - men mensa sin onlinetest er noe annet, og stemmer bra med den ordentlige testen, selv om den ikke er noen vitenskapelig test.

Jeg har heller ikke opplevd noen store avvik mellom online test og ekte test annet enn at online testen ikke scorer høyere enn 149 men den virkelige testen ikke har noen begrensning. 

Men jeg siterer bare det som det står på mensa sine sider; online testen er bare en pekepinne og ingen reell test. 

Skrevet
7 timer siden, WubWub skrev:

Du har trolig ikke tatt testen på MENSA sine sider. Den går definitivt ikke til 170.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...