Elena87 Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 (endret) Jeg leier en kjellerleilighet i ett hus. Der er det to kjellerleiligheter, og akkurat nå leier jeg på det minste, men (!!!) huseierens mor skulle flytte, og jeg skulle leie fir en høyere sum nabo kjellerleiligheten. Innflytningsdatoen (står også i kontrakten), skulle være i dag (01 August).. men hu moren til huseieren holder FORTSATT på å flytter ut og i dag sa hun at hun trodde ikke det var klart før 05 August.. den dagen flytter det også inn ei jente i min leilighet.. men om vi ikke får flyttet over før 05 må jo meg og den nye jenta tråkke hverandre ned med tingene våre, gå i veien og det blir jo ett KAOS! Vi kan ikke flytte ut av en leilighet samtidig som ei flytter inn?!? Jeg skal også jobbe 05 August.. det er heldigvis morgenskift, men jeg vil jo gjerne sitte ned å slappe av, dusje og spise etter jobb og ikke rett i kaos 4 dager etter at innflytningsdatoen egentlig var.. Hva skal jeg gjøre og hva er mine rettigheter her? Noen som vet? Er så stresset og frustrert på hvordan den dagen kommer til å bli og over at de ikke klarer å holde datoen de først sa... Endret 1. august 2017 av Elena87 Overskriften var feil 1
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Du skal ta kontakt med din husvert og kreve at du får overta. Ellers må de skaffe deg en erstatning frem til du kan flytte inn.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 Huseierens mor. Ja da sliter du nok. Det er i det minste slik at du har krav på å slippe leie før du faktisk kan overta.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 1 minutt siden, kilo skrev: Ring til megler eller anmeld ho Megler? Anonymkode: 350bf...b9f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 Enig med Blondie her. Jeg ville også krevd avslag på leien for august. Anonymkode: f9c80...c00 12
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 Åh come'on, gi henne litt slækk da! Anonymkode: 2488c...0f7 3
Elena87 Skrevet 1. august 2017 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med Blondie her. Jeg ville også krevd avslag på leien for august. Anonymkode: f9c80...c00 Jeg har allerede betalt.. (forskuddsbetalte 31 juli) og jeg har fortsatt muligheten til å bo i den leiligheten jeg egentlig skulle ut av i dag frem til moren er ute.. :s
ajarRun Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 1 minutt siden, Elena87 skrev: Jeg har allerede betalt.. (forskuddsbetalte 31 juli) og jeg har fortsatt muligheten til å bo i den leiligheten jeg egentlig skulle ut av i dag frem til moren er ute.. :s Dette er jo enkelt. Du lar være å flytte ut. Da må du betale dagsleie, men du kan være der i fjorten dager uten videre konsekvenser. Nye leietagere kan selvsagt ikke flytte inn da. Hva hans andre leietager gjør er ikke ditt problem. 1
miramis Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 1 minutt siden, Elena87 skrev: Jeg har allerede betalt.. (forskuddsbetalte 31 juli) og jeg har fortsatt muligheten til å bo i den leiligheten jeg egentlig skulle ut av i dag frem til moren er ute.. :s Da ber du om å få tilbake forskjellen på nye leien og den gamle. 2
Elena87 Skrevet 1. august 2017 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2017 19 minutter siden, ordinarygirl skrev: Snakk med huseier. Han gidder ikke engang å sette opp brannalarmer så tviler på at det hjelper å si noe til han :o inn ett øre og ut det andre.. jeg hadde samme problemer når jeg flyttet inni den lille leiligheten (samme huseier), da kom vi hit med full bil og hengerlass på datoen jeg fikk (med senga tilogmed), vi måtte snu og jeg måtte sove hos svigermor for hu som bodde der før meg var ikke ferdig.. (sånn ender det sikkert opp med hu nye som skal komme 05 Aug. :-( og det er sinnsykt kjipt, spesielt om det regner og du har hengerlass)
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 4 minutter siden, Elena87 skrev: Han gidder ikke engang å sette opp brannalarmer så tviler på at det hjelper å si noe til han :o inn ett øre og ut det andre.. jeg hadde samme problemer når jeg flyttet inni den lille leiligheten (samme huseier), da kom vi hit med full bil og hengerlass på datoen jeg fikk (med senga tilogmed), vi måtte snu og jeg måtte sove hos svigermor for hu som bodde der før meg var ikke ferdig.. (sånn ender det sikkert opp med hu nye som skal komme 05 Aug. :-( og det er sinnsykt kjipt, spesielt om det regner og du har hengerlass) Om du har en useriøs utleier og velger å forlenge kontrakt med ham, så må du nesten bare forvente galskap, og da er det lite hjelp i med råd om hva du har rett til... Anonymkode: 02fbc...dcc 28
Elena87 Skrevet 1. august 2017 Forfatter #13 Skrevet 1. august 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du har en useriøs utleier og velger å forlenge kontrakt med ham, så må du nesten bare forvente galskap, og da er det lite hjelp i med råd om hva du har rett til... Anonymkode: 02fbc...dcc Alle andre leiligheter var svindyre (for meg) og jeg venter barn så hadde ikke andre valg..
Gjest Blondie65 Skrevet 2. august 2017 #14 Skrevet 2. august 2017 Men her må du faktisk takke deg selv da for at du ikke har lært av dårlig erfaring. Det er dessverre slik at vi alle kan gjøre tabben en gang med en useriøs husvert. Men du går jo inn i leieforhold med en huseier som ikke overholder lovverket - både husleielov og bygningslov - for andre gang. Da, kjære TS - forsvinner sympatien. Du får visst dessverre det du betaler for.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 2. august 2017 #15 Skrevet 2. august 2017 Kan ikke du begynne å flytte inn samtidig som mor flytter ut ? Da går "heller" du og mor "oppå" hverandre enn du og denne nye jenta, og det er før vakten din? Og uansett, hvem trenger fire,fem dager på å flytte ut fra en leilighet..? Er den egentlig stor denne leiligheten da?
Fleur Delacour Skrevet 2. august 2017 #16 Skrevet 2. august 2017 Er det ikke brannalarm/røykvarslere der? Da vil jeg si det er et større problem enn å få den andre leiligheten 5 dager etter avtale. Og der skal du bo med et barn? 8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #17 Skrevet 2. august 2017 8 timer siden, Elena87 skrev: Jeg har allerede betalt.. (forskuddsbetalte 31 juli) og jeg har fortsatt muligheten til å bo i den leiligheten jeg egentlig skulle ut av i dag frem til moren er ute.. :s Da trekker du det av neste måneds husleie. Dette er en såpass stor ulempe for deg at du bør kompenseres med redusert husleie. Du kan evt be deg fri denne dagen til flytting, og så trekke et beløp tilsvarende tapt arbeidsinntekt fra husleia. Bare informer utleier om dette, det er ikke stort han kan gjøre med det. Anonymkode: 36c96...1bb 3
Gjest noe tilfeldig Skrevet 2. august 2017 #18 Skrevet 2. august 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da trekker du det av neste måneds husleie. Dette er en såpass stor ulempe for deg at du bør kompenseres med redusert husleie. Du kan evt be deg fri denne dagen til flytting, og så trekke et beløp tilsvarende tapt arbeidsinntekt fra husleia. Bare informer utleier om dette, det er ikke stort han kan gjøre med det. Anonymkode: 36c96...1bb Mener man har okrav på fri med lønn i forbindelse med flytting, om man er fast ansatt.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #19 Skrevet 2. august 2017 27 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Mener man har okrav på fri med lønn i forbindelse med flytting, om man er fast ansatt. Ikke etter loven, men det kan være tariffestet eller nedfelt i permisjonsreglementet på jobben. Anonymkode: 8e1e7...4b9 2
Ruccula Skrevet 2. august 2017 #20 Skrevet 2. august 2017 Jeg skjønner ikke at du vil bo hos en så useriøs huseier. Jeg har akkurat også leid ut min leilighet fra 01 august og leietakerne fikk lov til å begynne å flytte inn allerede forrige helg. Du skal selvfølgelig ikke betale for de dagene du ikke kan bo i leiligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå