Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Sitter å vurderer å prøve å søke studieplass på restplasser. Men hva er egentlig et bachelorstudie i pedagogikk? er man da utdannet lærer/adjunkt? eller er det et bachelor som krever videre utdanning etterpå? Jeg tenker i sammeligning til vanlig "lærerstudiet" på lærerhøgskole osv?

Anonymkode: 9e3a8...768

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å bli lærer må du ta årsenheter i tillegg, etter hva jeg har skjønt. Du er ikke utdannet lærer ved å ha tatt en bachelor i ped. 

Skrevet

Du må ha en master for å bli utdannet lærer nå. Altså, 5 år på et lærerstudie eller 5 år i et fag + PPU.

Vet ikke hva en bachelor eller master i pedagogikk gir deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har gått første året på bachelor i ped, men har nå søkt meg inn på lektorutdanning isteden. Bachelor (+ eventuelt master) i ped gir IKKE undervisningskompetanse og heller ikke grunnlag for å søke seg videre inn på PPU. Finner man ut at man vil bli lærer etter endt studier i pedagogikk, må man gå en hel lærerutdanning på nytt, ped gir ingen fordeler. Du har solid kunnskap om læringsteorier og undervisningssystemet, men pedagogikkstudiet tar ikke for seg hvordan man underviser en klasse med elever. Du har jo heller ingen fag å formidle. 

Bachelor i pedagogikk er i stor grad et svært bredt studie som blir hva du gjør det til. Flere jeg kjenner har blant annet planer om å ta master i logopedi, master i barnevern, noen skal ta frie studiepoeng innen arbeids - og organisasjonspsykologi... Fellesnevneren er med andre ord at pedagogikk er et fagfelt som man gjerne må kombinere med andre fag for å øke sjansene sine på arbeidsmarkedet. Jeg vet likevel om flere med kun bachelor som jobber som miljøterapaut, personlige assistenter, saksbehandler i NAV osv. 

Anonymkode: 902f3...186

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...