AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Hei på dere Jeg trenger litt tips fra dere der ute til hva jeg kan gjøre i min nåværende situasjon, det har seg nemlig slik at jeg jobber som styrmann på sjøen med fire uker vekke og fire hjemme, noe som har vist seg å være veldig tungt i senere tid med små barn og familieliv som hel. Men jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg kan gjøre for å komme meg på land? Jeg er kun utdannet som styrmann og det er ingen relevante landjobber (så vidt meg bekjent) å søke på her jeg bor hvor styrmannsutdanning kommer til nytte eller hvor man ikke trenger noen annen form for utdannelse. Jeg har søkt litt rundt, men finner ingen landjobber jeg kan kvalifisere for her i området med familien, og har derfor smått begynt å vurdere omskolering, dette fordi jeg merker på meg selv også at sjølivet blir litt for mye. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Hvilke landjobber kan jeg få som betaler nok til å leve av med barn i tillegg? Eventuelt hva kan være lurt å omskolere seg innen? Sykepleie passer dessverre ikke for meg som person, ei heller lærer, men tar ellers imot alle tips med takk Anonymkode: 5ccf4...352
Carrot Skrevet 2. august 2017 #3 Skrevet 2. august 2017 Hei, er det ferger/hurtigbåter i rute der du bor som du kan søke på? De har kortere turnuser, kanskje det kan hjelpe? Forøvrig som "sjøenke" i mange år har jeg innsett at det er de samme "kranglene" og "utfordringene" som går igjen hos alle par, mest de som er hjemme hver dag - det å ha en turnusjobb handler om innsitlling hos begge parter og planlegging mer enn noe annet. Så når du sier det ikke lengre fungerer og viser til barna, hva er det som ikke fungerer? Er det å være alene med ansvaret fire uker i strekk for den som er hjemme? Eller er det endring av rutiner når du er hjemme? Og ikke minst, er dette noe dere kan løse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå