Gå til innhold

Farge til soverom

magolia

Anbefalte innlegg

Vi har i dag kjøpt denne sengen på Ikea til et av gjesterommene våre:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...artNumber=05096

Vurderer også å kjøpe denne til (i hvit):

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...artNumber=02742

Vi må også pusse opp dette rommet, og taket skal vi beise med antikkbeis. Lurer på om jeg skal male veggene i en lys gråtone. Rommet er i overkant av 10 kvm og ene veggen går med til vinduer.

Noen som har tips til hvilken farge jeg kan ha på veggene? Hva med listene...? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns caffe mokka er en nydelig farge som står fint til hvitt.. ellers har vi brukt mye benhvit men det blir kanskje litt kjedelig til hvite møbler, alle møblene våre er mørke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns caffe mokka er en nydelig farge som står fint til hvitt.. ellers har vi brukt mye benhvit men det blir kanskje litt kjedelig til hvite møbler' date=' alle møblene våre er mørke..[/quote'] Er helt enig med caffe mokka farven! :Nikke: ei veninne har den på kjøkkenet faktisk,og det syns jeg var knall fint!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bare lurer...hvis jeg går inn i en malebutikk, og sier "jeg skal ha fargen som heter kaffe mocca!!"

Er det den samme fargen i alle butikker? Eller er det f. eks jotun eller Nordsjø som har den?

(pusser opp kjøkkenet, og skal ha hvitt kjøkken. Høres ut som en finfin farge!!!)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når du skal kjøpe maling bør du ha med en kode, denne gir samme farge uansett om du kjøper Nordsjø eller Jotun. Caffe mocca er forskjellig fra produsent til produsent. Det er derfor helt umulig å si om den er "fin eller ikke", må ha en kode å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du skal kjøpe maling bør du ha med en kode' date=' denne gir samme farge uansett om du kjøper Nordsjø eller Jotun. Caffe mocca er forskjellig fra produsent til produsent. Det er derfor helt umulig å si om den er "fin eller ikke", må ha en kode å forholde seg til.[/quote']

Det var det jeg trodde.. Hvilken produsent er det dere andre snakker om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kafe mocca er en fin farge' date=' men jeg ville heller valgt antikkgrå. Passer bedre til møblene du har kjøpt.[/quote']

Enig med deg, antikkgrå hadde vært flott. Kaffe Mocca er jo en varm farge, mens møblene er i en kald farge, tror det vil bli litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror kanskje jeg heller ville satset på en lys, lys grønnfarge. De møblene der er litt nostalgiske på Saltkråkan-måten, og jeg tror det kunne blitt fint med en litt sommerlig farge.

Men grått blir sikkert bra, det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Fortuna-serien (fargeserie basert på det nordiske lyset) er det en lekker, lys gråfarge som heter Skagen. Men jeg tror jeg ville sjekket først med et fargekart at den står i stil til møbelet, for det er skummelt å kombinere gråtoner uten å være sikker på at de passer. Kan være ulike fargenyanser sånn at det blir kræsj. Selv har jeg brukt Skagen flere ganger i kombinasjon med en annen gråfarge i samme serie som heter Bohus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bruker en mokka farge (i riktig nyanse) vil det gjøre rommet litt mer intimt og stilig. En grå- tone vil gjøre rommet veldig rolig, interiørmessig litt kjedelig, men kledelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...