AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Jeg og barnefar går fra hverandre for 2 gang. Ikke rett på overgangsstønad (pga. Tidligere fått. Har ikke tilgang til bil Bor på landet og må stå opp 04. Hver dag for å rekke bussen til byen som går 05.15 for å rekke jobb 06.30 (fulltids jobb- og avhengig av inntekten) sitter nå helt fortvilet og får det ikke til å gå opp i opp. Blir 50/50 delt omsorg og ser at jeg ikke kommer til å klare å få levert barna på skolen. Så psykisk stresset og vet ikke hva jeg skal gjøre... Anonymkode: 04ecd...1c8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Kan barna bo fulltid hos den andre forelderen? Anonymkode: f1178...f01 15
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 Du må kjøpe deg en bil, enkelt og greit. Anonymkode: d706c...42d
boblevann Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 Ring til NAV og spør om råd, eller ta opp et billån og kjøp bil. Hvis ikke det er alternativ, er det kanskje mulighet at barna bor 100% hos far, hvertfall en periode? 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 Flytt fra landet da? Bo i byen/tettstedet nærmere skole? Kjøp deg bil/ta førerkort. Du må være løsningsorientert. Din livsstil passer ikke din livssituasjon. La bf bo på landet hvis du ønsker å bevare stedet f.eks? Skaff deg ny jobb/nye arb.tider? Anonymkode: 4a8f7...b92 11
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #6 Skrevet 1. august 2017 Flytte. La far ha barna. Anonymkode: ea3a2...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 Om du ikke kan sørge for at barna kommer seg på skolen og/eller ikke kan forsørge barna så sier det seg selv at du ikke kan ha barna 50% Anonymkode: 98be1...048 12
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 Da må du kanskje flytte på deg, eller skaffe bil. Det er slik andre får kabalen til å gå opp. Man må organisere livet slik at man klarer med det. Pust inn og tenk alternative løsninger. Man blir lett fanget i følelsene, men det finnes måter å løse slike situasjoner på. Det finnes mange alenemødre. Og mange folk flytter til/nærmere byer/jobb/skole for at det gjør livet lettere, ikke fordi man elsker det. Anonymkode: 95b7f...964 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 Du må flytte å få deg bil om du kan. Anonymkode: 77d5a...41f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnefar går fra hverandre for 2 gang. Ikke rett på overgangsstønad (pga. Tidligere fått. Har ikke tilgang til bil Bor på landet og må stå opp 04. Hver dag for å rekke bussen til byen som går 05.15 for å rekke jobb 06.30 (fulltids jobb- og avhengig av inntekten) sitter nå helt fortvilet og får det ikke til å gå opp i opp. Blir 50/50 delt omsorg og ser at jeg ikke kommer til å klare å få levert barna på skolen. Så psykisk stresset og vet ikke hva jeg skal gjøre... Anonymkode: 04ecd...1c8 Hvorfor bor du på landet, uten å ha bil? 50/50 er jo kun for to foreldre som BEGGE har god økonomi og alt på stell. Har du ikke det kan dere ikke ha 50/50 men mulig at far kan ha 100%. Anonymkode: 3e387...074 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #11 Skrevet 1. august 2017 Det er tøfft i begynnelsen ,men det går seg til. Er ikke enig at far skal ta all omsorgen pga økonomi. Ta kontakt med nav og barnevernet. Så får du hjelp til mye. Det er mange som er alene med barna og det går fint😊 Anonymkode: e9939...4ef
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 Levere på skolen får ikke barna dekket buss e.l skolen hvis det er for langt å gå? som andre skriver at har fått en ny livssituasjon må du tilpasse deg den. Har du ikke mulighet til å flytte? Skaffe deg bil? Eller feks ha en ordning med andre foreldre eller far med tanke på levering? Anonymkode: c5864...a24
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #13 Skrevet 1. august 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Levere på skolen får ikke barna dekket buss e.l skolen hvis det er for langt å gå? Anonymkode: c5864...a24 De får jo garantert buss, men ts kan jo ikke sende barna på skolen selv. Kanskje sfo er en løsning? Hvis det åpner så tidlig.. Anonymkode: 4a8f7...b92
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #14 Skrevet 1. august 2017 Hvor gamle er barna dine? Anonymkode: cf228...3b3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #15 Skrevet 1. august 2017 Jeg stod opp selv hver dag og gjorde meg klar til skolen sammen med mine søsken. Foreldre måtte ofte dra før skolebussen. Man kan ringe barna å hjelpe de med å stå opp, legge frem klær osv dagen før, og ta buss til skolen. Ja, det spiller en rolle hvor gamle barna er, og hvor selvstendig de er. Men for meg var det helt normalt å gjøre det sånn. Hvis det ikke går så MÅ jo TS flytte, finne en ny jobb eller mannen må ha barna i hverdagen. Det er ikke så mange valg man har. Anonymkode: c5864...a24 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #16 Skrevet 2. august 2017 Hvor gamle er barna dine TS? Jeg sto også selv opp etter foreldrene mine hadde dratt på jobb slik brukeren over her. Ellers, pust ut og skriv ned alternative løsninger: -Har du penger til en brukt bil? -kan du finne en leilighet i sentrum du kan leie et par år til du har spart opp egenkapital til bolig?vet ikke om dere eier, men da vil dere vil jo få igjen litt for huset dere bor i? - kan barna sitte på med foreldre som bor i nærheten? Du har ingen besteforeldre som kan hjelpe i en periode? - jobbytte.Evnt kan du jobbe deltid, eller har du mulighet for å inngå avtale med sjefen om å innskrenke arbeidstiden? Anonymkode: a03d3...ec4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #17 Skrevet 2. august 2017 Hvis du ikke har familie som kan hjelpe, og ikke kan kjøpe bil, er det da et alternativ å flytte? (selv om det er en dårlig løsning i forhold til barna) Eller finne en annen jobb nærmere? Ellers så sier jeg som andre her at om det er enklere for faren så bør kanskje han ha barna mer enn 50% en periode, til du får løst situasjonen? Det viktigste er at det fungerer for barna, og at de har en grei hverdag. Anonymkode: 5cc5e...02e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #18 Skrevet 2. august 2017 Flytt til en leilighet / billigere bolig. Du kan leige. Tenk å bo rett ved skolen feks! Du kan sykle til jobb elns. Kast deg rundt. Dette greier du!!! Anonymkode: b4e7e...f8f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #19 Skrevet 2. august 2017 Sykemeldt deg. Spill på psyken. Anonymkode: 8af04...7ec
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #20 Skrevet 2. august 2017 Kjøp deg en bil. Jobber du fullt har du vel råd til det uansett. Anonymkode: c5444...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå