AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Jeg har en LG tv fra 2008 og en Lenovo laptop fra 2016. Har alltid connectet pc til tv uten problem, men plutselig funker det ikke Alle ledninger står i som normalt, men det står nå intet signal på tv-en. Er det bare tv-en som begynner å bli gammel, eller hva kan det være? Anonymkode: 48d43...44a
stan Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Har du prøvd å slå alt av og på igjen? Det er nok en innstilling som er endret. Hvis det ikke fungerer med å slå av og på kan du prøve windowstasten og F7 samtidig, da styrer du signalet ut. Hvis det ikke er noen respons oppfater pc'n at det ikke er noe tv der. Da kan det være noe feil med ledningene. Hvis pc'n gir respons, trykk til du får valget å bruke både ekstern og intern skjerm. Hvis det stadig ikke er noe på tv'n, da er det tv'n du må justere. Sjekk om den bruker riktig inngang. Lykke til
TMB Skrevet 5. august 2017 #3 Skrevet 5. august 2017 Prøv å bytte til en ny kabel mellom maskinen og tven
Million Skrevet 5. august 2017 #4 Skrevet 5. august 2017 Kabelbrudd et sted? Har du husdyr (hund) som kan ha tatt et tygg? Ene hunden min gnagde på ladekabelen til telefonen. Skjønte først ikke hvorfor telefonen ikke ville lades, og trodde det var telefonen som var ødelagt. Så fikk jeg øye på bitemerkene lenger ned på ladekabelen...
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #5 Skrevet 5. august 2017 Mener du koble til? Anonymkode: 60ea2...343 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #6 Skrevet 5. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mener du koble til? Anonymkode: 60ea2...343 Anonymkode: 22265...4ae
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #7 Skrevet 5. august 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du koble til? Anonymkode: 60ea2...343 Ja.. men huska ikke hva det het på norsk Anonymkode: 48d43...44a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #8 Skrevet 5. august 2017 På 1.8.2017 den 21.45, stan skrev: Har du prøvd å slå alt av og på igjen? Det er nok en innstilling som er endret. Hvis det ikke fungerer med å slå av og på kan du prøve windowstasten og F7 samtidig, da styrer du signalet ut. Hvis det ikke er noen respons oppfater pc'n at det ikke er noe tv der. Da kan det være noe feil med ledningene. Hvis pc'n gir respons, trykk til du får valget å bruke både ekstern og intern skjerm. Hvis det stadig ikke er noe på tv'n, da er det tv'n du må justere. Sjekk om den bruker riktig inngang. Lykke til PC-en min er oppdatert ser jeg, og nå står ikke lenger ekstern tv-skjerm som valg når jeg prøver å få opp hvilke enheter jeg kan koble til. En annen ting som skjer når jeg plugger inn HDMI-kabelen er at pc-skjermen blir helt svart. Lyden går som vanlig, men det skjer ikke noe mer. Flere har sagt at det kan være noe galt med HDMI-kabelen, og at jeg bør bytte den. Men er ikke det litt rart når den bare er rundt 6 mnd gammel? Anonymkode: 48d43...44a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #9 Skrevet 5. august 2017 1 time siden, Million skrev: Kabelbrudd et sted? Har du husdyr (hund) som kan ha tatt et tygg? Ene hunden min gnagde på ladekabelen til telefonen. Skjønte først ikke hvorfor telefonen ikke ville lades, og trodde det var telefonen som var ødelagt. Så fikk jeg øye på bitemerkene lenger ned på ladekabelen... Har katt men hun tygger ikke på ledninger, og ledningen er helt hel ser jeg. Kabelbrudd ja, kanskje det. Hvordan vet jeg om det er tilfellet? Anonymkode: 48d43...44a
stan Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: PC-en min er oppdatert ser jeg, og nå står ikke lenger ekstern tv-skjerm som valg når jeg prøver å få opp hvilke enheter jeg kan koble til. En annen ting som skjer når jeg plugger inn HDMI-kabelen er at pc-skjermen blir helt svart. Lyden går som vanlig, men det skjer ikke noe mer. Flere har sagt at det kan være noe galt med HDMI-kabelen, og at jeg bør bytte den. Men er ikke det litt rart når den bare er rundt 6 mnd gammel? Anonymkode: 48d43...44a Det kommer an på hvordan den er brukt. Men det tyder på at PCen registrer kabelen. Du bør endre slik at bildet sendes både til ekstern og intern skjerm. Det gjøres med en taste kombinasjon, hvis den jeg nevnte tidligere ikke virker, må du sjekke ut hva som gjelder for din pc. Men jeg har lenovo også, så prøv. Hvis du har en annen kabel, skift og prøv om det gjør noen forskjell. Men slik du beskriver det er det nok enten TVen eller kabelen. Sjekk innstillinger på TVen.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #11 Skrevet 6. august 2017 De gamle LG-TVene har en svakhet i HDMI-inngangene. Skjedde meg også med en TV fra 2010. Brått og uventa slutta det å funke. De gir ikke noe tilbake på garantien. Du kan bruke RGB- istedet, enten rett i pc eller via en kabel som kobler RGB til HDMI. Da får du bilde. Til lyd må du ha en annen kabel, evt bruke en annen form for høyttalere. Jeg har brukt det i et halvt år nå. RGB i TV, adapter i ledningen og så inn i pc. Men nå slutta RGB inngangen å virke igår, så da fikk jeg tips om å bruke en SCART- omformer. Men nå gidder jeg ikke mer og kjøper ny TV! Anonymkode: 22034...124
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå