AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Del Skrevet 1. august 2017 Jeg er nå ferdig med 3 av årene på lærerhøyskolen (60 studiepoeng i pedagogikk, 60 (120) studiepoeng i to andre fag, totalt 180 godkjente studiepoeng). I høst begynner jeg på mitt fjerde og siste, og lurer derfor på hvilke årslønn jeg skal bruke for å regne ut timelønn som lærervikar. Siden jeg er ferdig med 3 år og har en bachelor, lurer jeg på om jeg går under kategorien "lærer" eller "Stillinger med krav om høyskoleutdanning" som ligger på noe med 370 000 kr i årslønn eller vil jeg fremdeles bli lønnet som "Stillinger uten særskilt krav om utdanning"? Anonymkode: b5d8c...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 1. august 2017 #2 Del Skrevet 1. august 2017 Tjener barneskolelærere så lite? Studerer du virkelig fem år for å tjene 370 000?! Jeg tror vikarer har egen lønn egentlig. Har vurdert å jobbe på videregående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #3 Del Skrevet 2. august 2017 18 timer siden, amativeReflection skrev: Tjener barneskolelærere så lite? Studerer du virkelig fem år for å tjene 370 000?! Jeg tror vikarer har egen lønn egentlig. Har vurdert å jobbe på videregående. Kan du ikke lese? TS skriver at en vikarlønn for 3 årige bachelorer er rundt 370.000, ikke en 5 årig masterutdannet lektor (som forøvrig har en medianlønn på 560.000). Anonymkode: 55427...050 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 2. august 2017 #4 Del Skrevet 2. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke lese? TS skriver at en vikarlønn for 3 årige bachelorer er rundt 370.000, ikke en 5 årig masterutdannet lektor (som forøvrig har en medianlønn på 560.000). Anonymkode: 55427...050 Begynnerlønnen som er interessant egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #5 Del Skrevet 2. august 2017 Jeg fikk vel 320 kr. i timen når jeg tok vikartimer på grunnskolen. Du må regne med å bli lønnet som "lærer uten godkjent utdanning" så lenge du ikke har vitnemål. Jeg fikk hvert fall beskjed om at de ikke var nødt til å lønne meg noe bedre selv om jeg var ferdig med fire av fem år på grunnskolelærerutdanningen. Jeg vet også at enkelte i klassen fikk lønn som adjunkt når de var ferdige med fjerde studieår. I de tilfellene var det vel en rektor på skolen de jobbet på som var grei da heller ikke de hadde krav på å bli lønnet som adjunkt. Anonymkode: 5dde1...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #6 Del Skrevet 2. august 2017 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Begynnerlønnen som er interessant egentlig. Enig i det. Det tar 16 år å opparbeide seg full ansiennitet. Begynnerlønna for lektorer uten opprykk er ok på 480k. Går ikke over 500 000 før det har gått 8 år. Ufaglært lærer er utrolig dårlig betalt. Til TS: Tror det rett og slett avhenger av utdanningsløpet ditt. Mitt var lagt opp slik at jeg kunne få adjunktlønn etter 4 år. Usikker på om det er en lovfestet rett eller bare vanlig praksis der jeg bor. Anonymkode: 77e18...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #7 Del Skrevet 2. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i det. Det tar 16 år å opparbeide seg full ansiennitet. Begynnerlønna for lektorer uten opprykk er ok på 480k. Går ikke over 500 000 før det har gått 8 år. Ufaglært lærer er utrolig dårlig betalt. Til TS: Tror det rett og slett avhenger av utdanningsløpet ditt. Mitt var lagt opp slik at jeg kunne få adjunktlønn etter 4 år. Usikker på om det er en lovfestet rett eller bare vanlig praksis der jeg bor. Anonymkode: 77e18...7d7 Er ny garantilønnsavtale fra 1.8 Startlønn til lektor er nå 489.900. Lønna bikker 500 000 etter 4 år etter nåværende avtale. Anonymkode: 5dde1...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #8 Del Skrevet 2. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ny garantilønnsavtale fra 1.8 Startlønn til lektor er nå 489.900. Lønna bikker 500 000 etter 4 år etter nåværende avtale. Anonymkode: 5dde1...b77 Det er bare en justering iht kostnadsnivå. Anonymkode: 77e18...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå