AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Har ei herlig tulle på snart to år. Jeg har alltid tenkt at jeg skulle ha to-tre barn. Men så langt i min levetid ( er snart 40 ), har jeg aldri opplevd verden så ille som nå. Ja, og noen vil nok reagere på min alder, men nå er det slik at jeg først traff min utkårede i midten av tretti åra, og det er fullt mulig å få barn voksen.... Jeg tenker mye på hva vi dumme mennesker etterlater våre etterkommere. Flere som tenker det samme? Tanken på at min datter kan leve inn i neste århundre er en vill tanke, og jeg tør ikke tenke på hva som skjer i mellomtiden frem til da. Klimaforskere sier vi har liten tid på oss, dessuten er verdensfreden i fare. Herregud, er pessimist ja, men ikke når jeg er med min datter. Bekymrer jeg meg for mye? Er det egoistisk å ikke få flere barn mtp min datter ikke får søsken eller skåner jeg et liv ifht verden der ute? P.s ønsker seriøsitet i diskusjonen Anonymkode: 7da53...62b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #2 Skrevet 1. august 2017 Det har vel aldri vært så få kriger som det er nå. Fattigdommen har vel vært ganske så stabil, men få variasjonsbølger. Selv klimaforskere krangler om klimaspørsmålet. Anonymkode: d29cf...d73 1
Shimogamo Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 (endret) Tenker motsatt som deg. Har lyst på barn som kan spre godhet i en verden som har blitt mer og mer kynisk og kald. Endret 1. august 2017 av Shimogamo 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vel aldri vært så få kriger som det er nå. Fattigdommen har vel vært ganske så stabil, men få variasjonsbølger. Selv klimaforskere krangler om klimaspørsmålet. Anonymkode: d29cf...d73 Det er riktig, men verdensfreden har blitt betraktelig truet. (Har den ikke) Når det gjelder det siste, så lurer jeg på om det er bevis for klimaforskernes uenighet. Hva er de uenige i. Er de ikke enige at vi må redde planeten asap!? Jeg kan ikke skjønne noe annet heller? 5 minutter siden, Shimogamo skrev: Tenker motsatt som deg. Har lyst på barn som kan spre godhet i en verden som har blitt mer og mer kynisk og kald. Jeg og har lyst på det, men et "men" dukker likevel opp. TS Anonymkode: 7da53...62b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå