Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal ta et årsstudium i år, da snittet mitt ikke er høyt nok for å komme inn på det jeg vil. Har forstått det sånn at man får 2 tilleggspoeng for et årsstudium eller førstegangstjeneste osv. Men får man kun poeng for årsstudium en gang? Eller høyner poengene mine om jeg tar enda et årsstudium til neste år? Slik poenggrensene ble i år så er de nemlig for høye for meg til neste år også er jeg redd:( 

Anonymkode: 1fa29...8da

Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Du får maks to poeng for fullført årsstudium/folkehøgskole/førstegangstjeneste. Du får m.a.o. IKKE to poeng per årsstudium. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Margit Spat skrev:

Du får maks to poeng for fullført årsstudium/folkehøgskole/førstegangstjeneste. Du får m.a.o. IKKE to poeng per årsstudium. 

Hm, forrige gang jeg spurte ang dette så skrev folk 2 tilleggspoeng for fullført årsstudium. Hvor mye mener du jeg får da?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Margit Spat skrev:

Eller mulig jeg misforsto. Jeg vet jeg får 2 for enten det eller det. Spørsmålet mitt er om det har noe for seg å ta FLERE årsstudium, eller om studiepoengene stopper på det ene 

AnonymBruker
Skrevet

Du får 2 poeng for 1 årsstudium eller folkehøyskole eller førstegangstjeneste. Disse 2 poengene får du kun en gang, fra en av de nevnte tingene. Så om du tar 15 årsstudium, folkehøyskole og førstegangstjenste så er det fortsatt kun 2 poeng.

Anonymkode: 51b01...405

Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, forrige gang jeg spurte ang dette så skrev folk 2 tilleggspoeng for fullført årsstudium. Hvor mye mener du jeg får da?

Nå misforsto du meg nok. For å si det på en annen måte: Du får to poeng for fullført årsstudium, og det er det maksimale du får. Du får IKKE fire tilleggspoeng for å ha fullført to årsstudier. 

Edit: vi skrev samtidig etterhvert her. Da har jeg sikkert klargjort litt nå ;) 

Endret av Margit Spat
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller mulig jeg misforsto. Jeg vet jeg får 2 for enten det eller det. Spørsmålet mitt er om det har noe for seg å ta FLERE årsstudium, eller om studiepoengene stopper på det ene 

Nei. Du får maks to poeng. 

Anonymkode: fa543...270

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...