HanDerreRåbert Skrevet 1. august 2017 #1 Del Skrevet 1. august 2017 Hei! Har som mål og komme i bedre form etter endt sommerferie (ut uka), og fikk tak i en ergometrisk sykkel og tenkte det kunne vært et knall sted å begynne. Aldri hatt før eller brukt før.. SÅ et spørsmål..Ser for meg at det er mest effektivt å ha en jevn gjennomsnittsfart, hva bør den farten være for å få en mest effektiv økt? "tynge" går fra 1-8 så tenker at hvis jeg vet hva slags gjennomsnittsfart jeg bør legge meg på, så kan jeg prøve meg frem og se hvilken "tyngde" jeg orker den farten i over tid :) Samt..hvor lang bør en nybegynner økt være? Noen tips/forslag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #2 Del Skrevet 1. august 2017 *ergometersykkel Anonymkode: 62e9c...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 2. august 2017 #3 Del Skrevet 2. august 2017 Farten må bestemmes av din kondisjon (eller mangel på sådan ). Til å begynne med kan du prøve å finne en hastighet/belastning som du klarer i 15-20 minutter. Etterhvert kan du øke hastigheten og/eller legge på mye høyere belastning i 30-40 sekunder og så sykle rolig noen minutter. Husk vannflaske og drikk et par slurker i ny og ne. Ellers vil jeg nå anbefale deg å ta en ordentlig sykkeltur utendørs, det er jo temperatur til det i noen måneder til. Man får mye mer variasjon og naturlige intervaller utendørs. Man trenger ikke sykkel til 40 000 for å få treningseffekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå