gobbledigook Skrevet 1. august 2017 #1 Skrevet 1. august 2017 Hei! Har et par spørsmål angående lånekassen og studentweb. Greien er den at jeg gikk et studie 2016-17, første året på en bachelor. Søkte derfor i fjor om studielån, og skrev at jeg skulle ha lån til 2019 (siden jeg ikke hadde tenkt å bytte studie i år). Nå har jeg derimot byttet studie og sendte en ny søknad om lån, dette gjorde jeg ca. den 20. Antar dette er noe man må gjøre hvert år uansett om man fortsetter på samme studie? Vet ikke? Anyway, jeg har ikke fått svar på søknaden enda. Er det flere som har ventet i en uke+? kan ikke huske at det tok så lang tid i fjor, men det varierer vel kanskje. Er tross alt mange søkere Også til en annen sak: Jeg skal fortsette på samme universitet, og logget meg dermed inn på den samme studentweb-brukeren jeg har brukt det siste året og betalte semesteravgift. Jeg kan vel bruke samme brukeren, eller er jeg helt på jordet? Hjelp
Loppa123 Skrevet 1. august 2017 #3 Skrevet 1. august 2017 søkte i tidligere idag, og fikk innvilget idag.
eeyoree Skrevet 1. august 2017 #4 Skrevet 1. august 2017 15 minutter siden, Loppa123 skrev: søkte i tidligere idag, og fikk innvilget idag. Seriøst? 1.års student?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #5 Skrevet 1. august 2017 Jeg har min i behandlingskø fram til senest 22.august. Søkte 18.juli. Anonymkode: 9fda4...53d
gobbledigook Skrevet 1. august 2017 Forfatter #6 Skrevet 1. august 2017 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har min i behandlingskø fram til senest 22.august. Søkte 18.juli. Anonymkode: 9fda4...53d Men da må det vel være noen spesielle omstendigheter, eller? Nvm - min forventes også ferdig behandlet 22... herregud Endret 1. august 2017 av gobbledigook
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #7 Skrevet 1. august 2017 1 time siden, Loppa123 skrev: søkte i tidligere idag, og fikk innvilget idag. Det går vel ikke? Samboeren søkte i går og har ikke fått innvilget noe som helst. Han tar siste året i bachelor nå. Anonymkode: 80479...1db
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #8 Skrevet 1. august 2017 Jeg søkte for 2 dager siden og har behandlingstid frem til 03.09. Anonymkode: 615d9...ebf
Sola* Skrevet 1. august 2017 #9 Skrevet 1. august 2017 Man må sende ny søknad om lån/stipend hvert år ja Du fyller bare inn hvilket studie du skal ta. Om man søker nå så ligger behandlingstiden på rundt 1 måned. Jeg søkte allerede i juni og fått innvilget, venter kun på at skolen skal melde ifra at jeg har meldt meg opp til undervisning og eksamen. Ang studentweb er jeg litt usikker, men regner med det er samme bruker ettersom det er samme studiested. Har du meldt deg opp til undervisning? Da står det jo inne på studentweb hva slags emner det er du har meldt deg opp på?
prt90 Skrevet 1. august 2017 #10 Skrevet 1. august 2017 Vanligvis går jo det der helt automatisk og behandlingstiden er hvor lenge det er til neste batch-operasjon kjører.. alt fra 23 timer til noen millisekunder. Er det noe som krever manuell behandling tar det lenger tid.
gobbledigook Skrevet 1. august 2017 Forfatter #11 Skrevet 1. august 2017 3 minutter siden, Sola* skrev: Man må sende ny søknad om lån/stipend hvert år ja Du fyller bare inn hvilket studie du skal ta. Om man søker nå så ligger behandlingstiden på rundt 1 måned. Jeg søkte allerede i juni og fått innvilget, venter kun på at skolen skal melde ifra at jeg har meldt meg opp til undervisning og eksamen. Ang studentweb er jeg litt usikker, men regner med det er samme bruker ettersom det er samme studiested. Har du meldt deg opp til undervisning? Da står det jo inne på studentweb hva slags emner det er du har meldt deg opp på? ahhh, ja, ser emnene er kommet på SW nå. Men emnene fra mitt gamle studie ligger jo også inne, hva gjør jeg med de? Bare trekker fra undervisning?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #12 Skrevet 1. august 2017 Har du fullført eksamen da? Sikker på du ikke er forsinket? Anonymkode: 615d9...ebf
Sola* Skrevet 1. august 2017 #13 Skrevet 1. august 2017 5 minutter siden, gobbledigook skrev: ahhh, ja, ser emnene er kommet på SW nå. Men emnene fra mitt gamle studie ligger jo også inne, hva gjør jeg med de? Bare trekker fra undervisning? Det er jeg usikker på, ta kontakt med studiestedet å hør med de? Aldri byttet studie selv, men tror det er så enkelt som å trekke seg fra eksamen og ikke melde seg opp til undervisning
gobbledigook Skrevet 1. august 2017 Forfatter #14 Skrevet 1. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du fullført eksamen da? Sikker på du ikke er forsinket? Anonymkode: 615d9...ebf Jeg er litt forsinket, men ikke 60 stp
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #15 Skrevet 1. august 2017 Jeg lurer på hva man gjør hvis jeg har strøket eksamen på første semester (vinterstart)? Kan jeg likevel få innvilget lånekassen til andre semester? Skal konte de to eksamene jeg ikke har bestått. (Ja vet det er godt jobba.) Anonymkode: 6a977...962
gobbledigook Skrevet 1. august 2017 Forfatter #16 Skrevet 1. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hva man gjør hvis jeg har strøket eksamen på første semester (vinterstart)? Kan jeg likevel få innvilget lånekassen til andre semester? Skal konte de to eksamene jeg ikke har bestått. (Ja vet det er godt jobba.) Anonymkode: 6a977...962 Jada, så lenge du ikke ligger bak 60 studiepoeng
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #17 Skrevet 1. august 2017 Det er alikevel en del studenter som skal søke støtte, så at det er ventetid er fullt forståelig. Egentlig så kan man søke så tidlig som i mai/juni, og er da først i mølla når man har fått bekreftet skoleplass. De skriver også gjerne en senere dato enn de trenger, så de har litt rom å gå på. Det ordner seg dette Ts Anonymkode: 615d9...ebf
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #18 Skrevet 1. august 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alikevel en del studenter som skal søke støtte, så at det er ventetid er fullt forståelig. Egentlig så kan man søke så tidlig som i mai/juni, og er da først i mølla når man har fått bekreftet skoleplass. De skriver også gjerne en senere dato enn de trenger, så de har litt rom å gå på. Det ordner seg dette Ts Anonymkode: 615d9...ebf Nei, man kan ikke søke før man har fått skoleplass. De som kan søke i mai er de som allerede har blitt tatt opp på et studium og skal fortsette påfølgende høst. De aller fleste søknader behandles automatisk, og det spiller da ingen rolle når man søker. Når søknaden må behandles manuelt vil den bli satt i kø, og det er dette som tar lang tid. Anonymkode: 5d4c5...f55 2
Shneppi Skrevet 1. august 2017 #19 Skrevet 1. august 2017 Jeg søkte i går rundt 19.00, fikk innvilget søknad 21.30! Må være under spesielle omstendigheter at det tar lenger tid vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #20 Skrevet 1. august 2017 Man burde jo søke tidlig om man trenger lånet og kjapp behandlingstid. Jeg søkta i juni, fikk innvilget dagen etter. har registrert meg og meldt meg opp til eksamen idag, står at jeg får utbetalt den 3. august. Anonymkode: 000bd...45e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå